Κόσμος

«Έτσι βίωσα την μεγαλύτερη πτήση στον κόσμο»: Επιβάτες με καλώδια, ειδικό γεύμα, άσκηση και δύο ανατολές ηλίου (Photos)

Την εμπειρία του από τη συμμετοχή του σε μία από τις δοκιμαστικές πτήσεις της Qantas, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της μακρύτερης πτήσης στον κόσμο, διάρκειας 19 ωρών, περιγράφει δημοσιογράφος στο Reuters.

Ο ίδιος γράφει:

«Όταν υπέγραψα να συμμετάσχω σε μία δοκιμαστική πτήση στη μεγαλύτερη επιβατική αεροπορική διαδρομή παγκοσμίως, περίμενα να βιώσω ένα τεστ αντοχής αλλά όχι μπριζόλα για πρωινό και δυνατότητα φυσικής άσκησης.

Κατά την προετοιμασία της για την πρώτη 19ωρη επιβατική πτήση, που σχεδιάζεται για το 2022 με 2023, η Qantas Airways πραγματοποιεί τρεις δοκιμαστικές πτήσεις από το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη στο Σύδνεϋ, για να δοκιμάσει τις επενέργειες της εξαιρετικά μακράς πτήσης στους επιβάτες, το προσωπικό και τους πιλότους.

Αν και ταξιδεύω τακτικά λόγω της δουλειάς μου, ως δημοσιογράφος σε τηλεοπτικό κανάλι, αυτή η ερευνητική πτήση ήταν μια απολύτως νέα εμπειρία. Στο αεροπλάνο βρίσκονται έξι επιβάτες υπό συνεχή ηλεκτρονικό έλεγχο από την Αυστραλιανό αερομεταφορέα. Εγώ και άλλοι δημοσιογράφοι μοιραζόμασταν την εμπειρία τους, αλλά χωρίς τα καλώδια.

Όλα ξεκίνησαν με μία ανατολή και ένα δείπνο για πρωινό στο Λονδίνο, όμως ακολούθησε συσκότιση καθώς αμέσως υιοθετήσαμε την ώρα Σίδνεϋ – ένα «τρυκ» των ειδικών για να συνηθίσει το σώμα μας στο μεγάλο ταξίδι. Αντίστοιχη ήταν και η διατροφή, ώστε να φέρνει υπνηλία, αντί για το σύνηθες πρωινό. Απέρριψα πάντως το κρασί.

Ο σχεδιασμός των γευμάτων και του προγράμματος, καλά ρυθμισμένη στον χρόνο γυμναστική και ο κατάλληλος φωτισμός μπορεί «να βοηθήσει τους ανθρώπους να προσαρμοστούν καλύτερα και να μειώσει το τζετ λαγκ», ανέφερε η φυσιολόγος του Πανεπιστημίου του Σίδνεϋ, Corinne Caillaud, κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της πτήσης των 17.000 χιλιομέτρων.

Έτσι, μετά από 8 ώρες συσκότισης, ήρθε η ώρα πρωινού που περιελάμβανε τσίλι – για να ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό, αλλά και άσκηση στους διαδρόμους του θαλάμου επιβατών. Πέραν της αύξησης της εγρήγορσης, η αερόβια άσκηση αποτελεί κλειδί για τη μείωση του κινδύνου θρόμβωσης, από μια τόσο μεγάλη πτήση.

Τα γεύματα, τα προγράμματα ύπνου και η ενθάρρυνση της άσκησης θα αποτελούν πιθανότατα μέρος των όσων θα προσφέρει η Qantas στους επιβάτες, όταν ξεκινήσουν οι τακτικές πτήσεις.

Για την πτήση απευθείας προς το Σίδνεϋ με γεμάτο φορτίο επιβατών, η Qantas θα χρειαστεί ένα μεγαλύτερης αυτονομίας αεροσκάφος από το Boeing 787-9 Dreamliner με το οποίο πετάξαμε εμείς, το οποίο βέβαια ήταν κατά τα τρία τέταρτα άδειο.

Η αεροπορική εταιρεία όμως υπολογίζει ότι οι επιβάτες θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να αποφύγουν τις στάσεις. Εξάλλου, το νέο αεροσκάφος που θα αποτελέσει παραγγελία από την Boeing ή την Airbus θα παρέχει ειδικές ανέσεις προσαρμοσμένες στην εξαιρετικά μακρά πτήση.

Οι εσωτερικοί χώροι θα προσφέρουν ένα «εξαιρετικά προσαρμοσμένο περιβάλλον για ταξίδια μακράς διαδρομής», όπως μου εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Qantas Alan Joyce κατά τη διάρκεια της πτήσης. «Σκοπός μας είναι να έχουμε μεγαλύτερο χώρο μεταξύ των καθισμάτων στην οικονομική θέση από οποτεδήποτε στο παρελθόν, ενώ θα έχουμε και σημεία που να μπορούν οι επιβάτες να απλώνονται».

Όσο για το πώς κοιμήθηκα εγώ;

Στην πραγματικότητα, δεν έκλεισα μάτι. Όμως δούλευα. Και, ακόμα και αν δεν μπορώ να είμαι βέβαιος, το προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα γευμάτων και η συσκότιση ίσως να βοήθησαν στο να νοιώθω λίγο λιγότερο κουρασμένος από το πώς θα ένοιωθα σε άλλη περίπτωση, έχοντας ζήσει δύο ανατολές του ηλίου σε μια πτήση 19 ωρών και 19 λεπτών. Πάντως οι επιβάτες που υφίσταντο τη δοκιμή κοιμήθηκαν και μάλιστα αρκετά καλά.

«Νοιώθω μια χαρά», δήλωσε ένας από αυτούς κατά την προσέγγιση στο Σίδνεϋ. «Μάλλον πολύ καλύτερα από ότι συνήθως σε αυτό το τελικό τμήμα του ταξιδιού».»

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button