«Καμπανάκι» στον «Μορέα» από τα μειωμένα έσοδα στην Ε.Ο. Κόρινθος-Καλαμάτα

 

E.O.-KORINUOS-KALAMATA-539x225


Μέχρι προ ολίγου χρονικού διαστήματος ο Μορέας (Ελλάκτωρ, J&P ΑΒΑΞ, Intrakat), δηλαδή ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα θεωρούνταν… υπεράνω υποψίας καθώς είναι το πλέον προχωρημένο έργο και είχε βγει εκτός του πακέτου των τεσσάρων άλλων συμβάσεων που αντιμετωπίζουν χρηματοδοτικά ή τεχνικά ζητήματα.

 

Ωστόσο, αν ευσταθούν τα όσα κυκλοφορούν στην εργοληπτική πιάτσα, φαίνεται ότι και η εν λόγω κοινοπραξία αντιμετωπίζει προβλήματα που ωστόσο, έχουν κρατηθεί σε… χαμηλούς τόνους.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες και στο έργο αυτό παρατηρείται το φαινόμενο της δραστικής μείωσης των χρηματοροών, δηλαδή των εσόδων από τα διόδια, τα οποία, επιπρόσθετα, συνδέονται και με άλλες παραμέτρους, όπως ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ της χώρας, ο πληθωρισμός κ.λ.π.

 

Κατά τις πληροφορίες λοιπόν της αγοράς, από την Ε.Ε. και την ΕΤΕπ φέρεται να τίθεται ζήτημα για το κυκλοφοριακό και χρηματοδοτικό μοντέλο του αυτοκινητόδρομου με τις Βρυξέλλες να βάζουν ερωτηματικά για τις προβλέψεις όσον αφορά τις ροές του project.

 

Αν μάλιστα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή άλλος ευρωπαϊκός φορέας θέσει εντονότερα το θέμα της αλλαγής του χρηματοδοτικού σκέλους, τότε μοιραία πάμε και για το εν λόγω έργο προς αλλαγή της σύμβασης και θα πρέπει αυτή να εγκριθεί από την Ε.Ε. και μετά να περάσει από τη Βουλή.

 

Σημειώνεται ότι ο Μορέας είναι ένα από τα δύο έργα, το άλλο είναι ο Ε 65, για τα οποία προβλέπεται επιδότηση από το Δημόσιο αν η κυκλοφορία πέσει κάτω από τις προβλέψεις.

 

Ενώ σημειώνεται ότι η κοινοπραξία διεκδικεί αποζημιώσεις δεκάδων εκατ. ευρώ λόγω καθυστερήσεων με υπαιτιότητα του δημοσίου (κατά τον Μορέα) με τις δύο πλευρές να έχουν προσφύγει σε διαιτησία.

 

Πηγή: axiaplus.gr