Η φράουλα προστατεύει το στομάχι από τις επιπτώσεις του αλκοόλ!

 

fraoules-632x336


Οι φράουλες εκτός από πολύ ωραίο χρώμα και δημοφιλή γεύση έχουν πολλά θρεπτικά στοιχεία και πρσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα σε όσους τις καταναλώνουν. Περιέχουν πλήθος βιταμινών, όπως είναι οι B1, B2, B3, B6, A, K και η βιταμίνη E και οι επιλογές κατανάλωσής τους είναι ποικίλες και για κάθε γούστο. Μάλιστα τώρα, νέα έρευνα υποστηρίζει πως οι φράουλες έχουν προστατευτική δράση στο στομάχι, ειδικά αν καταναλώνεις καθημερινά αλκοόλ  και έχεις ευαίσθητο στομάχι.

Η νέα έρευνα δημοσιεύτηκε στο PLoS ONE και στο πείραμα χρησιμοποιήθηκαν ποντικοί για να δούμε πωακριβώς δρα το εκχύλισμα φράουλας στο στομάχι. Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως οι ποντικοί που έτρωγαν φράουλες επί 10 μέρες προτού τους δοθεί να καταναλώσουν αλκοόλ, παρουσίασαν λιγότερα έλκη στομάχου, σε σχέση με τα ποντίκια που δεν κατανάλωσαν εκχύλισμα φράουλας.

Οι ερευνητές πιστεύουν πως τα θετικά οφέλη της φράουλας συνδέονται με τα πολλά αντιοξειδωτικά που περιέχει αλλά και τις φαινολικές ενώσεις (οι οποίες έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντι-θρομβωτικές ιδιότητες).Κάπως έτσι, η φράουλα ενεργοποιεί σημαντικά ένζυμα στο σώμα, σύμφωνα με το ScienceDaily.

Οι ερευνητές πιστεύουν πως τα ίδια οφέλη θα έχει η φράουλα και στο ανθρώπινο σώμα.

Είναι σημαντικό βέβαια να εξηγήσουμε πως η κατανάλωση φράουλας μετά την κατανάλωση αλκοόλ δεν είναι κανένα θετικό αντίκτυπο στην υγεία του στομάχου.

Για να επωφεληθείς από τη φράουλα, κατανάλωσε αλκοόλ με μέτρο και δοκίμασε να μεγαλώσεις τη δικιά σου φραουλιά στο μπαλκόνι ή τον κήπο, όπου και θα ελέγχεις τα φυτοφάρμακα που περιέχει.

Επιπλέον, οι φράουλες:

1. Ρίχνουν το ρίσκο εμφάνισης καρδιαγγεικών παθήσεων
Οι φράουλες περιέχουν αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή που εμποδίζουν την αύξηση της κακής χοληστερίνης, η οποία με τη σειρά της βουλώνει τις αρτηρίες οδηγώντας στα ανάλογα προβλήματα της καρδιάς.
Επιπλέον, ενισχύουν την αντιφλεγμονώδη δράση του οργανισμού, προωθώντας την υγεία της καρδιάς.

2. Ενισχύουν τη μνήμη
Ένα φυσικό φλαβονοειδές που περιέχεται στις φράουλες, με την ονομασία φισετίνη, ενεργοποιεί τα αντίστοιχα μονομάτια του εγκεφάλου, ώστε να ενισχύει την απόδοση της μνήμης σας. Σχετική μάλιστα έρευνα νευρολογικού κέντρου, δείχνει πως η κατανάλωση 2 μερίδων φράουλας τη μέρα, καθυστερεί την απώλεια μνήμης που επέρχεται με το πέρασμα του χρόνου, στις γυναίκες.

3. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό
Η υψηλή περιεκτικότητα, της φράουλας, σε βιταμίνη C, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει τον οργανισμό από τις διάφορες λοιμώξεις και τους επίδοξους εισβολείς. Μία κούπα φράουλες, περιέχει το 100% της ημερήσιας προτεινόμενης δόσης της βιταμίνης C, γι΄αυτό έχετε το νου σας κάθε άνοιξη που είναι η εποχή τους, να τρώτε πολλές.

4. Αντιμετωπίζουν τη δυσκοιλιότητα και το διαβήτη
Εάν έχετε εντερικά προβλήματα, τότε οι φυτικές ίνες της φράουλας, θα σας βοηθήσουν να τα αντιμετωπίσετε, ενώ θα συμβάλλουν και στη διατήρηση των καλών επιπέδων ζαχάρου στο αίμα σας. Οι διαβητικοί άλλωστε, έχουν το ελεύθερο να τρώνε φράουλες, δεδομένου του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη του φρούτου.

5. Εξασφαλίζουν υγιές δέρμα
Τα αντιοξειδωτικά και η βιταμίνη C, που βρίσκονται σε καλές ποσότητες στον καρπό της φράουλας, έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες και διατηρούν το δέρμα καθαρό και χωρίς ρυτίδες για περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο. Οι φράουλες είναι ακόμα φυσική πηγή σαλικυλικού οξέος, το οποίο είναι ιδανικό για την αντιμετώπιση της ακμής, ενώ κάνουν τις καλύτερες σπιτικές μάσκες προσώπου.

6. Έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες
Τα αντιοξειδωτικά στοιχεία της φράουλας, εκτός από όλα τα παραπάνω, έχουν την ιδιότητα να εμποδίζουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων, ενώ και η ίδια η βιταμίνη C, δίνει την ώθηση που χρειάζεται το ανοσοποιητικό για να καταπολεμήσει τα καρκινικά κύτταρα.

7. Δυναμώνουν τα κόκαλα
Ένας ακόμα από τους σημαντικότερους λόγους να τρώτε φράουλες είναι το πόσο καλό κάνουν στα κόκαλά σας. Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε κάλιο, μαγγάνιο και μεταλλικά στοιχεία προωθεί την σωστή ανάπτυξη των οστών και τη διατήρηση της δύναμης και υγείας τους. Γι΄αυτό το λόγο μη διστάζετε να τις κάνετε κύριο κομμάτι της διατροφής των παιδιών, που είναι στην ανάπτυξη.

8. Βοηθούν στην απώλεια βάρους
Μια κούπα φράουλες έχει μόνο 53 θερμίδες και αυτό τις κάνει ιδανικές για όσους θέλουν να χάσουν βάρος. Οι δε φυτικές ίνες που περιέχουν, φουσκώνουν και διατηρούν το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερη ώρα και αν, δε, καταναλώσετε μερικές πριν το κύριο γεύμα σας θα φάτε λιγότερο. Επιπλέον, η βιταμίνη C, επιταχύνει το μεταβολισμό και βοηθάει έτσι το σώμα να κάψει ακόμα περισσότερες θερμίδες.

9. Αποτρέπουν την τριχόπτωση
Οι φράουλες περιέχουν φολικό οξύ, ελλαγικό οξύ και βιταμίνες Β5 και Β6. Αυτά τα θρεπτικά στοιχεία με τη σειρά τους αποτρέπουν το αδυνάτισμα της τρίχας και εν τέλει την τριχόπτωση. Ακόμα, τα μεταλλικά στοιχεία που συναντώνται στη φράουλα, όπως είναι το μαγνήσιο και ο χαλκός εμποδίζουν την εμφάνιση πιτυρίδας και την ανάπτυξη μυκήτων.

10. Κάνουν καλό στο έμβρυο
Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα σε φολικό οξύ, οι φράουλες βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, της σπονδυλικής στήλης και του κρανίου του εμβρύου, ενώ το προστατεύουν και από την εμφάνιση τυχόν ατελειών και ανωμαλιών. Αν λοιπόν είστε έγκυος, εντάξτε στη διατροφή σας  το θαυματουργό αυτό φρούτο και δώστε γερές βάσεις στο μωρό σας.