ΑγροτικάΠελοπόννησος

Αρκαδία: Πωλούν ελαιόλαδο, από τη σπάνια ποικιλία Χωραΐτικη, με 50 ευρώ το λίτρο!

Η σπάνια ποικιλία Χωραΐτικη και το μικροκλίμα ορεινής Αρκαδίας, μαγιά για ένα ξεχωριστό βιολογικό ελαιόλαδο.

Με µια διαφορετική αντίληψη φαίνεται ότι προσεγγίζουν οι νεοεισερχόµενοι την ελαιοκαλλιέργεια, πετυχαίνοντας στις περισσότερες περιπτώσεις να στήσουν οικονοµικά βιώσιµες επιχειρήσεις που ταυτόχρονα πληρούν όλες τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές προϋποθέσεις που προβάλει πλέον η αγορά στον χώρο της παραγωγής τροφίµων. Μια τέτοια προσπάθεια αποτελεί και η Cultura Olive Oil, µια ετικέτα ελαιολάδου που κυκλοφορεί στην αγορά από το 2018 και συνοψίζει την αντίληψη της Λαµπρινής Τσίτσου και του Jonnek Jonnekson για το πώς µπορεί το ελληνικό ελαιόλαδο να βγει µε αξιώσεις στην απαιτητική αγορά των premium προϊόντων.

Με τιµή στα 26,5 ευρώ για τη συσκευασία του µισού λίτρου, οι 700 φιάλες που περίπου έχουν στη διάθεσή τους να εµπορευτούν από τα 50 στρέµµατα µε ελαιόδεντρα τα οποία φροντίζουν στην ορεινή Αρκαδία, γίνονται ανάρπαστες. Ήταν µια διέξοδος από τις επιπλοκές που είχε η κορύφωση της οικονοµικής κρίσης την πενταετία 2012-2016, εξηγεί στην Agrenda η σπουδαγµένη αρχαιολόγος 34χρονη σήµερα Λαµπρινή Τσίτσου, η οποία µαζί µε τον Jonnek Jonnekson προετοιµάστηκαν επί µια τριετία πριν λανσάρουν στην αγορά το ελαιόλαδό τους. ∆ιεκδίκησαν από νωρίς διακρίσεις για το προϊόν τους, µε το βιολογικό ελαιόλαδο από τη σπάνια ποικιλία Χωραΐτικη, Ολύµπια όπως την έχουν ονοµατίσει, να βραβεύεται φέτος για δεύτερη συνεχόµενη χρονιά µε χρυσό µετάλλιο στον διεθνή διαγωνισµό ελαιολάδου της Νέας Υόρκης.

«Μέσω της προστασίας της βιοποικιλότητας και του τοπικού οικοσυστήµατος, παράγουµε ένα ελαιόλαδο πρώιµης συγκοµιδής από άνυδρα ελαιόδεντρα, έπειτα από προσεκτική διαλογή των καρπών µε το χέρι. Καλλιεργούµε µε βιολογικές µεθόδους» αναφέρει η συνοµιλήτριά µας.


Όσοι δουλεύουν τώρα στο χώρο, έχουν να προσφέρουν καλά μελετημένες ετικέτες

Όσοι έµειναν τελικά στο χώρο έπειτα από τον προηγούµενο κύκλο «έξαρσης» κυκλοφορίας µικρών ετικετών ελαιολάδου και όσοι επιχειρούν τώρα τα πρώτα τους βήµατα, είναι πιο αποφασισµένοι και εξοπλισµένοι µε καλύτερα εφόδια. «Κατηγορήθηκαν τα προηγούµενα χρόνια αρκετοί για φιάλες αρωµάτων, για προϊόντα που εστιάζουν απλά στο εξωτερικό και µέχρι ένα βαθµό ισχύει αυτό» λέει η Λαµπρινή που συνεχίζει «ωστόσο προσωπική µου εκτίµηση είναι πως αυτοί που δουλεύουν τώρα στο χώρο, έχουν να προσφέρουν καλά µελετηµένες ετικέτες».

Όπως εκτιµά η ίδια, αυτό το trend µε τις νέες ετικέτες, έχει πλέον ατονήσει. «Μόλις διαπίστωσαν τον κόπο και τον χρόνο που χρειάζεται για να µπορέσεις να γεµίσεις όλες αυτές τις φιάλες, πολλοί αποτραβήχτηκαν. Πλέον απευθυνόµαστε σε ειδικούς για κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας και για αυτό οι περισσότερες προσπάθειες που τουλάχιστον βλέπω εγώ, είναι αξιόλογες», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Για µια τέτοια προσπάθεια, απαιτούνται περίπου 20.000 µε 30.000 ευρώ αρχικό κεφάλαιο, ωστόσο οι άνθρωποι της Cultura Olive, ξεπέρασαν κατά πολύ αυτόν τον γενικό κανόνα, αφού αποφάσισαν να προχωρήσουν µε εξειδικευµένα ήπιες παρεµβάσεις και σύγχρονες τεχνικές ελαιοποίησης που απαιτούν τεχνογνωσία αλλά και καλό εξοπλισµό.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button