Οικονομία

Γιατί οι μικρές επιχειρήσεις αποφεύγουν τις κάρτες; Τι λένε στους πελάτες;

H «παρουσία» των POS στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχει αυξηθεί κατακόρυφα αλλά ο τζίρος όλο και μειώνεται. Θα έλεγε κανείς πως με δεδομένη και την ανάγκη να χτίσουμε το αφορολόγητο με την χρήση πλαστικού χρήματος, ο τζίρος θα είχε αυξηθεί.

Εν μέρει αυτό που συμβαίνει είναι πως σε συμφωνία με τον πελάτη με δέλεαρ την χαμηλότερη τιμή, δεν εκδίδεται καθόλου απόδειξη. Επίσης όμως τελευταία συμβαίνει και κάτι άλλο. Ο έμπορος και οπελάτης-με πρωτοβουλία του πρώτου- συνεννοούνται να εκδίδεται μεν απόδειξη αλλά η χρέωση να είναι χαμηλότερη εάν ο πελάτης πληρώσει με μετρητά. Με άλλα λόγια, μετά την ύπαρξη διαφορετικών τιμών, με ή χωρίς απόδειξη, τώρα έχουμε και την ύπαρξη διαφορετικών τιμών, με ή χωρίς POS.

Όπως γράφει η «Καθημερινή», σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ), στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας έρευνας οικονομικού κλίματος στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αν και πλέον το 80,1% των ΜμΕ έχει εγκαταστήσει POS, πραγματοποιεί μέσω POS μόλις το 28,2% του τζίρου της. Το ενδιαφέρον είναι ότι στην προηγούμενη έρευνα, η οποία είχε διεξαχθεί τον Ιούλιο του 2017, POS είχε εγκαταστήσει το 65,3% των ΜμΕ, όμως το ποσοστό του τζίρου μέσω των καρτών ήταν υψηλότερο, 32,5%. Στην έρευνα δε του Φεβρουαρίου του 2017, το αντίστοιχο ποσοστό τζίρου ήταν 33,22%.

O πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς και ο Διονύσης Γράβαρης, επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ), απέδωσαν σε μεγάλο βαθμό το παραπάνω φαινόμενο στο εξής: οι πολύ μικρές επιχειρήσεις διαθέτουν περιορισμένη ρευστότητα και επομένως χρειάζονται τα μετρητά άμεσα. Όταν οι πληρωμές γίνονται μέσω POS, τότε τα χρήματα είναι συχνά δεσμευμένα για 1-3 ημέρες. Το φαινόμενο είναι ακόμη πιο έντονο στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που πραγματοποιούν αγορές με μεγάλη συχνότητα, καθώς προβαίνουν σε μικρές παραγγελίες και δεν διαθέτουν απόθεμα εμπορευμάτων.

Παρά τα προαναφερθέντα προβλήματα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος στις ΜμΕ διαμορφώθηκε στην τελευταία αυτή έρευνα (διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2018) στο υψηλότερο σημείο της περιόδου 2010-2018, με το 11,5% των ΜμΕ να δηλώνουν ότι η θέση της επιχείρησής τους βελτιώθηκε το τελευταίο εξάμηνο. Είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο ποσοστό είναι διψήφιο. Επιπλέον, το ποσοστό εκείνων που εκτιμούν ότι επιδεινώθηκε η θέση της επιχείρησής τους το τελευταίο εξάμηνο, βρέθηκε τον Φεβρουάριο του 2018 στο χαμηλότερο επίπεδο (53,2%) της περιόδου 2010-2018. Οι τομείς που εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική είναι η μεταποίηση και οι υπηρεσίες, ενώ οι επιδόσεις του εμπορίου υπολείπονται σημαντικά. Η παραπάνω εξέλιξη κάθε άλλο παρά άλμα προς τα εμπρός σημαίνει, καθώς μάλιστα αναμένεται ότι το επόμενο εξάμηνο θα διακόψουν τη λειτουργία τους περί τις 7.000 επιχειρήσεις.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button