Τοπικά Νέα

Ψήφισμα του Συμβουλίου της Κοινότητας Γαργαλιάνων για το δρόμο Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι

Το Συμβούλιο της Κοινότητας Γαργαλιάνων σε πρόσφατη συνεδρίασή του εξέδωσε ψήφισμα σχετικά με τις εργασίες στο δρόμο Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι, και ειδικότερα για τις μετακινήσεις των πολιτών προς τα αγροκτήματα τους, με το οποίο ζητά τη συνάντηση των αρμοδίων της Περιφέρειας με εκπροσώπους του Δήμου και φορέων της πόλης για την πλήρη ενημέρωση τους και ανταλλαγή απόψεων.

Στο ψήφισμά του, το οποίο ψηφίσαν θετικά 4 από τα 7 μέλη, το Συμβούλιο της Κοινότητας Γαργαλιάνων τονίζει τα εξής:

« Σας γνωρίζουμε ότι:

Στους κατοίκους της πόλης μας και όχι μόνο, υπάρχει μεγάλος προβληματισμός ως προς τον τρόπο που θα γίνονται οι απαραίτητες μετακινήσεις τους, κυρίως προς τα αγροκτήματα τους (για την καλλιέργεια-συγκομιδή καρπών κ.λ.π.) μετά από την διακοπή της κυκλοφορίας στο τμήμα της εθνικής οδού, από Γαργαλιάνους μέχρι Φιλιατρά, λόγω της εκτελέσεως του γνωστού εις αυτό (τμήμα) έργου.

Η ανησυχία τους είναι μεγάλη και οι διαμαρτυρίες τους έντονες δεδομένου ότι δεν έχουν ενημερωθεί από τους αρμόδιους για το τι προβλέπεται τελικά να γίνει ως προς την εύρεση του τρόπου για τις παραπάνω μετακίνησεις τους καθώς και για τον χρόνο που προβλέπεται για την αποπεράτωση του συγκεκριμένου έργου.

Κατόπιν των παραπάνω πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη η συνάντηση των αρμοδίων της περιφέρειας (φορέας εκτέλεσης του έργου) με εκπροσώπους του Δήμου μας, φορέων και σχετικών επιστημόνων της πόλης μας καθώς και κατοίκων της, για την πλήρη ενημέρωση τους και ανταλλαγή γνωμών επί του όλου θέματος. Με σκοπό μέσα σε πνεύμα συνεργασίας και κατανόησης από όλους να βρεθεί η όσο το δυνατόν καλύτερη λύση για την εξυπηρέτηση όλων και για την γρηγορότερη ολοκλήρωση του σημαντικού για την περιοχή μας έργου χωρίς την δημιουργία προβλημάτων.

Αυτονόητο είναι ότι το Συμβούλιο μας είναι πάντα στην διάθεση σας για να βοηθήσει εάν το χρειαστείτε.

Για το Συμβούλιο Κοινότητας Γαργαλιάνων

Ο Πρόεδρος

Αγγελόπουλος Βασίλειος».

Από την πλευρά της, η τοπική σύμβουλος Παναγιώτα Λάππα ανέφερε τα εξής: Όπως γνωρίζετε έχει ήδη κατατεθεί από τον Αγροτικό Σύλλογο το παρακάτω έγγραφο για το θέμα:

« ΘΕΜΑ: Πρόσκληση σε επιτόπια αυτοψία του υπό βελτίωση οδικού άξονα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι και κατάθεση υπομνήματος.

Ο Αγροτικός Σύλλογος Γαργαλιάνων αποτυπώνοντας τις ανησυχίες που εκφράζονται στην τοπική κοινωνία και στους αγρότες μέλη του, όσον αφορά το υπό εξέλιξη έργου της βελτίωσης του εθνικού δρόμου ”Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι”, κρίνει απαραίτητο να υποβάλλει προς την αρμόδια αρχή της Περιφέρειας Πελοποννήσου και την ανάδοχο εταιρεία του έργου “Γ. ΠΕΤΡΗΣ Α.Τ.Ε.” ,υπόμνημα με τα ερωτήματα και τις ανησυχίες που μέχρι στιγμής μένουν αναπάντητα, καθώς δημόσια δεν έχουν τεθεί από κανέναν υπεύθυνο, με αποτέλεσμα ο κόσμος να βρίσκεται στο σκοτάδι. 

Παρακαλούμε να μας διαφωτίσετε στα παρακάτω ερωτήματα:

Ερώτημα 1ο: Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα του έργου; Πότε αναμένεται η περάτωσή του; 

Πρόκειται για έργο που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το 2019, άρχισε την 1η Αυγούστου του 2022 και πρέπει να παραδοθεί έως την 24η Ιανουαρίου του 2024, ενώ το τρέχον ΕΣΠΑ ολοκληρώνετε στις 31.12.2023. Πιστεύετε πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό ή θα βιώσουμε την παρωδία που βιώσαμε με το δρόμο ”Γαργαλιάνοι – Ρωμανός”, όπου ο ένας προϋπολογισμός υπερέβαινε τον άλλο και ο ένας ανάδοχος διαδεχόταν τον άλλο, με τεράστιο κόστος σε χρόνο, χρήμα και ταλαιπωρία; (το έργο ολοκληρώθηκε μετά από 9 χρόνια και στοίχισε 4πλάσια από την αρχική σύμβαση). Επισημαίνουμε ότι μέχρι τώρα αυτό που έχει γίνει είναι η κοπή των δένδρων στην ζώνη απαλλοτρίωσης και ουσιαστικά οι εργασίες κατασκευής του έργου δεν έχουν ξεκινήσει.

Ερώτημα 2ο: Θα παρθούν κάποια πρόσθετα μέτρα ασφάλειας στον παραλιακό δρόμο από Γαργαλιάνους προς Φιλιατρά μέσω Μαραθόπολης, που λειτουργεί πλέον ως παράκαμψη για τη διευθέτηση της κυκλοφορίας?

Επισημαίνουμε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος έχει σοβαρά προβλήματα, όπου τα προηγούμενα χρόνια και χωρίς να δέχεται τέτοιο όγκο κυκλοφορίας έχει εκθέσει δεκάδες οδηγούς σε σοβαρά ατυχήματα.

Ερώτημα 3ο: Είναι εξασφαλισμένη η πρόσβαση στις παρακείμενες ιδιοκτησίες, προκειμένου οι κάτοχοί τους να τελούν ανεμπόδιστα τις απαραίτητες αγροτικές τους εργασίες; Πως την σκέφτεστε?

Ερώτημα 4ο: Υπάρχει πλήρης υδραυλική μελέτη; Εγγυάστε ότι θα κατασκευαστούν τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα να μη βρεθούμε μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις?

Εκπλήξεις ανάλογες του Γαργαλιάνοι – Ρωμανός όπου με τις πρώτες βροχές ύστερα από  την ολοκλήρωση του δρόμου καταστράφηκαν περιουσίες.

Ερώτημα 5ο: Τι θα συμβεί ύστερα από τη διατάραξη του αναγλύφου και της φυσικής απορροής των υδάτων μετά την κοπή τόσων ελαιόδεντρων, χωρίς να διαφαίνεται κάποια πρόβλεψη για τη διευθέτηση αυτών; Σκοπεύετε να λάβετε μέτρα για την απρόσκοπτη και ανεμπόδιστη κίνηση των ομβρίων στις επικείμενες βροχοπτώσεις και μέχρι την κατασκευή των οριστικών υδραυλικών τεχνικών έργων;

Ερώτημα 6ο: Η κοινωνία βοά και διερωτάται τι απέγινε η βιομάζα των ξύλων? Εμβρόντητοι οι ιδιοκτήτες και η τοπική κοινωνία μπροστά σε έναν δυσοίωνο ενεργειακά χειμώνα, που όλοι προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε τη θέρμανσή μας, είδαν τα δέντρα τους να παίρνουν ένα δρόμο άγνωστο για την ώρα. Δεν τους δόθηκε η ευκαιρία ούτε να κάψουν ή να δωρίσουν σε συνανθρώπους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, τη δουλειά και τον κόπο τόσων χρόνων ή ακόμη να αναλάβει ο Δήμος ή η Περιφέρεια να κόψουν και να διαθέσουν τα ξύλα σε οικογένειες που τα έχουν ανάγκη. Υπογραμμίζουμε ότι τα ξύλα είναι δημόσια περιουσία, μετά την αποζημίωση των ιδιοκτητών και δεν ανήκουν στην ανάδοχο εταιρία.

Ερώτημα 7ο: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αναγκαστική απαλλοτρίωση, γιατί δεν είχε προχωρήσει από το 2019 έως σήμερα, πότε θα γίνει δυνατόν να αποζημιωθούν οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες; Η άρνηση πολλών ιδιοκτητών στην επίταξη δεν θα επιφέρει μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο; Έχετε λάβει υπ΄όψη σας ότι παράλληλα με τον δρόμο και εντός ζώνης εκτέλεσης του έργου υπάρχουν ιδιωτικά δίκτυα άρδευσης; Δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν ως επικείμενα και να αποζημιωθούν, όπως έγινε και με το τμήμα Γαργαλιάνοι – Ρωμανός;

    Κλείνοντας θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι σκοπός του Αγροτικού Συλλόγου Γαργαλιάνων δεν είναι να παρεμποδίσει κανένα έργο που θα βελτιώσει τη ζωή και την καθημερινότητα των πολιτών της Τριφυλίας αλλά και των επισκεπτών της. Είναι όμως υποχρέωσή μας να εκφράζουμε τις αγωνίες και τα ερωτήματα που θέτουν τα μέλη μας, ο αγροτικός κόσμος της περιοχής και οι πολίτες του τόπου μας. Προς τούτο ζητάμε την συνεργασία σας ώστε να μπορούμε να ενημερώνουμε υπεύθυνα αλλά και να βοηθήσουμε για να αποφευχθούν τυχόν δυσάρεστες συνέπειες.

Πάνω σε αυτόν τον άξονα σας υποβάλλουμε το παρόν υπόμνημα και αναμένουμε τις απαντήσεις σας άμεσα. Σας δηλώνουμε δε ότι, όπως υποχρεούμαστε από τον καταστατικό σκοπό του Συλλόγου μας, θα προασπίσουμε τα συμφέροντα των αγροτών μελών μας με κάθε νόμιμο τρόπο.

Για το Δ.Σ. του Αγροτικού Συλλόγου Γαργαλιάνων

Ο πρόεδρος

Ασημάκης Π. Ντεμερούκας »

Διαβάζοντας προσεκτικά την θέση του Προέδρου του Συμβουλίου μας και του εγγράφου Αγροτικού Συλλόγου Γαργαλιάνων σε ότι αφορά την κυκλοφορία στο τμήμα του δρόμου Γαργαλιάνοι Φιλιατρά, θα τοποθετηθώ με τις ανησυχίες που εκφράζονται από τον Αγροτικό Σύλλογο και καλύπτουν ολόκληρη την κοινωνία μας και καταψηφίζω την πρόταση του προέδρου. Με την ελαιοκομική περίοδο να αρχίζει, τα προβλήματα μετακίνησης θα είναι τεράστια εάν δεν δοθεί άμεση λύση. Εκτός του ότι δυσκολεύεται κατά πολύ η πρόσβαση στις ιδιοκτησίες, είναι πολύ επικίνδυνη η διαδρομή από την παραλιακή καθότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο μεγάλο όγκο οχημάτων. Οι προβληματισμοί και τα ερωτήματα που έχουν τεθεί από τον Αγροτικό Σύλογγο Γαργαλιάνων με βρίσκουν σύμφωνη. Πρέπει όλοι να ενωθούμε γιατί το πρόβλημα αυτό δεν πλήτει μόνο τους αγρότες αλλά και τους επαγγελματίες.

Οι Παναγιώτης Ανδρώνης και Γιώργος Πρεβεζάνος συμφώνησαν με την τοποθέτηση της κ. Λάππα και καταψήφισαν την πρόταση του προέδρου.

 

Σχετικά Άρθρα

4 Σχόλια

  1. Αυτά τα ζώα οι εργολάβοι της περιφέρειας έσπασαν το δίκτυο υδροδότησης των καλλιεργειών για να μαζεψουν ξύλα για πούλημα και έχουν ακόμη λογοδοτήσει. Έκοψαν τους ευκαλύπτους στην στροφή και μαζί χάλασαν την γραμμή του ΟΤΕ.

    Ούτε στην Ζιμπάμπουε δεν έχουν τέτοια ζώα για εργολάβους.

  2. Το πέλετ σήμερα στοιχίζει 600€ ο τόνος.
    Το καυσόξυλο ελιάς πόσο;…
    Η αποζημίωση ενός δένδρου ελιάς 250€.
    Τα συμπεράσματα εύλογα για όλους.

  3. Εγώ γιατί βλέπω ένα μεγάλο ποτάμι; Τι θα γίνει αν βρέξει πολύ;

    Δεν την παλεύω άλλο στον Τρίτο Κόσμο, φεύγω για Ιταλία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button