Η διατροφή επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου

 

6B2D0C02D99A23FE2E058B4D20CC1B56


Η λειτουργία του «εσωτερικού ρολογιού» εξαρτάται από το φαγητό

Η ισχυρή και υγιής κιρκαδική λειτουργία είναι ζωτικής σημασίας για έναν καλό ύπνο και για την καλή υγεία του οργανισμού γενικότερα.Ο κιρκάδιος ρυθμός επηρεάζει σημαντικά τον ύπνο του ατόμου, συνεργαζόμενος στενά με την εσωτερική «μονάδα ύπνου» του σώματος -που επηρεάζεται από το φυσικό φως- και ρυθμίζοντας τόσο τις περιόδους ηρεμίας του οργανισμού, όσο και αυτές της εγρήγορσης.

Οι κιρκαδικές δυσλειτουργίες οδηγούν συχνά σε προβλήματα στον ύπνο.

Επιπλέον, ο κιρκάδιος ρυθμός επηρεάζει μια σειρά ακόμη από βιολογικές λειτουργίες και διεργασίες.

Υπάρχουν πολλά στοιχεία από έρευνες επιστημόνων που αποκαλύπτουν, ότι η απορρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και μεταβολικών διαταραχών, όπως ο διαβήτης τύπου 2.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Huffington Post, μια πρόσφατη έρευνα ρίχνει νέο φως, σε ένα σχετικά λιγότερο γνωστό παράγοντα επιρροής της κιρκαδικής λειτουργίας του οργανισμού: τη διατροφή.

Ερευνητές από την Ιαπωνία μελέτησαν τη λειτουργία των κυττάρων σε ποντίκια, προκειμένου να ερευνήσουν τις επιδράσεις της πρόσληψης τροφής στον κιρκάδιο συντονισμό.

Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν, ότι η ινσουλίνη μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στο συντονισμό του κιρκάδιου ρυθμού.

Η ινσουλίνη παράγεται στο πάγκρεας και συμμετέχει στις μεταβολικές διεργασίες και λειτουργίες. Η συγκεκριμένη ορμόνη βοηθά στη διάσπαση των υδατανθράκων και των λιπαρών και βοηθά τη μεταφορά της γλυκόζης (του σακχάρου στο αίμα) μέσω των αιμοφόρων αγγείων στα κύτταρα όλου του οργανισμού.

Η άποψη ότι το φαγητό επηρεάζει τον ύπνο, βέβαια, δεν είναι καινούρια.

Γνωρίζουμε ήδη ότι υπάρχουν διάφορες ουσίες (βιταμίνες και ιχνοστοιχεία), οι οποίες βοηθούν στην καλή ποιότητα του ύπνου.

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο, καθώς και τα τρόφιμα που περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη, είναι μερικές από τις πλέον φιλικές προς τον ύπνο διατροφικές επιλογές που μπορεί να κάνει κανείς.

Επιπλέον, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα γαλακτοκομικά και οι «καθαρές» πρωτεΐνες είναι μερικές ακόμη τροφές, που μας βοηθούν να βλέπουμε… όνειρα γλυκά.

Το αντίθετο συμβαίνει με τις επεξεργασμένες τροφές που περιέχουν πολλή ζάχαρη και λιπαρά, ειδικά όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες και αργά τη νύχτα.