Τοπικά Νέα

1.5 εκ. ευρώ τα χρέη στη ΔΕΥΑ Τριφυλίας από απλήρωτους λογαριασμούς νερού

«Πνίγεται» στα χρέη η ΔΕΥΑ Τριφυλίας και προσπαθεί να γλιτώσει τα χειρότερα, με αποτέλεσμα να σκληραίνει τη στάση τους απέναντι στους κακοπληρωτές.

Βραχνά για τον δήμο Τριφυλίας και για την ΔΕΥΑΤ αποτελούν οι απλήρωτοι λογαριασμοί νερού. Οι οφειλές των καταναλωτών προς την δημοτική επιχείρηση ανέρχονται σε 1.5 εκ. ευρώ, μέχρι 31/12/2017, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία παρέθεσε στην τελευταία συνεδρίασή του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Τριφυλίας ο πρόεδρος της εταιρίας, Παναγιώτης Γυφτάκης κατά τη διάρκεια συζήτησης του θέματος «Επί εγκρίσεως τακτοποίησης – ρύθμισης παλαιών οφειλών των καταναλωτών προς
τη Δ.Ε.Υ.Α.Τ.».

Ο Πρόεδρος εισάγοντας το θέμα είπε: «Κύριοι σύμβουλοι, μετά την εισήγηση υπ΄αριθ. 3040/2017 & 1537/2018 της κας Ψιλογαλάνη Παναγιώτας που αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τρίτων προς τη Δ.Ε.Υ.Α.Τ. και Βάση, όπως αναφέρει, της γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με αρ. 4/2018 η Δ.Ε.Υ.Α.Τ. είναι υποχρεωμένη της αναθέσεως των εισπράξεων στη ΔΟΥ για τις απαιτήσεις οφειλών από τους καταναλωτές όπως αναφέρεται στην παρ. 25α της εν λόγω γνωμοδότησης διότι οι οφειλές των, υπάγονται σε πενταετή παραγραφή η οποία άρχεται κατά τη λήξη του οικείου έτους όπως αναφέρεται στην παρ. 25β της ίδιας γνωμοδότησης .

Στη συνέχεια η αντιπρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Τ., Μαρία Πανουσιοπούλου κατέθεσε πρόταση, ως κάτω:

«Με την παρούσα εισήγηση σας γνωρίζω ότι οι οφειλές των καταναλωτών παρουσιάζουν αυξητική τάση και οι λόγοι κατά την γνώμη μου είναι:

1.Μη συνεπείς καταναλωτές – στρατηγικοί κακοπληρωτές με συσσωρευμένες απαιτήσεις ετών.
2.Βεβαιώσεις για προηγούμενες χρήσεις των Δ. Ε. του Καλλικρατικού Δήμου.
3.Στα μεγάλα οικονομικά προβλήματα της κοινωνίας γενικότερα που πολλοί καταναλωτές επικαλούνται.
4. Πολλοί καταναλωτές επικαλούνται άγνοια των οφειλών που προήλθαν από ενοικιαστές.
Η αυξητική αυτή τάση των οφειλών των καταναλωτών έχει επίδραση στην λειτουργία της επιχείρησης που όπως γνωρίζετε στηρίζεται αποκλειστικά στα έσοδα αυτά προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι τρέχουσες ανάγκες αλλά και έκτακτα όπως βλάβες στα δίκτυα και στις μονάδες βιολογικού καθαρισμού. Η πρώην ΔΕΥΑ. ΚΥ. επεκτάθηκε στις 15.06.2015 σε ΔΕΥΑ. Τριφυλίας και συμπεριέλαβε τις Δ.Ε. Φιλιατρών, Γαργαλιάνων, Αυλώνας, Αετού και Τριπύλης. Στο χρονικό διάστημα από 15.06.2015 έως 31.12.2017 δημιουργήθηκαν για την διευρυμένη ΔΕΥΑΤ οι παρακάτω οφειλές ως συνημμένος πίνακας:

Επί προσθέτως σας γνωρίζω ότι  το ανείσπρακτο υπόλοιπο από ιδρύσεως της ΔΕΥΑ (2006) μέχρι 31.12.2017 ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 546.578,26 ευρώ και αφορά την Δ.Ε. Κυπαρισσίας. Το ανείσπρακτο υπόλοιπο των άλλων ενοτήτων όπως Γαργαλιάνων, Φιλιατρών, Αυλώνας, Αετού και Τριπύλης ανέρχεται συνολικά από 15.06.2015 έως 31.12.2017στο ποσό των 901.972,14 ευρώ

Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία και με δεδομένο ότι η επιχείρηση δεν επιχορηγείται και δεν χρηματοδοτείται από το Δημόσιο ή άλλο φορέα προτείνεται,

Να εκδοθεί απόφαση από την ΔΕΥΑΤ για διακανονισμούς έως 60 μηνιαίες δόσεις αφού λάβουμε υπόψιν τα παρακάτω:

Τις πάσης φύσεως οφειλές που γεννήθηκαν ή βεβαιώθηκαν έως την 30ην Ιουνίου 2018.

Η προθεσμία υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη να γίνει έως την 31ηνΔεκεμβρίου 2018.

Η πληρωμή της πρώτης δόσης να γίνει ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης. Η κάθε δόση να μην είναι κάτω των 30 ευρώ.

Να προηγηθεί άμεσα προσωπική ειδοποίηση προς τους οφειλέτες που θα τους καλεί ή να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν.

Να ενημερωθούν οι καταναλωτές με ανακοίνωση στον έντυπο τύπο, στο διαδίκτυο και στα ΜΜΕ για την δυνατότητα να ρυθμίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς την ΔΕΥΑΤ μέχρι την 31.12.2018.

Η μη καταβολή δύο δόσεων και του τρέχοντος λογαριασμού θα έχει ως συνέπεια την απώλεια της ρύθμισης. Μετά την 31.12.2018 στους καταναλωτές που δεν έχουν προβεί σε ρύθμιση των οφειλών τους θα γίνεται διακοπή ύδρευσης οι οποίοι θα επιβαρυνθούν και με το τέλος επανασύνδεσης

Οι διακοπές των παροχών θα βοηθήσουν στο να δηλωθούν ΑΦΜ που δεν υπάρχουν και είναι πλειοψηφία. Η μη ύπαρξη ΑΦΜ δημιουργεί το πρόβλημα της μη διεκδίκησης των οφειλών , αφού δεν μπορούν να αποσταλούν για δέσμευση ΑΦΜ στις Δ.Ο.Υ.

Οι υποθέσεις καταναλωτών που είναι σε διακοπή πέραν των 2 ετών και η οφειλή ανέρχεται άνω των 50 ευρώ να ανατεθούν σε δικηγόρο ο οποίος θα κάνει τις νόμιμες ενέργειες για την είσπραξή τους.

Για οφειλές καταναλωτών που δεν θα ανταποκριθούν στους διακανονισμούς , είτε δεν τηρήσουν αυτούς, να ακολουθείται η διαδικασία δέσμευσης ΑΦΜ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ”.

Το Δ.Σ. αποφάσισε ομόφωνα την έγκριση της πρότασης  που εισήγαγε η κα Πανουσιοπούλου Μαρία Αντιπρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Τ. και αφορά τον τρόπο είσπραξης ανεξόφλητων λογαριασμών των καταναλωτών, ως έχει.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button