Κρυφές λεπτομέρειες σε 9 φημισμένους πίνακες που ποτέ δεν προσέξαμε

 

p1bms8t4etm6e1jud1a8f1rirapai_1170x557


Παρακάτω μπορείτε να δείτε 9 διάσημους πίνακες που δεν είναι τόσο απλοί όσο φαίνονται με την πρώτη ματιά.

 

Η Φάλαινα που δεν υπήρχε

Αυτό το πολύ λιτό τοπίο στο έργο Scheveningen Sands του Hendrick van Anthonissen, είχε αποκρύψει την αλήθεια για 150 χρόνια. Ένας συντηρητής, καθαρίζοντας την επιφάνεια της εικόνας, βρήκε πάνω του μια ζωγραφισμένη φάλαινα που είχε ξεβραστεί στην ακτή. Ο καλλιτέχνης αποφάσισε να την καλύψει, πιστεύοντας ότι ένα έργο χωρίς νεκρό ζώο θα ήταν πιο δημοφιλές στο κοινό.

 

Ο κώδικας da Vinci

Μέλη της Ιταλικής Εθνικής Επιτροπής Πολιτιστικής Κληρονομιάς  βρήκαν τα γράμματα «LV» στο δεξί μάτι της Mona Lisa. Θα μπορούσαν να δηλώνουν το όνομα του καλλιτέχνη Leonardo da Vinci. Ένα άλλο εύρημα είναι σύμβολα στη γέφυρα, που φαίνεται να είναι ο αριθμός 72. Πιστεύεται ότι η γέφυρα (που καταστράφηκε το 1472) πίσω από τον αριστερό ώμο της γυναίκας, βρίσκεται στην ιταλική πόλη Bobbio. Ίσως με αυτόν τον τρόπο ο Leonardo ήθελε να υποδείξει την τοποθεσία.

 

Άνδρας ή γυναίκα;

Για πολύ καιρό, το πρόσωπο σε αυτό το έργο του Caravaggio (Το Αγόρι με το Λαούτο), πιστευόταν ότι είναι γυναίκα. Μόνο στις αρχές του 20ου αιώνα, οι κριτικοί τέχνης είδαν έναν νεαρό άνδρα στο λαούτο. Μερικά σημάδια το υποδηλώνουν: οι νότες είναι το μπάσο μέρος του κομματιού του Jacques Arcadelt, «Ξέρεις ότι σε αγαπώ και σε λατρεύω», καθώς και το γεγονός ότι το λαούτο και το βιολί, ήταν ανδρικά όργανα στην εποχή του Caravaggio.

 

Δήμητρα και Ποσειδώνας

Ρίξτε μια ματιά σε αυτή την καρφίτσα: δείχνει τη Δήμητρα, την Ελληνίδα θεά της καλλιέργειας και της γονιμότητας. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το δίκρανο στα χέρια του αγρότη μοιάζει με την τρίαινα του Ποσειδώνα, που υπήρξε εραστής της Δήμητρας. Ο Grant Wood είχε φροντίσει να κρύψει πολλές λεπτομέρειες στο American Gothic: για παράδειγμα, η ραφή στο denim του αγρότη, οι ρίγες στο πουκάμισό του, το πλαίσιο στο παράθυρο ακόμη και το φυτό στο φόντο παραπέμπουν στη μορφή του δικράνου.

 

Ο στροβιλισμός του Βαν Γκογκ

Το 2004, οι επιστήμονες παρατήρησαν στροβίλους από νέφη, σκόνη και αέρια γύρω από ένα μακρινό αστέρι. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό το φαινόμενο τους θύμισε την Έναστρη Νύχτα του Βίνσεντ βαν Γκογκ. Μετά τη μελέτη του πίνακα, οι ερευνητές κατέληξαν σε ένα συμπέρασμα: μπορεί να υποστηριχθεί ότι ο ζωγράφος κατέγραψε μία από τις πιο δύσκολες έννοιες στη φυσική και τα μαθηματικά – τον στροβιλισμό ή την τυρβώδη ροή – σε καμβά.

 

Μια ανάρμοστη χειρονομία για τον Πάπα

Η κόντρα μεταξύ του Πάπα Ιουλίου Β `και του Μιχαήλ Αγγέλου οδήγησε στο γεγονός ότι ένας από τους Αγγέλους κοντά στον Προφήτη Ζαχαρία στην τοιχογραφία της Καπέλα Σιστίνα , διπλώνει τα δάχτυλά του κάνοντας μια χειρονομία που δηλώνει την άρνηση σε μια απαίτηση. Αυτή η χειρονομία θεωρήθηκε ανάρμοστη, οπότε οι αποδέκτες έλαβαν το μήνυμα.

 

Ένα πρόσωπο σε μια κανάτα

Ο Bάκχος, ένας από τους πιο γνωστούς πίνακες του Caravaggio, μοιάζει μάλλον συνηθισμένος, αλλά μια ομάδα εμπειρογνωμόνων κατόρθωσε να δει κάτι ιδιαίτερο μέσα στην κανάτα του κρασιού: μια μικροσκοπική αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη.

 

Ζωή και θάνατος από διαφορετικές γωνίες

Το περίεργο αντικείμενο που βρίσκεται στο προσκήνιο των Πρεσβευτών είναι ένα κρανίο. Ο Hans Holbein ο Νεώτερος έκανε ένα τέχνασμα χρησιμοποιώντας την αναμορφική προοπτική που έλαβε πολλές ερμηνείες από τους μελετητές. Μια από αυτές είναι ότι αυτός ο πίνακας αντιπροσωπεύει τρία επίπεδα: τους ουρανούς (όπως απεικονίζεται από το αστρολάβο και άλλα αντικείμενα στο ανώτερο ράφι), τον ζωντανό κόσμο (όπως απεικονίζεται από τα βιβλία και ένα μουσικό όργανο στο κάτω ράφι) και τον θάνατο (το κρανίο). Κάποιοι άλλοι εκτιμούν ότι ο ζωγράφος ήξερε ότι ο πίνακας θα κρεμαστεί στον τοίχο κάποιας σκάλας, οπότε ήθελε να τρομάξει τους επισκέπτες που θα ανέβαιναν τη σκάλα και θα έβλεπαν το κρανίο με την αναμορφική προοπτική του.

 

Κυρία χωρίς την Ερμίνα

Στην αρχική έκδοση της διάσημου πίνακα  Η Κυρία με την Ερμίνα, δεν υπήρχε ερμίνα. Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ζωγράφισε αργότερα το γκρι ζώο και το μπλε μανδύα. Για την τελική έκδοση, έφτιαξε ακόμη μεγαλύτερο ζώο και το χρωμάτισε λευκό. Θεωρείται ότι η κυρία στην εικόνα είναι η ερωμένη του Δούκα Ludovico Sforza, και αυτός ο ίδιος απεικονίζεται ως ερμίνα. Αυτό το ζώο ήταν το σύμβολο του οίκου των Sforza.