ΚυπαρισσίαΤοπικά Νέα

Συνεχίζονται στην Κυπαρισσία οι αντιδράσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Συνεχίζεται, από τις προηγούμενες μέρες, στην Κυπαρισσία η τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ταυτόχρονα συνεχίζεται να προκαλούνται ερωτηματικά και να «φουντώνουν» αντιδράσεις κατοίκων κι επαγγελματιών καθώς αφενός κανένας δε γνωρίζει ποιες είναι αυτές οι ρυθμίσεις, ούτε καν και δημοτικοί σύμβουλοι που “φέρονται” ότι τις έχουν ψηφίσει και αφετέρου δεν υλοποιείται η απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας με αριθμό 106/2009 με θέμα «Εφαρμογή κυκλοφοριακής μελέτης του έργου: «Υπεραστικών Οδών και Αστικών Αρτηριών δήμου Κυπαρισσίας».
Σοβαρά ερωτήματα για την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης έθεσε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Τριφυλίας στις 20 Ιουνίου η επικεφαλής της Ρ.Α.ΚΙ., Ιωάννα Μαραβελή. Απαντώντας ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, μεταξύ άλλων ανέφερε σχετικά με την απόφαση του 2009 επί λέξει ότι «Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δεν πήρε έγκριση νομιμότητας, κατά συνέπεια η εντολή ήτανε να μην εκτελεστούν οι μεταβολές οι οποίες υπήρχανε. Υπάρχει και το σχετικό έγγραφο. Το καταθέτω στη διάθεση του Σώματος (σ.σ. ούτε το ανέγνωσε, ούτε το κατέθεσε ενώπιον όλων). Πρόσθεσε δε συγκεκριμένα ότι, «Αποφασίζει το 2009 (σ.σ. το δημοτικό συμβούλιο Κυπαρισσίας), για να μη γίνονται παρανοήσεις. Εγκρίνει την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης του έργου τάδε τάδε τάδε με τις εξής αλλαγές. Τάδε, τάδε, τάδε. Οι κύριες παρατηρήσεις και οι καταθέσεις στο τότε δημοτικό συμβούλιο είναι ότι “είμαι υπέρ της άποψης των μελετητών που πρότεινε να εφαρμοστεί η μελέτη και να επανέλθει στο συμβούλιο εάν προκύψουν προβλήματα κατά την εφαρμογή της”.
Οι όποιες αλλαγές παρατηρήθηκαν, έρχεται η έγκριση της νομιμότητος της Περιφέρειας και λέει, μετά την πρώτη παράγραφο, τη δεύτερη. “Ύστερα απ’ τα ανωτέρω σας ενημερώνουμε ότι η υπ’ αριθμόν 106 του 2000 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που αφορά την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης του έργου τάδε είναι αντίθετη με τις διατάξεις του άρθρου 82 του νόμου 3443 του 2006 καθόσον το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει την τροποποίηση της τεχνικής μελέτης χωρίς αιτιολογία και σχετική έγκριση από την ΤΥΔΚ Μεσσηνίας. Γεγονός που ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ να δημιουργήσει προβλήματα στην κυκλοφορία και να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς. Κατόπιν αυτού ΣΑΣ ΣΥΝΙΣΤΟΥΜΕ να μην εκτελεστεί”».
Η απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας είναι συγκεκριμένη, όπως συγκεκριμένα είναι και τα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της συνεδρίασης για το θέμα «Εφαρμογή κυκλοφοριακής μελέτης του έργου: «Υπεραστικών Οδών και Αστικών Αρτηριών δήμου Κυπαρισσίας». Η λέξη «ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ» σημαίνει «ΑΚΥΡΩΣΗ»;;; Και, αλήθεια, από εκείνες τις αλλαγές και τροποποιήσεις της κυκλοφοριακής μελέτης που αποφάσισε το Δ.Σ. Κυπαρισσίας, πως γίνεται κάποιες να εφαρμόζονται σήμερα, αφού η απόφαση του 2009 ακυρώθηκε;;; Πως γίνεται επιλεκτικά – άγνωστο πως και από ποιους – να «έγιναν» τροποποιήσεις στο χάρτη της κυκλοφοριακής μελέτης;;;
O κ. Κατσίβελας στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Τριφυλίας στις 20 Ιουνίου είπε και ότι, «Αυτή η δημοτική Αρχή, όπως κατέθεσε μαζί με την τεχνική υπηρεσία, την κυκλοφοριακή μελέτη προς έγκριση και, τελικά, προς υλοποίηση, δεν έκανε καμία παρέμβαση και οι όποιες αλλαγές γίνανε όσον αφορά για τις ανηφόρες και τις κατηφόρες στην Πάνω Πόλη της Κυπαρισσίας, η όποια μεταβολή προκλήθηκε ήτανε από γνωμοδότηση της Τροχαίας του δήμου της Τριφυλίας. Ο δήμος δεν είχε καμία εμπλοκή». Ο ίδιος δηλαδή αναφέρει ότι έγιναν, πράγματι, αλλαγές στη μελέτη. Πως προέκυψε ρύθμιση ως μονοδρόμου της οδού Αθ. Ιωαννίδη (“Κόντρα”) με κατεύθυνση καθόδου από την Πάνω Πόλη και συνέχιση του μονοδρόμου αυτού από την 25η Μαρτίου (πριν από το Δικαστικό Μέγαρο) μέχρι το τέλος αυτής στου “Γενναίου”, για τους παλιότερους, ή το πρώην “Βρωμερό Σκουλήκι” καθώς επίσης και για μονοδρόμηση της οδού Γεωργακοπούλου (στροφές από Άγιο Αντώνιο) από τη Λαϊκή Αγορά έως το Μεταγωγών ως άνοδος; Η όποια γνωμοδότηση είναι δεσμευτική και μπορεί να επιβάλλει, από μόνη της, αλλαγές; Πως άλλαξε η μελέτη, χωρίς συζήτηση και απόφαση του Δ.Σ. Τριφυλίας; Από μόνη της η Τροχαία άλλαξε τη μελέτη που είχε παραλάβει ο δήμος; Όχι βέβαια! Το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει!
Γεγονός είναι ωστόσο ότι, όπως είπε ο ίδιος ο δήμαρχος Τριφυλίας, άλλαξε και άλλαξε χωρίς συζήτηση και λήψη απόφασης σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και αυτή η αλλαγή τίθεται σε εφαρμογή. Πως, λοιπόν, αφού το Δ.Σ. Τριφυλίας αποφάσισε την εφαρμογή της μελέτης ως είχε, πως άλλαξε σε συγκεκριμένες, αποσπασματικές κι επιλεκτικές ρυθμίσεις της; Κι άλλαξε παρά το γεγονός ότι στο Πρακτικό της συνεδρίασης του Δ.Σ. Κυπαρισσίας στις 10 Απριλίου 2009 ρητά αναφέρεται ότι, όπως είπε και ο τότε δήμαρχος Κυπαρισσίας Γ. Σαμπαζιώτης «η εξαίρεση των δρόμων που παραμένουν διπλής κυκλοφορίας είναι πρώτα πρώτα οι δύο βασικοί άξονες που οδηγούν στην Πάνω Πόλη… […] Οι δύο άξονες που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν στην Πάνω Πόλη, από τις στροφές δηλαδή και την Κόντρα, παραμένουν διπλής κατεύθυνσης…». Ακόμη όμως κι αν πράγματι η απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας του 2009 δεν εγκρίθηκε, γιατι δε γύρισε πίσω στο Σώμα; Γιατι δε συζητήθηκε στο Δ.Σ. Τριφυλίας ότι η απόφαση αυτή, του 2009, για τις αλλαγές, δεν εγκρίθηκε; Γιατί δε συζητήθηκε στο Σώμα ώστε να γίνει αιτιολόγηση των τροποποιήσεων που είχε αποφασίσει το Δ.Σ. Κυπαρισσίας; Γιατι δεν δόθηκε η απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας στο μελετητή ώστε να προσαρμόσει στη μελέτη τις τροποποιήσεις που αποφάσισε το Δ.Σ. Κυπαρισσίας και να σταλεί για έγκριση και στην πρώην ΤΥΔΚ; «Αφέθηκε» η μελέτη σε εκείνα τα σημεία να μείνει ως είχε; Έμεινε έτσι; Kαι έτσι, ως είχε, δηλαδή χωρίς αλλαγές που είχε αποφασίσει το Δ.Σ. Κυπαρισσίας, τίθεται σε εφαρμογή; Όχι, όπως άλλωστε είπε ο ίδιος ο κ. Κατσίβελας!
Πως, λοιπόν, στη μελέτη και το χάρτη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, υπάρχουν ρυθμίσεις χωρίς προηγούμενη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου γι’ αυτές; Και, τότε, πως λέγεται ότι η μελέτη που εφαρμόζεται είναι ως είχε κατατεθεί αφού διαπιστωμένα έχει αλλαγές, που δε συζήτησε και δεν αποφάσισε ποτέ το δημοτικό συμβούλιο Τριφυλίας; Υπάρχουν κι άλλες αλλαγές στις ρυθμίσεις της μελέτης που εφαρμόζεται, χωρίς προηγούμενη συζήτηση και απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ή όχι; Ποιος το εγγυάται και πως αυτό διασφαλίζεται; Η μελέτη είναι εκείνη που έχει θεωρηθεί στις 3-12-2008 από την (τότε) ΤΥΔΚ ή άλλη;
Και, μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου και με την κίνηση των οχημάτων στους δρόμους να είναι αυξημένη, γιατι επελέγη τώρα να τοποθετηθούν οι πινακίδες και να εφαρμοστούν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις; Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα κατοίκων κι επαγγελματιών της πόλης.
Εάν, πράγματι, πρόκειται για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα λύσουν προβλήματα ή θα απορρυθμίσουν τη λειτουργία της πόλης και τη ζωή κατοίκων κι επισκεπτών, θα φανεί στην πράξη…

Του Ηλία Γιαννόπουλου στο Θάρρος

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.