Σιδηροδρομικό τμήμα Πάτρα-Καλαμάτα: Όνειρο θερινής νυκτός η υλοποίηση

 

fce4877c2173bfb8a46bb9ba6d2a30ea_L


Στα τέλη του 2015 ολοκληρώνονται οι μελέτες αναβάθμισης στο σιδηροδρομικό τμήμα της Δυτικής Πελοποννήσου που περιλαμβάνει το Πάτρα-Πύργος-Αλφειός-Κυπαρρισία-Καλαμάτα. Αυτό αναφέρει έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ που έχει το ypodomes.com που προσκομίστηκε στη Βουλή για απάντηση ερώτησης του Βουλευτή Κωνσταντίνο Τζαβάρα.

Όπως σημειώνεται στη συνέχεια, μετά θα αναζητηθεί χρηματοδότηση για την δημοπράτηση του έργου και εφόσον βρεθούν οι πόροι, τότε θα ξεκινήσει η υλοποίηση. Αυτό όμως είναι εφικτό; Στην πραγματικότητα ακόμα και αν αναζητηθουν μάλλον είναι λίγο δύσκολο να βρεθούν καθώς το πακέτο των έργων υποδομών του ΣΕΣ 2014-2020 είναι πολύ περιορισμένο και υπάρχουν άλλα σιδηροδρομικά έργα που προηγούνται στο σχεδιασμό (ολοκλήρωση ΠΑΘΕΠ, ηλεκτροκίνηση Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου, αναβάθμιση Στρυμόνας-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο κ.α).

[B]ΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ[/B]
Από το 2008 εγκρίθηκε η χορήγηση χρηματοδοτικής συνδρομής από την ΕΕ για τις μελέτες κανονικοποίησης, βελτίωσης και αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής [B]Πάτρα-Πύργος-Αλφειός-Ολυμπία[/B] και [B]Αλφειός-Κυπαρρισία-Καλαμάτα [/B]με 20,9εκ.ευρώ με 50%.

Οι μελέτες συμβασιοποιήθηκαν το 2014 με 2 ξεχωριστούς διαγωνισμούς και τώρα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

[B]ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΕΜ 2014-2025[/B]
Δεν φαίνεται όμως το ΣΠΕΜ 2014-2025 να έχει την ίδια άποψη. Σύμφωνα με το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών που περιλαμβάνει όλα τα έργα μεταφορών μέχρι το 2025, μεταξύ των οποίων και σιδηροδρομικά το μόνο έργο που περιλαμβάνεται προς υλοποίηση είναι η αναβάθμιση του τμήματος από την Πάτρα μέχρι την Κάτω Αχαγιά με ένα μικρό ποσό της τάξεως ων 6εκ.ευρώ και αφορά τη λειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας.

Σε ότι αφορά το δυτικό τμήμα του σιδηρόδρομου με τα σημερινά δεδομένα και αν δεν προκύψει κάτι δραματικά διαφορετικό, θα το δούμε να υλοποιείται σε μία δεκαετία το λιγότερο.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com