Αγροτικά

Εξαγωγική δύναμη ξίδι και βαλσάμικο

Ευοίωνες είναι οι προβλέψεις για την πορεία των επιχειρήσεων που έχουν σχέση με την παραγωγή ξιδιού και κυρίως για τη δυναμική που αναπτύσσουν στον τομέα των εξαγωγών. Ο συνδυασμός ποιότητας και τιμής έχει δημιουργήσει και ένα κλίμα αισιοδοξίας για το μέλλον.

Ο Χρίστος Παπαδημητρίου, που εκπροσωπεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής ξιδιού, τονίζει στην «ΥΧ»: «Το κοινό ξίδι ήταν ανέκαθεν ένα εξαγώγιμο προϊόν, με βασικό αγοραστή την Ιταλία. Η πορεία αυτή ενισχύθηκε με την προσθήκη των βαλσαμικών ξιδιών, τα οποία εξάγονται συσκευασμένα κυρίως προς Ευρώπη, Καναδά και Αμερική. Η στόχευση των περισσότερων επιχειρήσεων είναι η εξαγωγή εμφιαλωμένων βαλσαμικών ξιδιών και κρέμας βαλσάμικου, σε αντίθεση με την πώληση χύμα κοινού ξιδιού». Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις από την κρίση, ο κ. Παπαδημητρίου σημειώνει ότι «οι οξοποιίες επηρεάστηκαν όσο και ο μέσος όρος της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων».

Δυναμική

Ο Νίκος Πανόπουλος, υπεύθυνος πωλήσεων της εταιρείας Βρυώνης ΑΕ, που παράγει 150 τόνους ξίδι την ημέρα, αναφέρει ότι τα προϊόντα της εταιρείας απλώνονται παντού.
«Η Ευρώπη είναι η πιο σημαντική αγορά, αλλά έχουμε πρόσβαση στις αγορές της Αυστραλίας, της Αμερικής και, πριν από τις πρόσφατες εξελίξεις, της Ρωσίας, με βασικά προϊόντα το κλασικό ξίδι, το βαλσάμικο και τις κρέμες βαλσάμικου, το μηλόξιδο και διάφορα άλλα παρεμφερή προϊόντα. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, αυτή εξαρτάται από τις ανάγκες του πελάτη», εξηγεί.

Η ανάπτυξη της επιχείρησης ξεκίνησε το 1948. «Τα προϊόντα μας είναι στην κουλτούρα της Μεσσηνίας, είναι ανταγωνιστικά στις τιμές και στην ποιότητα. Από τη στιγμή που η Ιταλία βρέθηκε αντιμέτωπη με τις ελληνικές επιχειρήσεις, έχασε ένα μεγάλο μέρος της αγοράς στο ξίδι και στις κρέμες».

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η αύξηση του κόστους ενέργειας, αφού οι οξοποιητές δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο και αυτό έφερε κάποιες αυξήσεις, αλλά ένα μεγάλο μέρος απορροφήθηκε από τις επιχειρήσεις. Μιλώντας για το μέλλον, ο κ. Πανόπουλος επεσήμανε «την ανάγκη να υπάρξει από την κυβέρνηση μία μεγάλη εκστρατεία ανάδειξης των προϊόντων».

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button