Τοπικά Νέα

Αργεί ακόμα… το Καλό Νερό – Τσακώνα

Προσωρινός ανάδοχος για το Καλαμάτα -Πύλος- Μεθώνη εντός του έτους

Επίσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών έκανε την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Γιάννης Λαμπρόπουλος όπου συναντήθηκε με τον Υφυπουργό κ. Γιώργο Καραγιάννη. Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα, που αφορούν τον Νομό Μεσσηνίας, στον τομέα των Υποδομών και συγκεκριμένα, για τον οδικό άξονα Καλαμάτας-Πύλου-Μεθώνης, για τον οδικό άξονα Τσακώνας-Καλό Νερό, την παράκαμψη της Γιάλοβας και την επέκταση από το Κορυφάσιο μέχρι το Ρωμανό, την έξοδο του Μελιγαλά και τα αντιπλημμυρικά της Καλαμάτας.

Ο κ. Υφυπουργός έδωσε γραπτώς τις παρακάτω απαντήσεις:

Ατζέντα Θεμάτων για τη συνάντηση με τον βουλευτή κ. Λαμπρόπουλο

1. ΣΔΙΤ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ-ΠΥΛΟΣ-ΜΕΘΩΝΗ
Προϋπολογισμός 250εκ.€
Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ, τη προσαρμογή και βελτίωση 14 χλμ κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χλμ, την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων (ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κα.).
Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στη Β’ Φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και αναμένεται να έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο εντός του έτους.
2. ΤΣΑΚΩΝΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ
Ο αυτοκινητόδρομος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα είχε εξαιρεθεί από το αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2013.
Στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης είχαν εκπονηθεί και εγκριθεί οι μελέτες οδοποιίας, καθώς και οι περιβαλλοντικοί όροι που είναι σε ισχύ μέχρι το 2027. Σημειώνεται βέβαια ότι οι απαλλοτριώσεις που είχαν κηρυχθεί στο τμήμα από Χ.Θ. 43+451- Χ.Θ. 75+656 του τμήματος Αλφειός –Τσακώνα, έχουν αρθεί/ανακληθεί στο σύνολό τους.
Το κατασκευαστικό κόστος του έργου εκτιμάται περίπου στα 160 εκατ. ευρώ, στα οποίο θα πρέπει να προστεθούν κι άλλα 30 εκατομμύρια για τις απαλλοτριώσεις, ενώ για την ωρίμανσή του απαιτούνται επιπλέον μελέτες καθώς ο αυτοκινητόδρομος ΜΟΡΕΑΣ έχει ανακαλέσει τη σχετική δωρεά.
Με δεδομένο ότι χρηματοοικονομικά το συγκεκριμένο έργο δε θα είναι βιώσιμο, δεν είναι δυνατή η χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ, συνεπώς η μόνη λύση θα ήταν να εξετασθεί η επανένταξή του στην παραχώρηση της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, αλλά αυτό μπορεί να γίνει αφού ολοκληρωθούν οι διεργασίες για την κατασκευή του τμήματος ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ

3. ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΓΙΑΛΟΒΑΣ
Η μελέτη για την παράκαμψη της Γιάλοβας, μήκους περίπου 8χλμ και προϋπολογισμού 45εκατ.€ έχει ολοκληρωθεί από ιδιώτη ο οποίος θα την δωρίσει στο Δημόσιο για την υλοποίηση του έργου. Στην παρούσα φάση εκπονείται η μελέτη κ-ο (από τον ιδιώτη) για να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ 2021-2027. Το Υπουργείο Υποδομών θα αναλάβει τη χρηματοδότηση του έργου, εφόσον τα αποτελέσματα της Ανάλυσης Κόστους Οφέλους πληρούν τις προϋποθέσεις των συγχρηματοδοτούμενων έργων.
4. ΕΞΟΔΟΣ ΜΕΛΙΓΑΛΑ ΑΠΌ ΕΘΝΙΚΟ ΔΡΟΜΟ
Το Υπουργείο θα εξετάσει το αίτημα για την κατασκευή εξόδου στο Μελιγαλά.

5. ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΛΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Είναι σε εξέλιξη η σύνταξη των μελετών για την αντιπλημμυρική προστασία τη πόλης της Καλαμάτας (διευθέτηση ποταμού Νέδοντα και λοιπών έργων των εξωτερικών λεκανών) που αναμένεται να υποβληθούν για περιβαλλοντική αδειοδότηση μέσα στο φθινόπωρο.

Φωτογραφία από τη συνάντηση

Σχετικά Άρθρα

2 Σχόλια

  1. Μετάφραση για το Τσάκωνα-Καλο νερό: Καταλάβαμε ότι μπουκωσατε από τον 20ετη σανό και έχουμε αρχίσει καινούριο παραμύθι: οι μελέτες έληξαν (τις αφήσαμε), χρήματα δεν υπάρχουν (δηλ για εσάς, για άλλους δρόμους υπάρχουν), το εντάξουμε στο Πάτρα – Πύργος (που κανείς δεν ξέρει πότε θα ξεκινήσει). Και γιατί δεν το εντάσσετε τόσο καιρό μεγάλε χαλίφη του υποδομών; Μάλλον γιατί δεν είναι στην Κρήτη ή την βόρεια Ελλάδα και δεν καταλήγει στο Ναβαρίνο. Αυτή είναι η απάντηση. Σε λίγο ο δρόμος θα ακυρωθεί ολοκληρωτικά και θα προκριθεί το Ολυμπία Τρίπολη κατά τις βουλές του περιφερειάρχη Καλαμάτας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button