Στην Έκθεση Τουρισμού EMITT στην Κωνσταντινούπολη η Περιφέρεια Πελοποννήσου

 

23116d8079e12ae017cdf3628257afcc_L


Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Πελοποννήσου αρμόδιος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων  και Διεθνών Σχέσεων Απόστολος Ε. Παπαφωτίου εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κο. Πέτρο Τατούλη και την Περιφέρεια συμμετείχε στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού EMITT, η οποία έλαβε χώρα στο εκθεσιακό κέντρο «TUYAP Tuyap Fair, Convention and Congress Center», στην Κωνσταντινούπολη από 22 έως 25 Ιανουαρίου 2015.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου διέθετε οργανωμένο περίπτερο όπου παρουσιάστηκαν με τρόπο ιδιαίτερης αισθητικής οι ομορφιές και η ζωή της Πελοποννήσου. Ήταν τόπος έλξης για όλους τους επισκέπτες. Στη στελέχωση του περιπτέρου συμμετείχαν μεταξύ άλλων και επαγγελματίες τουριστικών δραστηριοτήτων από διάφορες περιοχές της Πελοποννήσου.
Στην έκθεση συμμετείχαν πάνω από 4.000 εκθέτες, 60.000 επαγγελματίες του τουρισμού και είχε περισσότερους από 100.000 επισκέπτες από 60 χώρες. Η διάρκεια της έκθεσης ήταν 4 μέρες εκ των οποίων οι δύο πρώτες ήταν μόνο για τους επαγγελματίες του τουρισμού.
 Στο πλαίσιο της διοργάνωσης πραγματοποιήθηκαν διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, εκθέσεις και παρουσιάσεις. Η συμμετοχή φορέων και επιχειρήσεων στη διεθνή τουριστική έκθεση EMITT τους προσέφερε μια σημαντική ευκαιρία να συνάψουν επαγγελματικές συμφωνίες και να προβάλλουν το τουριστικό τους προϊόν, στην παγκόσμια αγορά.
 H Διεθνής Έκθεση Τουρισμού συγκαταλέγεται στις πέντε μεγαλύτερες του κόσμου. Διεξάγεται κάθε χρόνο, από το 1997 και τελεί υπό την αιγίδα του οργανισμού ITE (International Tourist Exhibitions) που εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία.
Η συμμετοχή στη συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί μια συνέχεια των προσπαθειών που πραγματοποιεί η Περιφερειακή Αρχή με συναντήσεις στελεχών της Turkish Airlines με στόχο τη σύνδεση και την προβολή της Πελοποννήσου.
Η αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού από την Τουρκία προς την Ελλάδα αιτιολογεί την ουσιώδη συμμετοχή της Περιφέρειας στη συγκεκριμένη έκθεση και το άνοιγμα στην τουρκική αγορά. Η τουρκική αγορά εισερχόμενου τουρισμού αποτελεί την πλέον ανερχόμενη δύναμη για τον ελληνικό τουρισμό, από την οποία -σύμφωνα με εκτιμήσεις περιφερειακών παραγόντων- ενδέχεται η χώρα μας  να σπάσει το φράγμα των 1 εκατ. αφίξεων. Ενισχυτικά στην αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης από τη γειτονική χώρα προς την Ελλάδα λειτούργησε η εφαρμογή πέρυσι και φέτος του πιλοτικού προγράμματος χορήγησης θεωρήσεων χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες για επισκέψεις Τούρκων, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η μείωση της τιμής των θεωρήσεων για τους Τούρκους. Η μέση ηλικία του Τούρκου επισκέπτη στην Ελλάδα είναι 25-45 ετών, αλλά έρχονται και άνθρωποι 80 ετών. Οι πιο πολλοί προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και ακολουθούν Σμύρνη, Προύσα και Τραπεζούντα. Χαρακτηριστικό των Τούρκων επισκεπτών είναι ότι όταν είναι ικανοποιημένοι από έναν προορισμό καθίστανται «επαναλαμβανόμενοι» τουρίστες. Το 80% του συνόλου επισκέπτεται όλα τα μνημεία και μάλιστα δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις χριστιανικές εκκλησίες και άλλους χώρους θρησκευτικού ενδιαφέροντος.
Ιδιαίτερα για την Πελοπόννησο ο εισερχόμενος τουρισμός έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν αναλογιστεί κανείς το εύρος των καθημερινών πτήσεων που συνδέουν Κωνσταντινούπολη και Αθήνα, όπου ακόμη και το χειμώνα ξεπερνούν τις 22 καθημερινά. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρουσιάζεται ιδιαίτερος κορεσμός ως προς την επίσκεψη Τούρκων επισκεπτών σε παραδοσιακούς προορισμούς, όπως η Θεσσαλονίκη, η Μυτιλήνη, η Χίος, η Χαλκιδική και τα τελευταία χρόνια αναζητούν νέους, όπως η Πελοπόννησος.
Το έντονο ενδιαφέρον του Τουρκικού κοινού για την Πελοπόννησο, είναι το αποτέλεσμα των συντονισμένων δράσεων της Περιφερειακής Αρχής το οποίο αποδεικνύεται και από τη δημιουργία 20λεπτου αφιερώματος στην Πελοπόννησο και την Κορινθία από το κανάλι TRT Türk της γειτονικής Τουρκίας, το οποίο εκπέμπει στην Τουρκία αλλά και δορυφορικά σε όλο τον κόσμο.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου ανοίγει νέες προοπτικές ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Πελοποννήσου και της χώρας. Αναπτύσσει δραστηριότητες, που στόχο έχουν τον εμπλουτισμό και τη βελτίωση του επιπέδου του τουριστικού προϊόντος της χώρας και των προσφερόμενων υπηρεσιών, ώστε να ενισχυθεί η ζήτηση και να διαμορφωθούν καλύτερες συνθήκες ανταγωνισμού σε διεθνές περιβάλλον.