Τοπικά Νέα

Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη ανάμεσα στα έργα που θα προχωρήσουν το 2021

Χρονιά μεγάλων προσδοκιών θέλει να είναι το 2021 το υπουργείο Υποδομών. Ο υπουργός ΥΠΟΜΕ τονίζει σε όλες τις συνεντεύξεις που έχει δώσει το τελευταίο διάστημα πως αυτή τη χρονιά κορυφώνεται η προσπάθεια. Σε γενικές γραμμές το 2020 κινήθηκε περισσότερο σε επίπεδο “συμμαζέματος” και στόχευσης για την υλοποίηση έργων τα επόμενα χρόνια.

Φέτος, όμως, η χρονιά θα είναι διαφορετική, όπως υποστηρίζουν καλά γνωρίζοντες τα τεκταινόμενα στου Παπάγου. Όπως σημειώνουν στο ypodomes.com, το αμέσως επόμενο διάστημα θα κατατεθούν οι ΜΠΕ για δύο εμβληματικά έργα. Τον ΒΟΑΚ και την υποθαλάσσια Σαλαμίνας. Μάλιστα, σημειώνουν ότι βρήκαν σχεδόν “λευκές” σελίδες στους δύο διαγωνισμούς και πως έγινε αγώνας-δρόμου για να μπορέσουν να ωριμάσουν.

Η έγκριση της ΜΠΕ σε αυτά τα έργα ανοίγει το δρόμο της ολοκλήρωσης των 2 διαγωνισμών που πλησιάζουν τα 2 δισ. ευρώ. Θυμίζουμε πως ο ΒΟΑΚ έχει “σπάσει” σε 2 τμήματα: Χανιά-Χερσόνησος με παραχώρηση και Χερσόνησος-Νεάπολη με ΣΔΙΤ. Μαζί φτάνουν το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ πάνω από 400 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος της υποθαλάσσιας ζεύξης της Σαλαμίνας.

Επίσης είμαστε κοντά στην προκήρυξη του ΣΔΙΤ για την εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα της Αθήνας, έργο στο οποίο θα συμμετάσχει και η ΕΥΔΑΠ. Το έργο «Διαχείριση – Λειτουργία και Συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) Αθήνας» αφορά ειδικότερα στη διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση των κεντρικών υποδομών του νερού (πηγές, ταμιευτήρες, υδραγωγεία κ.λπ.).

Άνοιξη υπογραφές- καλοκαίρι διαγωνισμοί

Μέσα στην άνοιξη στο Υποδομών υπολογίζουν να γνωρίζουν και τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που τους αφορούν. Προτάθηκαν το βόρειο τμήμα του Ε65 (Τρίκαλα-Εγνατία), το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Μέσα στο καλοκαίρι, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, θα ξεκινήσει η β΄ φάση του σημαντικού διαγωνισμού για το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, ενώ θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός, επίσης ΣΔΙΤ, για τα 12 Δικαστικά Μέγαρα.

Στα θεσμικά αναμένουμε να περάσει από τη Βουλή η μεγάλη τροποποίηση του ν.4412/20, να οριστικοποιηθούν οι εντάξεις των έργων στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ποια έργα θα πάνε ως phasing, αλλά και τα έργα (κυρίως σιδηροδρομικά) που θα ενταχθούν στο CEF II.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button