Αγροτικά

Μάρκετινγκ εταιρειών με τις φιάλες στην Πορτογαλία

Θέμα σχεδιασμού και… τιμών. Οι μεγάλες πορτογαλικές επιχειρήσεις του κλάδου ελαιολάδου, με τις Sovena και Gallo να ηγούνται, υιοθετούν μία πιο καινοτόμα ιδέα μάρκετινγκ προκειμένου να διατηρήσουν τη κατανάλωση των έξτρα παρθένων ελαιολάδων ώστε να αντιμετωπίσουν τις υψηλές τιμές των τελευταίων μηνών. Πρόκειται για κάτι που δεν είναι συνηθισμένο ανάμεσα στους μεγάλους Ισπανούς τυποποιητές: τη φιάλη των 750 ml αντί του ενός λίτρου που συνηθίζεται στην Ισπανία.

Με αυτό τον τρόπο, οπτικά, η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει ο καταναλωτής στην Πορτογαλία όταν φτάνει στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων Continente, Intermaché, Pingo Doce ή Mini Preço, είναι πως το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι φτηνό. Η φωτογραφία αυτού του άρθρου το αποδεικνύει, καθώς φαίνεται ότι οι φιάλες έξτρα παρθένου ελαιόλαδου πωλούνται με μεγάλη έκπτωση, στα 2,99 ευρώ το λίτρο. Με μια πρώτη ματιά σε έναν Ισπανό καταναλωτή θα μπορούσε να φανεί πολύ χαμηλή η τιμή, αλλά όταν δει τα ψιλά γράμματα αποδεικνύεται ότι η τιμή είναι 3,99 ευρώ/λίτρο. Μία τιμή η οποία είναι λίγο πιο υψηλή από αυτήν που προσφέρουν αυτές τις εβδομάδες στα ράφια της Ισπανίας κάποια brands διανομέων και μερικοί μεγάλοι τυποποιητές για τις φιάλες λίτρου PET.

Τα brands Oliveira da Serra (Grupo Sovena), με μεγάλη παρουσία στην Ισπανία, και η Gallo, μία κοινοπραξία ανάμεσα στην πολυεθνική Unilever – που ήταν κάποτε ιδιοκτήτρια της La Masía στην Ισπανία – και στον όμιλο Dos Santos, ανταγωνίζονταν πολλά χρόνια την ηγεσία της μαζικής καταναλωτικής αγοράς στην Πορτογαλία. Μία αγορά η οποία τα επόμενα χρόνια θα έχει έναν νέο παίκτη, την αλυσίδα σούπερ μάρκετς Mercadona, η οποία ολοκληρώνει το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων εκτός Ισπανίας στη περιοχή Opoto-Vila Nova de Gaia στα βόρεια της Πορτογαλίας και όπου η Sovena θα γίνει ξανά ένας συνεργάτης-κλειδί στο εμπόριο ελαιολάδου.

Οι ειδικοί στη μαζική κατανάλωση πάντα υποστήριζαν ότι ο καταναλωτής που στρέφεται στα μεγάλα πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ προσέχει πρώτα την τιμή και έπειτα το μέγεθος της συσκευασίας. Ως εκ τούτου, η μείωση του μεγέθους της συσκευασίας, η οποία εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται τόσο μεταξύ της συσκευασίας ενός λίτρου και αυτής των 750 ml, επιτρέπει στις εταιρείες να προσφέρουν πιο χαμηλές τιμές, σε αυτή τη περίπτωση κάτω από 3 ευρώ/λίτρο για μία φιάλη έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.

Στη περίπτωση των έξτρα παρθένων ελαιολάδων κατηγορίας gourmet, και κυρίως αυτών της πρώιμης συγκομιδής, η μορφή συσκευασίας “αστέρι” σε γυάλινες φιάλες πάντα ήταν 500 ml.

Απόδοση από: https://revistaalmaceite.com

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button