Kαταθλιπτική Δευτέρα η 19η Ιανουαρίου -Blue Monday παγκόσμια

 

blue708


Η σημερινή ημέρα, η τρίτη δηλαδή Δευτέρα του Ιανουαρίου, έχει καθιερωθεί εδώ και χρόνια να ονομάζεται «Blue Monday», καταθλιπτική Δευτέρα, καθώς έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει ψυχικά ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων.

Όπως αναφέρει το Wikipedia, η συγκεκριμένη Δευτέρα θεωρείται η πιο καταθλιπτική ημέρα του χρόνου και όχι τυχαία, αλλά βάσει ενός μαθηματικού τύπου, στον οποίο συνυπάρχουν ο καιρός, τα χρέη, ο χρόνος που πέρασε από τα Χριστούγεννα, ο χρόνος που πέρασε χωρίς να εκπληρώσουμε κάποιον από τους στόχους της νέας χρονιάς, τα επίπεδα κινήτρων που έχει ο καθένας, αλλά και το αίσθημα ανάγκης να αναλάβει κανείς δράση.

Βέβαια, αυτός ο μαθηματικός τύπος, τον οποίο δημοσιοποίησε ο Κλιφ Άρναλ, λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, δεν μπορεί να σταθεί επιστημονικά και δεν γίνεται αποδεκτός από μαθηματικούς, οι οποιοι τον κατατάσσουν στις «ψευδοεπιστήμες» και τον απορρίπτουν ως ανοησίες.
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Κλοιφ Άρναλ, πρόκειται για τη Δευτέρα της τελευταίας, πλήρους εβδομάδας του Ιανουαρίου κάθε χρόνο.
Το 2005 η Blue Mondey έπεσε στις 24 Ιανουαρίου, το 2006 στις 23 Ιανουαρίου, το 2007 στις 22, το 2008 στις 21, το 2009 στις 19 και το 2010 στις 18 Ιανουαρίου. Το 2011 υπήρξε σύγχυση σχετικά με τη σωστή ημερομηνία: Κάποιοι ισχυρίστηκαν ότι ήταν στις 17, ενώ άλλοι στις 24 Ιαναουαρίου. Το 2012 η πιο καταθλιπτική μέρα του χρόνου ήταν στις 23 Ιανουαρίου και το 2013 στις 21.

Το γεγονός πάντως είναι ότι αρκετές έρευνες κατά το παρελθόν έχουν δείξει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων βάζουν αυτή την συγκεκριμένη ημέρα ως την χειρότερη τους, με δεύτερη εκείνη μετά την Πρωτοχρονιά.
Πώς νικάμε την κατάθλιψη
Οι ψυχολόγοι συμφωνούν ότι πρέπει να κάνουμε τα εξής βήματα:

  • Μια καλύτερη διατροφή. Υπάρχει σχέση ανάμεσα στο πεσμένο ηθικό και στη διατροφή. Το να τρώει κάποιος ισορροπημένα γεύματα, στο οποίο να περιέχονται οπωσδήποτε πρωτείνες (αυγά, κρέας, τυρί, καρύδια, φουντούκια, όσπρια) και μαγνήσιο (κακάο, ξηρά φρούτα, φουντούκια) και τρόφιμα που να περιέχουν Ομέγα 3 και 6 ( ελαιόλαδο, ρέγκα, σκουμπρί, σολωμός).
  • Συχνή άσκηση
  • Μπόλικος και ισορροπημένος ύπνος

  • Επίσης, καταπολεμήστε το επαγγελματικό στρες, οργανώνοντας πραγματικά break, μια ημέρα την εβδομάδα αν είναι δυνατόν. Αφήστε πίσω σας τις δυσκολίες της δουλειάς, παρατήστε το κινητό, μην κοιτάζετε την αλληλογραφία.
  • Τέλος, αναγνωρίστε, αν η κατάθλιψη έχει ρίζες ότι μπορεί να χρειάζεται μια βοήθεια ειδικού και δεχτείτε ότι μπορείτε να συμβουλευθείτε έναν ψυχολόγο ή ψυχαναλυτή.