Αγροτικά

Χτίζει τον special χαρακτήρα της και αυξάνει το μερίδιό της η ελληνική επιτραπέζια ελιά

Το μεγαλύτερο διαδικτυακό κατάστημα στον κόσμο, «παιδί» του Τζεφ Μπέζος, που έκανε «θρύψαλα», στις αρχές Ιουνίου, το φράγμα των 800 δισ. δολαρίων, σε ό,τι αφορά τη χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίησή του στη Wall Street (σ.σ. προηγείται μόνο η Apple), εδώ και περίπου δύο χρόνια ταράζει διαρκώς τα λιμνάζοντα νερά του διεθνούς λιανεμπορίου και εξελίσσεται σε μείζονα δύναμη και σίγουρα συν-διαμορφωτή των νέων όρων του παιχνιδιού. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Σημαίνει πως, χωρίς προσαρμογές, ό,τι θεωρείται μέχρι σήμερα ακλόνητη σταθερά, αύριο δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα μπορεί έστω να πρωταγωνιστεί.

Υπό την έννοια αυτή η ελληνική επιτραπέζια ελιά, κυρίως της ποικιλίας Καλαμών, που σαρώνει στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία και τη μακρινή Αυστραλία, έχει πολλή δουλειά μπροστά της σε επίπεδο παραγωγής, τυποποίησης αλλά και πιστοποίησης, για να συνεχίσει να δρέπει τους καρπούς της επιτυχίας της και να μην πέσει θύμα των αλλαγών και του οξυμένου ανταγωνισμού.

«Ο κλάδος πρέπει να δείξει αντανακλαστικά προσαρμογής και κυρίως να εστιάσει με μεγαλύτερη ένταση στην κατηγορία των special olives, καθώς είναι αυτή που παρά τη συνολική μείωση κατανάλωσης ελιών στις ΗΠΑ, αυξάνει τα μερίδιά της στην αγορά με γρήγορους ρυθμούς», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, πρόεδρος της εταιρείας «Pelopac SA», από τη Θεσσαλονίκη, η οποία εξάγει σχεδόν το 100% της ετήσιας παραγωγής της, και στις ΗΠΑ.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button