Viral

Προϊόντα της Coca-Cola που αποδείχθηκαν… παταγώδης αποτυχία!

Αποτυχημένες ενέργειες της αγαπημένης εταιρείας που είναι σήμερα θρυλικές αλλά για όλους τους λάθος λόγους

Η Coca-Cola είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο δημοφιλείς και αναγνωρίσιμες εταιρείες στον κόσμο. Σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο CNBC’s Make It, η εταιρεία κέρδισε μόλις 50 δολάρια κατά τη διάρκεια του λανσαρίσματός της το 1886, αλλά «γιγαντώθηκε» τόσο ώστε να πουλήσει σχεδόν 32 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως το 2018, με προϊόντα διαθέσιμα σε 200 χώρες. Καθώς ο ανταγωνισμός στην αγορά ποτών συνεχίζει να αυξάνεται και με τις προτιμήσεις των καταναλωτών να αλλάζουν συνεχώς, ο μόνος τρόπος να παραμείνει στην κορυφή είναι να «αγκαλιάσει» την καινοτομία και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της εποχής.

Κι όμως! Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα καθώς η καινοτομία και η αλλαγή σπάνια αποτελούν εγγύηση επιτυχίας. Ακριβώς επειδή μια μάρκα είναι δημοφιλής και γνωστή δεν σημαίνει ότι κάθε προϊόν που εισάγει στην αγορά θα αγκαλιαστεί από τους καταναλωτές.

Ο φόβος της αποτυχίας, ο φόβος για τις πωλήσεις και το τεράστιο κόστος της διαφήμισης και της εμπορίας ενός νέου προϊόντος, μπορεί να οδηγήσει σε στασιμότητα στην καινοτομία μεταξύ των ηγετών της εταιρείας.

Παρακάτω θα μιλήσουμε για τεράστιες αποτυχίες προϊόντων της Coca-Cola που είναι σήμερα θρυλικές αλλά για όλους τους… λάθος λόγους.

New Coke

Η διαβόητη New Coke παραμένει το καλύτερο παράδειγμα γιατί δεν πειράζεις ποτέ τη συνταγή της επιτυχίας. Η επανασχεδιασμένη φόρμουλα της κλασικής Coca-Cola κυκλοφόρησε το 1985 για να αντιπαρατεθεί με την Pepsi που σάρωνε. Μόνο που ο κόσμος εξεγέρθηκε. Πραγματικά! Ήταν τέτοια η λαϊκή κατακραυγή που η Coca-Cola επανέφερε στην αγορά το αυθεντικό προϊόν σε λιγότερο από 3 μήνες.

Η New Coke πωλούνταν σε μερικές αγορές ως το 2002 με νέο όνομα (Coke II), ενώ γνώρισε και μια πρόσφατη αναβίωση χάρη στο… Netflix. Για να δέσει με την πετυχημένη σειρά του «Stranger Things», η Coca-Cola επανέφερε τη New Coke στην αγορά τον Ιούνιο του 2019, προσωρινά όμως. Όπως υποσχέθηκε…

Sprite Remix

Άλλο ένα προϊόν της Coca-Cola που αναδύθηκε μαγικά το 2003, απέκτησε γρήγορα ένα καλό και φανατικό κοινό. Η εταιρία επέκτεινε μάλιστα την γκάμα του πειραγμένου Sprite δύο φορές μέσα στην επόμενη διετία, θεωρώντας πως είχε πιάσει την καλή. Δεν είχε.

Εξαφανίστηκε από τα ράφια των ΗΠΑ το 2005! Συνέχισε να πωλείται σε μερικές περιφερειακές αγορές και τον Απρίλιο του 2016 επανεμφανίστηκε ξανά, και πάλι για περιορισμένο χρονικό διάστημα…

Coca-Cola BlāK

Η Coca-Cola με γεύση καφέ εμφανίστηκε αρχικά στη Γαλλία, πριν περάσει και στον υπόλοιπο κόσμο το 2006. Η αμερικανική εκδοχή (φρουκτόζη και ασπαρτάμη αντί για ζάχαρη) ήταν μάλιστα τελείως διαφορετική από την BlāK που κυκλοφορούσε στον υπόλοιπο κόσμο, λες και ήταν ολότελα διαφορετικές γεύσεις.

Στους Αμερικανούς δεν άρεσε καθόλου και το 2008 ήταν ώρα να φύγει από τα ράφια. Η Coca-Cola συνέχισε πάντως τους πειραματισμούς γεύσης με τον καφέ μέσω της Coke With Coffee, που πωλείται μέχρι και σήμερα σε κάποιες αγορές. Όχι όμως στις ΗΠΑ…

OK Soda

Η Coca-Cola το 1993 αποφασίζει να κατασκευάσει ένα αναψυκτικό που θα εκφράζει αυτή την απογοήτευση. Αν η Coca-Cola είναι το αναψυκτικό που μεγάλωσε μια γενιά πριν τον πόλεμο, μια γενιά μέσα στον πόλεμο και μια γενιά αμέσως μετά τον πόλεμο, στην τεράστια δημογραφική έκρηξη των baby boomers, τώρα χρειάζεται να πουλήσει ένα προϊόν που διαγράφει τα πάντα και «μιλάει» στον κόσμο με τους κώδικες που αυτός θέλει να ακούσει.

H Coca-Cola αποφασίζει να τοποθετήσει σαν βασικό ιθύνοντα νου πίσω απο τον σχεδιασμό του εγχειρήματος των Sergio Zyman. Άνθρωπο γνωστό ήδη σαν σχεδιαστή μιας ακόμα τεράστιας αποτυχίας της, της New Coke.

Mε συνοπτικές διαδικασίες σαν όνομα του νέου ριζοσπαστικού brand επιλέγεται το OK μετά από τα αποτέλεσματα μιας έρευνας που καταδεικνύουν ότι εκείνη τη στιγμή η λέξη “Coke” είναι η δεύτερη πιο αναγνωρίσιμη λέξη στον αγγλόφωνο κόσμο. Με την πρώτη να είναι το “OK.”

Για να δοθεί μια ειδική έμφαση στο design της παραγωγής, για τον σχεδιασμό των κουτιών του προϊόντος επιλέγονται δύο από τους πιο διακεκριμένους εκφραστές της Gen-X από την πλευρά των κόμιξ. Ο Daniel Clowes, σχεδιαστής του Ghost World και ο Charles Burns σχεδιαστής του Black Hole. Η νέα γενιά λατρεύει τα κομιξ, άρα θα λατρέψει και τα κουτιά μας!

Η ΟΚ Soda παρά τις όλες προσπάθειες να εδραιωθεί σαν το απόλυτο αναψυκτικό μιας γενιάς, γνωρίζει ένα άδοξο τέλος μετά από μόλις δύο χρόνια κυκλοφορίας. Το αναψυκτικό θα σταματήσει να είναι ΟΚ και θα κατέβει από τα ράφια το 1995.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.