Απίστευτη εφαρμογή από Έλληνα ερευνητή επιτρέπει την πληκτρολόγηση με τα μάτια

 

eye1-708


Προχώρησε την τεχνολογία ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας μία μοναδική εφαρμογή.

Ο λόγος για τον Έλληνα ερευνητή και υποψήφιο διδάκτορα του Εργαστηρίου Ενσύρματης Επικοινωνίας του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελο Σκόδρα, ο οποίος εφηύρε το «Eye Type», μία εφαρμογή που επιτρέπει στους χρήστες κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ να πληκτρολογούν χρησιμοποιώντας μόνο τα μάτια τους.

Η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία του απέφερε σημαντικές διακρίσεις καθώς ο νεαρός ερευνητής απέσπασε Βραβεία Καινοτομίας από το Ινστιτούτο Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών και την EESTEC (Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών). Τα στοιχεία από τον διαγωνισμό της EESTEC δείχνουν μάλιστα ότι η ερευνητική εφαρμογή «Eye Type» είχε σκληρό ανταγωνισμό, καθώς απέσπασε το βραβείο καινοτομίας ανάμεσα σε 51 άλλες εφαρμογές Android που υποβλήθηκαν από 717 ερευνητές από 54 χώρες του κόσμου.

 

 

Το «Eye Type» είναι μία πραγματικά καινοτόμα εφαρμογή στη χρήση των κινητών συσκευών για την παροχή δυνατότητας επικοινωνίας κυρίως από άτομα που δεν είναι σε θέση να κινήσουν παρά μόνο τα μάτια τους (όπως αυτοί που πάσχουν από τετραπληγία, τη νόσο ALS ή το σύνδρομο LIS)».

«Συγχαίρουμε τον υποψήφιο διδάκτορα του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών (Εργαστήριο Ενσύρματης Επικοινωνίας) κ. Ευάγγελο Σκόδρα, για τη διπλή διάκριση που έλαβε από το IEEE (Ινστιτούτο Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών) και την EESTEC (Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών), για την ανάπτυξη της εφαρμογής «EyeType» για κινητό ή tablet (Android), με την οποία δίνεται η δυνατότητα σύνταξης κειμένου μόνο με το βλέμμα, μέσω της παρακολούθησης και καταγραφής της κίνησης των ματιών», ανέφερε η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Πατρών σε ανακοίνωσή της.

 

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ευάγγελος Σκόδρας είχε αναπτύξει στο παρελθόν ένα ενσωματωμένο στο όχημα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού, για αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα που βασίζονταν σε εικόνες οι οποίες λαμβάνονταν από βιντεοκάμερα που είχε ενσωματωθεί στο όχημα.