Από πρώτος… τελευταίος ο «Μορέας»

 

apo_protos._teleytaios_o_moreas


Ομολογουμένως, το έργο που μας έχει ξαφνιάσει δυσάρεστα εδώ και μήνες είναι εκείνο του Αυτοκινητόδρομου Μορέα. Το έργο ξεκίνησε το 2007, νωρίτερα από κάθε άλλο από του 5 αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση.

Ακόμα και στα χρόνια της κρίσης το έργο συνέχισε τις εργασίες του και μάλιστα έφτασε στο σημείο να ολοκληρωθεί ο βασικό άξονας του, δηλαδή η διαδρομή Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Υπό κατασκευή από το 2012 έμεινε ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και ο Περιμετρικός Καλαμάτας.

Το καλοκαίρι του 2013 και ενώ όλα έδειχναν ότι βαδίζουμε προς την ολοκλήρωση, η χρηματοδότηση των τραπεζών σταμάτησε λόγω της συνεχούς μείωσης της κίνησης. Αυτό δημιούργησε την ανάγκη πρόσθετης χρηματοδότησης και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας παραχώρησης και φυσικά τις εμπλεκόμενες τράπεζες.

Μετά από πολλούς μήνες και με σημαντική καθυστέρηση η νέα σύμβαση πήγε στο Ελεγκτικό Συνέδριο όμως αυτό συνέβη προς το τέλος του 2014. Τελικά η σύμβαση δεν πρόλαβε ούτε να σταλεί για κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων, ούτε να υπογραφεί προκειμένου να ολοκληρωθεί το υπολοιπόμενο 5% των εργασιών.

Πλέον αυτό θα συμβεί μετά το σχηματισμό νέας Κυβέρνησης και εφόσον δεν υπάρξουν διαφορετικές αποφάσεις. Επί της ουσίας ο οδικός άξονας που έγινε πρωτοπόρος εν μέσω κρίσης, κινδυνεύει να μείνει ουραγός των έργων στους αυτοκινητόδρομους.

Τον Μορέα αποτελούν οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67%, J&P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15% και ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%.

ΤΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ
Υπό κατασκευή παραμένει το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη και  ο Περιμετρικός Καλαμάτας. Αναλυτικά:

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Το τμήμα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία με παράκαμψη στη μεταλλική γέφυρα των 350 μέτρων που αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2015.

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (μήκος περί τα 11,5 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος: περίπου 65%.Με τα σημερινά δεδομένα και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των υπολειπομένων χώρων, η παράδοση του τμήματος απαιτεί εργασίες μερικών μηνών ακόμα.

Τμήμα ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (μήκος περί τα 46 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος περίπου 95%. Με την υπογραφή της νέας σύμβασης υπολογίζεται πως χρειάζονται 3-4 μήνες για την ολοκλήρωση και παράδοση στην κυκλοφορία όλου του κλάδου.

Πηγή: ypodomes.gr