Τα απίστευτα κόλπα που χρησιμοποιούν τα εστιατόρια για να δελεάσουν τους πελάτες

estiatoria-teliko1


Δεν είναι μόνο το ποιοτικό φαγητό που εξασφαλίζει την επιτυχία ενός εστιατορίου.

Ο Tομ Στρόθερ, creative director εταιρίας που αναλαμβάνει τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων και έχει σχεδιάσει επιτυχημένα εστιατόρια του εξωτερικού, αποκαλύπτει τα τρικ που χρησιμοποιούν τα εστιατόρια για να επηρεάσουν θετικά τους πελάτες ακόμα κι αν το φαγητό δεν είναι εξαιρετικής ποιότητας.

O Τομ Στρόθερ μίλησε στο Independent και μας μυεί στα μυστικά της «φιλοσοφίας» των εστιατορίων. Ακόμα και η κακή και γρήγορη μουσική που ακούς την ώρα που τρως μπορεί να σε κάνει να μην θες να ξαναπατήσεις…

«Υπάρχουν δύο πολύ σημαντικά πράγματα για μας στον σχεδιασμό του εστιατορίου. Πρώτα από όλα είναι το στόρι και η ιστορία πίσω από τον σχεδιασμό. Είναι σημαντικό για μας να «μεταδώσουμε» το μήνυμα που θέλει να περάσει το εστιατόριο μέσα από τις λεπτομέρειες του. Κάθε λεπτομέρεια παίζει το δικό της ρόλο. Το δεύτερο και πολύ σημαντικό στοιχείο στο σχεδιασμό του εστιατορίου είναι το λειτουργικό κομμάτι. Πχ. Πώς θα έχουν πρόσβαση οι πελάτες στο εστιατόριο; Πώς θα φεύγει το φαγητό από την κουζίνα για να πηγαίνει στο τραπέζια; Πόσοι σερβιτόροι θα υπάρχουν; Aν όλα αυτά λειτουργούν «ρoλόι» τότε ένα σημαντικό μέρος της επιτυχίας του εστιατορίου έχει εξασφαλιστεί. Αν όλα αυτά δεν λειτουργούν εύρυθμα, τότε ακόμα και αν το εστιατόριο είναι όμορφο, δεν θα έχει επιτυχία».

Ποια είναι τα ψυχολογικά τρικ που χρησιμοποιούν οι σχεδιαστές όταν δημιουργούν ένα εστιατόριο;

Στον σχεδιασμό ενός εστιατορίου, σημαντικό ρόλο παίζει ο φωτισμός. Θα πρέπει να είναι απαλός, να «ντύνει» κολακευτικά τον χώρο. Να κάνει τους πελάτες να νιώθουν άνετα. Να τους κάνει να χαλαρώνουν για να θέλουν να παραμείνουν στο εστιατόριο. Ο τεχνητός φωτισμός θα πρέπει να είναι συμβατός με το φως της ημέρας. Για μένα ο χειρότερος φωτισμός είναι ο δυνατός φωτισμός πάνω ακριβώς από το τραπέζι που δημιουργεί σκιές. Μπορει να κάνει τους πελάτες να νιώσουν άσχημα. Σημαντικός παράγοντας είναι η επίπλωση του εστιατορίου και η άνεση που αποπνέει. Αν ο πελάτης δεν νιώσει άνετα με την καρέκλα του δεν θα παραμείνει για πολύ στο εστιατόριο.

Το χρώμα, επίσης, μπορεί να επηρεάσει τους πελάτες του εστιατορίου. Την συμπεριφορά τους και το συναίσθημά τους όταν βρίσκονται στο εστιατόριο. Θα πρέπει να ταιριάζει στο περιβάλλον του εστιατορίου και στην «λογική» των πιάτων του.