Αυτοί είναι οι λόγοι που ξυπνάς κάθε πρωί μες στην κούραση

 

p1bfr12vpb15rcemo130e1t68mve5_944x449


Αν έχεις παρατηρήσει ότι τον τελευταίο καιρό ξυπνάς πιο κουρασμένος/η απ’ ότι ήσουν όταν έπεσες στο κρεβάτι και αισθάνεσαι σαν να έχεις κοιμηθεί μόλις τρεις ώρες, τότε μάλλον κάτι δεν πάει καλά με τον ύπνο σου.

Το πιθανότερο είναι ότι υποπίπτεις στα ακόλουθα πέντε λάθη πριν πέσεις για ύπνο και τα οποία σου στοιχίζουν την ξεκούραση και τη χαλάρωσή σου και κατ’ επέκταση έναν καλό, ποιοτικό ύπνο.

Το υπνοδωμάτιό σου θυμίζει σπηλιά


Είναι δηλαδή τόσο σκοτεινό όπως είναι μια σπηλιά. Φρόντισε να αφήνεις τις γρίλιες από το πατζούρι σου λιγάκι ανοιχτές, ώστε με το που χαράξει ο ήλιος να μπαίνει το φως του και να ειδοποιεί το σώμα σου ότι ξημέρωσε, προετοιμάζοντάς το για να ξυπνήσει.

Μένεις μέχρι αργά ξύπνιος/α


Είτε παίζοντας με το κινητό, είτε βλέποντας το ένα επεισόδιο μετά το άλλο της αγαπημένης σου τηλεοπτικής σειράς. Αποτέλεσμα; Δεν κοιμάσαι επαρκώς και ρίχνεις τις άμυνες του ανοσοποιητικού σου. Καλό θα ήταν να έχεις ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα στον ύπνο σου, το οποίο να ακολουθείς όσο μπορείς πιστά, τουλάχιστον τις καθημερινές.

Πέφτεις στο κρεβάτι στρεσαρισμένος/η ή ανήσυχος/η


Δεν είναι εύκολο να μην αγχωθείς για το πρωινό meetingπου έχετε στη δουλειά ή για το αυτοκίνητό σου που χάλασε ή απλά για τη δύσκολη αυριανή ημέρα που έχεις μπροστά σου. Το γνωρίζουμε. Κι εμείς τα ίδια περνάμε. Ωστόσο, προσπάθησε όταν νιώθεις ότι σε κυριεύει το άγχος και οι ανησυχίες να λυτρωθείς από αυτές, κάνοντας κάτι που σε ευχαριστεί και σε χαλαρώνει, ώστε να πέσεις στο κρεβάτι ήρεμος/η. Μπορείς για παράδειγμα να διαβάσεις ένα βιβλίο ή να κάνεις ένα ζεστό ντους ή ακόμα και να μιλήσεις στο κινητό με ένα αγαπημένο σου πρόσωπό.

Πατάς συνέχεια το snooze button στο ξυπνητήρι


Το κάνουμε οι περισσότεροι. Βάζουμε ξυπνητήρι περίπου 30 λεπτά πριν την ώρα που πρέπει να ξυπνήσουμε κανονικά, προκειμένου να μην σηκωθούμε κατευθείαν από το κρεβάτι και να χουζουρέψουμε για να κερδίσουμε λίγη ξεκούραση παραπάνω. Λάθος. Μέγα λάθος. Το μόνο που καταφέρνεις πατώντας το snooze button στο ξυπνητήρι γύρω στις πέντε με δέκα φορές είναι να κερδίζεις λιγότερο ύπνο απ’ όταν σηκώνεσαι απευθείας από το κρεβάτι.

Πίνεις καφέ ή αλκοόλ πριν κοιμηθείς


Ένα ποτήρι κρασί έχει πολλά οφέλη για την καλή υγεία του οργανισμού σου, μιας και μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή και ενδυναμώνει τη σωματική σου δύναμη. Όταν όμως πίνεις το ποτήρι αυτό –και δύο και τρία- πριν πέσεις για ύπνο, τότε όλα τα οφέλη του εκμηδενίζονται. Τόσο το αλκοόλ, όσο και η καφεΐνη έχουν την ιδιότητα να διεγείρουν τον οργανισμό και να μην τον αφήνουν να χαλαρώσει.