Τεχνολογία

Ασυνείδητοι Youtubers έβγαζαν λεφτά πουλώντας ψεύτικες ελπίδες

Χρησιμοποιούσαν ως «κράχτη» γνωστές και μεγάλες φαρμακευτικές αλλά και πανεπιστήμια (εν αγνοία τους φυσικά) «ανέβαζαν» βίντεο που παραπλανούσαν καρκινοπαθείς

Μεγάλη έρευνα του BBC αποκάλυψε ότι ένας αλγόριθμος προωθούσε ψεύτικες θεραπείες για καρκινοπαθείς σε αρκετές γλώσσες, καθώς χρήστες του Youtube, χρησιμοποιώντας ως «κράχτη» γνωστές και μεγάλες φαρμακευτικές αλλά και πανεπιστήμια (εν αγνοία τους φυσικά) «ανέβαζαν» βίντεο που παραπλανούσαν το κοινό.

Ψάχνοντας στο Youtube σε 10 γλώσσες, το βρετανικό δίκτυο εντόπισε πάνω από 80 παραπλανητικά βίντεο με ψεύτικες θεραπείες της νόσου. Μάλιστα, δέκα από αυτα τα βίντεο είχαν πάνω από 1 εκατ. views! Κάποια εξ αυτών συνοδεύονταν και από διαφημίσεις.

Οι μη τεκμηριωμένες επιστημονικά «θεραπείες»« συχνά συνεπάγονταν την κατανάλωση συγκεκριμένων ουσιών, όπως κουρκουμά ή μαγειρικής σόδας. Επίσης συστήνονταν η κατάποση χυμών αλλά και εξαντλητικές δίατιτες.

Ορισμένοι χρήστες του YouTube υποστήριξαν ότι έπιναν γάλα γαϊδάρου ή βραστό νερό. Φυσικά, καμία από τις «θεραπείες» που προσφέρονται δεν αποδεικνύεται κλινικά ότι θεραπεύει τον καρκίνο.

Πριν από τα παραπλανητικά βίντεο προβάλλονταν διαφημίσεις από γνωστές φίρμες, όπως Samsung, Heinz και Clinique.

Τι σημαίνει αυτό; Όπως μεταδίδει το BBC, το σύστημα που ισχύει για τις διαφημίσεις στο Youtube συνεπάγεται ότι κέρδη αποκομίζουν τόσο η εταιρεία που ανήκει στην Google, όσο και οι δημιουργοί των βίντεο.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.