Εκπαίδευση

Στους…πληβείους οι μαθητές στη Μεσσηνία

sxoleio


Αρνητική εικόνα παρουσιάζει ο χάρτης της εκπαίδευσης στο Νομό

Σύμφωνα με την έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής  της ΓΣΕΕ

Αρνητική εικόνα «δείχνει» ο χάρτης της εκπαίδευσης στη Μεσσηνία, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε και δόθηκε στη δημοσιότητα τις προηγούμενες ημέρες το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, με επιστημονικό υπεύθυνο τον Νίκο Παϊζη.
Ειδικότερα, για την περίοδο από 2002 έως το 2014 ο δείκτης συγκράτησης του μαθητικού πληθυσμού στα Γυμνάσια του Νομού έφτασε στο 93,1%, όταν ο εθνικός μέσος δείκτης ήταν 95,8%. Η κατάσταση στα Γενικά Λύκεια βελτιώνεται και φτάνει στο 97,1%, αλλά και πάλι είναι κατώτερη του εθνικού μέσου όρου (98%). Η κατάσταση είναι αρνητική στα ΕΠΑΛ όπου ο δείκτης είναι 81,6%, όταν ο γενικός μέσος όρος φθάνει στο 83,8%.
Από την έκθεση προκύπτει ότι περισσότερες πιθανότητες να διακόψουν αδικαιολόγητα τη φοίτησή τους   έχουν: τα αγόρια, οι  μαθητές    με  μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη για την τάξη τους ηλικία,  οι μαθητές των εσπερινών μονάδων και  οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων και ΕΠΑΣ αρμοδιότητας ΥΠΕΘ σε σύγκριση με τους μαθητές  των Γενικών Λυκείων.
Από την άλλη πλευρά, η Μεσσηνία, μεταξύ πέντε (5) κατηγοριών καλής επίδοσης βρίσκεται στη δεύτερη χαμηλότερη. Σύμφωνα με την έρευνα «άριστα- πολύ καλά- καλά» το 2014 στα Γυμνάσια του Νομού έγραψε το 82%, ενώ, ο εθνικός μέσος όρος ήταν 84,7%. Στα Γενικά Λύκεια ο δείκτης…πέφτει στο 68,8%, όταν ο πανελλαδικός μέσος όρος είναι 74,1%, ενώ, στα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι μόνο το 42,2% έχει καλή επίδοση, με το μέσο όρο να φτάνει στο 45,3%
Η ίδια εικόνα με τα παραπάνω υπάρχει και στο δείκτη χαμηλής επίδοσης μαθητικού πληθυσμού (%) στα  Δημοτικά σχολεία. Το 2014 ο δείκτης στη Μεσσηνία ήταν 1,1%, όταν ο εθνικός μέσος όρος ήταν 0,5%. Στα Γυμνάσια φθάνει στο 15,2% έναντι 10,2 του πανελλήνιου μέσου όρου, στα Γενικά Λύκεια το ποσοστό ήταν 26,4% έναντι 23% και στα ΕΠΑΛ 55,0% έναντι 45,7%
Η εφαρμογή ενός στατιστικού μοντέλου για τον προσδιορισμό των   χαρακτηριστικών της υψηλής επίδοσης (προαγωγή ή αποφοίτηση με γενικό βαθμό «Άριστα», «Πολύ καλά» και «Καλά») στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, υποδεικνύει ότι   οι  σχολικές    μονάδες   που παρουσιάζουν υψηλή   επίδοση μαθητών είναι: των  Γυμνασίων σε σύγκριση με τα   Επαγγελματικά Λύκεια και ΕΠΑΣ   αρμοδιότητας ΥΠΕΘ , του  ιδιωτικού τομέα    της εκπαίδευσης σε σύγκριση με το δημόσιο,  με  χαμηλό ποσοστό μαθητών με ηλικία μεγαλύτερη από την κανονική για την τάξη τους, με  υψηλή    αναλογία των κοριτσιών στο  μαθητικό τους  πληθυσμό, με  χαμηλό    ποσοστό    αλλοδαπών μαθητών, με  υψηλή   επάρκεια σε εργαστηριακές υποδομές,  με  χαμηλή    αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό, και    που έχουν την έδρα τους σε περιφερειακή ενότητα με υψηλό   δείκτη    μορφωτικού επιπέδου    του πληθυσμού.
Οι διαφοροποιήσεις στις επιδόσεις των μαθητών από νομό σε νομό, όπως αυτές καταγράφονται στην έκθεση, καταδεικνύουν ότι οι ανισότητες στην εκπαίδευση παραμένουν.

Το προφίλ των «κακών» μαθητών

Από την έκθεση προκύπτει ότι περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν χαμηλή επίδοση έχουν: α) τα αγόρια, β) οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων και ΕΠΑΣ σε σύγκριση με τις υπόλοιπες βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γ) οι μαθητές των εσπερινών μονάδων του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου.
Επίσης, περισσότερες πιθανότητες να διακόψουν αδικαιολόγητα τη φοίτησή τους έχουν: α) τα αγόρια, β) οι μαθητές με μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη ηλικία φοίτησης, γ) οι μαθητές των εσπερινών μονάδων, και δ) οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων και ΕΠΑΣ σε σύγκριση με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη στο Θάρρος

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.