Αθλητικά

Tέσσερις συμφωνίες, που τάραξαν τα νερά στη Formula 1

Η ιστορία της Formula 1 είναι γεμάτη από ιστορίες, που αποδείχθηκαν σωτήριες ή καταστροφικές για τους πρωταγωνιστές τους, ανάλογα από ποια πλευρά βρισκόταν ο καθένας.

Ίντριγκες, παρασκήνια, δολοπλοκίες, συμφωνίες πάνω και κάτω από το τραπέζι περιλαμβάνει η πολυκύμαντη ιστορία της Formula 1. Κάποια από αυτά τα deals υπήρξαν καθοριστικά για την πορεία ορισμένων ομάδων ή οδηγών, καθώς αποδείχθηκαν σωτήρια ή και εντελώς ασύμφορα, αφού συμμετείχαν τουλάχιστον δύο πλευρές. Το gazzetta ξεχώρισε τέσσερις τέτοιες συμφωνίες ανάμεσα σε πολλές άλλες και σας τις παρουσιάζει, για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να γνωρίζουν οι πιο νέοι!

Honda – Ρον Ντένις, 1988

Η Williams κυριαρχεί το 1986 και 1987 με δύο τίτλους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και έναν στους οδηγούς με τον Βραζιλιάνο Πικέ τη δεύτερη χρονιά. Μία από τις βασικές αιτίες αυτής της κυριαρχίας θεωρούνται οι γρήγοροι και αξιόπιστοι κινητήρες της Honda, τους οποίους ήθελε πολύ ο Ρον Ντένις της McLaren. Ο Βρετανός έκανε παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις με τους Ιάπωνες μετά το ατύχημα του Φρανκ Γουίλιαμς, που τον καθήλωσε στο αναπηρικό καροτσάκι και τους έπεισε, ότι δεν θα είχε πλέον μέλλον η ομάδα της Williams. Ετσι άλλαξε η Honda στρατόπεδο και το 1988 κατέκτησε η McLaren το παγκόσμιο πρωτάθλημα με 15 νίκες σε 16 αγώνες, ένα ρεκόρ που παραμένει ακόμη και σήμερα ακατάρριπτο.

Jordan – Σουμάχερ, 1991

Λίγες ημέρες πριν το Γκραν Πρι του Βελγίου το 1991 φυλακίζεται ο οδηγός της Jordan, Μπερτράν Γκασό, επειδή τσακώθηκε και επιτέθηκε σε έναν οδηγό ταξί. Ο καταχρεωμένος  Έντι Τζόρνταν ψάχνει απελπισμένα για έναν νέο οδηγό, που θα του φέρει και χρήματα και καταλήγει στον νεαρό Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός παίρνει τη θέση με την προίκα 200.000 δολαρίων που πλήρωσε η Mercedes μέσω της Sauber, για λογαριασμό της οποίας έτρεχε μέχρι τότε ο Σούμι στο Πρωτάθλημα Τουρισμού. Ο Σουμάχερ εγκαταλείπει λόγω βλάβης, όμως το ταλέντο του λάμπει από την πρώτη στιγμή και τον αγοράζει αμέσως η Benetton από τη Jordan. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία!

Ferrari – Marlboro, 2006

Στα τέλη του 2006 απαγορεύεται η διαφήμιση τσιγάρων στη Formula 1 και πολλές ομάδες χάνουν σημαντικούς χορηγούς τους. Η Ferrari έπεισε ωστόσο τη Marlboro να συνεχίσει διατηρώντας το κόκκινο χρώμα με λευκές πινελιές στα μονοθέσιά της, όπου μπήκαν σε στρατηγικά σημεία λογότυπα με…υπονοούμενα, όπως π.χ. barcodes, που παρέπεμπαν στην αμερικανική καπνοβιομηχανία. Ακόμη και σήμερα μάλιστα, εκτιμάται ότι πληρώνει η Marlboro κάθε χρόνο 75 εκατομμύρια ευρώ για γκρίζα διαφήμιση στη Ferrari.

Ηοnda – Ρος Μπρον, 2008

Η Honda επενδύει το 2008 εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στην εργοστασιακή της ομάδα, ωστόσο αποφασίζει να αποσυρθεί από τη Formula 1 λόγω των τελευταίων ανεπιτυχών αποτελεσμάτων της. O τότε διευθυντής της ομάδας, Ρος Μπρον και μερικά άλλα στελέχη της αγοράζουν το έτοιμο team στη συμβολική τιμή μίας βρετανικής λίρας και κατακτούν το 2009 ως Brawn GP το πρωτάθλημα κατασκευαστών και των οδηγών με τον Τζένσον Μπάτον. Αμέσως μετά πωλούν την ομάδα στη Mercedes για 123 εκατομμύρια ευρώ, πετυχαίνοντας ένα φανταστικό κέρδος σε μόλις ένα χρόνο.

 

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button