ΑγροτικάΓαργαλιάνοιΤοπικά Νέα

Έδωσαν τα χέρια Α.Σ. Γαργαλιάνων και DEOLEO – Σημαντική συμφωνία για το μέλλον του Α.Σ. Γαργαλιάνων

Ο Πρόεδρος της DEOLEO Pierluigi Tosato στους Γαργαλιάνους για να επισφραγίσει τη συμφωνία με τον Α.Σ. Γαργαλιάνων

Ο κ. Pierluigi Tosato ήρθε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στους Γαργαλιάνους για να επισφραγίσει τη μεγάλη συμφωνία αγορών ελαιολάδου με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Γαργαλιάνων και μίλησε στους δημοσιογράφους παρουσία των εκπροσώπων του Συνεταιρισμού και των εκπροσώπων της DEOLEO στην Ελλάδα, κ. Γιώργο Αφεντούλη και κ. Ηρακλή Κουνάδη.

Να σημειωθέι ότι η DEOLEO, παγκόσμιος γίγαντας του κλάδου του ελαιολάδου, αποτελεί τη συνέχεια της SOS Cuétara, την ισπανική εταιρεία που εξαγόρασε τις εμβληματικές ιταλικές φίρμες ελαιολάδων Bertolli, Carapelli, Sasso, Minerva.

Τάσος Προσηλιακός:  Αποκλειστική συνεργασία με την DEOLEO

Ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γαργαλιάνων κ. Τάσος Προσηλιακός τόνισε πως ο όμιλος DEOLEO είναι ο μεγαλύτερος όμιλος τυποποίησης ελαιόλαδου στον κόσμο (250.000 τόνους/ χρόνο), για να σημειώσει, «Θα προχωρήσουμε σε μια συνεργασία μαζί, ελπίζουμε με τη δυναμική της εταιρείας να ανέβουμε και εμείς, να ξεπεράσουμε ότι προβλήματα υπήρξαν και να αναδιαρθρώσουμε το συνεταιρισμό και να έχουμε ανοδική πορεία. Ελπίζουμε σε μελλοντική συνεργασία όχι μόνο στην αγορά και πώληση ελαιόλαδου, αλλά και συστήματα πιστοποίησης, ολοκληρωμένης διαχείρισης, αειφόρου ανάπτυξης και να έχουμε ένα ποιοτικό προϊόν για το καλό της περιοχής και των παράγωγων μας».

Όπως ανέφερε στη συνέχεια πρόκειται για αποκλειστική συνεργασία καθώς όλη η παραγωγή του συνεταιρισμού θα πηγαίνει στην εταιρεία DEOLEO. Όσον αφορά τα πλεονεκτήματα της συμφωνίας ανέφερε: «Θα υπάρχει τιμή εξαγωγής, θα κάνει εξαγωγή ο συνεταιρισμός μόνος του. Οι παραγωγοί θα απολαμβάνουν την τιμή εξαγωγής συν ΦΠΑ στο προϊόν τους φυσικά, οπότε πιστεύω ότι θα έχουμε από τις καλύτερες τιμές στο προϊόν, με ανοδικές τάσεις πάνω από την αγορά συνήθως».

Κλείνοντας ο κ. Προσηλιακός είπε πως με τη λήξη της ελαιοκομικής περιόδου θα προχωρήσουν στη δημιουργία ομάδων παράγωγων, για την καλύτερη οργάνωση που θα αποφέρει ακόμη καλύτερη ποιότητα στο προϊόν με χαμηλότερο κόστος για τον παραγωγό.

Pierluigi Tosato: Η ποιότητα του ελληνικού ελαιόλαδου κάνει τη διαφορά

Όσον αφορά την έναρξη συνεργασίας με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Γαργαλιάνων ο Πρόεδρος της DEOLEO Pierluigi Tosato είπε πως πρόκειται για ένα στρατηγικό «πρότζεκτ» της εταιρείας, θεωρώντας ότι η αγορά του ελαιόλαδου χρειάζεται κάποια διαφοροποίηση καθώς η αγορά τώρα κινείται σε μια φάση εμπορευματοποίησης. Όπως είπε, η DEOLEO σαν ηγέτης στην αγορά του ελαιόλαδου έχει την υποχρέωση να ηγηθεί της βελτίωσης και της ανάδειξης της ποιότητας σαν τον πρωταρχικό στόχο στην αγορά αυτή. Για την επιλογή του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γαργαλιάνων ο κ. Tosato είπε πως οι συνεργάτες του (κ. Αφεντούλης, κ. Κουνάδης) του υποδείξανε ότι εδώ -Γαργαλιάνοι- είναι και ο σωστός τόπος και οι σωστοί άνθρωποι με τους οποίους μπορούν να συνεργαστούν.

Σκοπός της εταιρείας είναι να δημιουργήσει αξία σε όλους τους συμμετέχοντες στην αλυσίδα προστιθέμενης αξίας, ειδικότερα στους παράγωγους, έτσι ώστε να απολαμβάνουν μια δίκαιη τιμή και να κάνουν αυτή την δουλειά αειφόρο για όσους είναι στο χώρο, είπε ο κ. Tosato, για να σημειώσει πως, ο κύριος στόχος είναι να δώσει στους τελικούς καταναλωτές όχι ένα απλό προϊόν αλλά κάτι παραπάνω. Και συνέχισε λέγοντας, “Οι καταναλωτές σήμερα ζητούν διαφάνεια, ιχνηλασιμότητα μέχρι το επίπεδο του δένδρου και ασφαλώς ποιότητα. Υπάρχουν και έχουν γίνει τα χρονιά που μας πέρασαν πολλά διατροφικά σκάνδαλα και οι καταναλωτές δεν είναι τόσο καλά ενημερωμένοι για το προϊόν. Η DEOLEO σαν εταιρεία κινείται στους πυλώνες και της ποιότητας και της διαφάνειας. Πιστεύουμε ότι ο κόσμος, σε παγκόσμιο επίπεδο, κινείται ασφαλώς στην κατεύθυνσή της αειφόρου ανάπτυξης. Η DEOLEO πιστεύει ακράδαντα στην αειφόρο αγροτική παραγωγή, την οποία ελέγχει την διαχείριση των πόρων το νερό και τα αγροχημικά. Για να μπορέσει κάποιος να πέτυχει αυτούς τους στόχους, ένας τρόπος είναι να έρθει σε στενή επαφή και συνεργασία με τους παράγωγους. Και να βοηθήσει τους παράγωγους να μπορέσουν να παράξουν καλύτερη ποιότητας μέσω αειφόρων μεθόδων παραγωγής. Για την DEOLEO η Ελλάδα είναι πάρα πολύ σημαντική”. Είπε ότι είναι προσωπικά πολύ μεγάλος υποστηρικτής της ελληνικής ποιότητας, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο, με την εκπαίδευση που έχει αγαπάει πάρα πολύ την Ελλάδα.

Κλείνοντας ο κ. Tosato ανέφερε πως η κίνηση αυτή αποτελεί ένα μικρό κομμάτι ενός μεγαλύτερου παζλ –προτζεκτ- και πως σε δυο – τρία χρονιά θα φανεί ποσό σημαντικό είναι αυτό το προτζεκτ. Τέλος, όπως ανέφερε θεωρεί ότι οι δουλείες γίνονται με ανθρώπους και όχι μέσω συμβολαίων.

Σχετικά Άρθρα

3 Σχόλια

  1. Για τα χρωστούμενα λεφτά στούς παραγωγούς, έχουμε κανένα νέο? Μακάρι να λειτουργήσει αυτή η σύμπραξη και να φέρει νέους πελάτες αλλά το βλέπω χλωμό γιατί έχει χαθεί η πίστη.

  2. Δεν κατάλαβα, τα φάγανε, χρεοκόπησαν ανθρώπους του μόχθου που τους εμπιστεύτηκαν, και ξανάποζάρουν.
    Πολύ φοβάμαι ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει και πανηγυρίζουν είναι το πως θα ξαναφάνε χρήματα, πως θα παίρνουν τους μισθούς τους. Για τα χρωστούμενα 1.800.000€ ??? φυσικά κουβέντα.
    Ντροπή και Αίσχος.
    Νιώθω ότι και ο τοπικός τύπος δεν ασχολείται όσο θα έπρεπε για να ξεσκεπάσει την βρωμιά που υπάρχει.
    Λυπάμαι ….

  3. Άκρως στρατηγική κίνηση της DEOLEO, είναι αξιοσημείωτο, να επισημανθεί η χρονική στιγμή που κάνει την διείσδυση στην Μεσσηνία. Σαφώς είναι το πρώτο βήμα (ερευνητικό) και φαίνεται ότι θα κάνει κάτι πολύ δυναμικό τα επόμενα χρόνια εφόσον ο όμιλος βλέπει ότι οι αριθμοί βγαίνουν και υπάρχει potential.
    Ο CEO του ομίλου DEOLEO, ο κύριος Tosato είναι δύο -τρια χρόνια στον όμιλο και γενικά στο χώρο του ελαιολάδου. Προσπαθεί να διαφοροποιήσει τα προϊόντα του ομίλου από τον ανταγωνισμό προσδίδοντας μια νέα ταυτότητα και να ενισχύσει το brand name σε κάποιους κωδικούς για να στοχεύσει σε πιο premium segments. Επιπρόσθετα, θα εφαρμόσει στρατηγική μάρκετινγκ για να ενημερώσει τους καταναλωτές σχετικά με το ελαιόλαδο.

    Ο χάρτης ( roadmap) για την απαγκίστρωση από την εμπορευματοποίηση και την δημιουργία νέου storytelling επιτυγχάνετε μόνον κάνοντας ένα στάδιο πίσω στην αλυσίδα αξίας.
    1) Επέλεξε, έναν πτωχευμένο γίγαντα που παράγει μαζικά (capacity) πολύ ποιοτικό ελαιόλαδο (high quality) σε σορταρισμένη τιμή (bargain price) H Τριφυλία πρώτη παραγωγός έξτρα παρθένου ελαιολάδου στην Ελλάδα με τιμές στο πάτωμα, ποιό πάτωμα-στο κατώι.
    2)Η φύση και η μορφολογία της περιοχής είναι ισάξιες της Τοσκάνης, Καλαβρίας, Πούλιας, Καμπανίας (με τιμή γης 50 εως 70% κάτω της γείτονος και με πολύ καλλίτερο καιρό).
    3)Οι ντόπιοι άνθρωποι είναι απλοί, βολικοί, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις και προπάντων κοιτάνε την πάρτη τους (διαχειρίσιμοι, με καμένη την γούνα τους).
    Όλα είναι ιδανικά για να εφαρμοστεί το στρατηγικό σχέδιο επανατοποθέτησης των προιόντων του ομίλου στην παγκόσμια αγορά, προωθώντας την Α) εντοπιότητα, Β) την παράδοση, Γ)την ποιότητα και Δ) τις σύγχρονες πρακτικές (πιστοποιητικά, ομάδες παραγωγών κτλπ), εκμεταλλευόμενοι και παρουσιάζοντας την έδρα τους, ποιά έδρα; τους Γαργαλιάνους με την περίφημη πλατεία και τα καφενεία της.

    Τονίζουμε ότι δημιουργεί έδρα στην Μεσσηνία, τοποθετείται στην αγορά και φυσικά θα εφαρμόσει οικονομίες κλίμακος, θα προσπαθήσει να εκπαιδεύσει τους παραγωγούς και να τους εκσυγχρονίσει κτλπ. Σημαντικό για την ανάπτυξή της και το γνωρίζουν, είναι οι τιμές όπου από φέτος και μελλοντικά θα ρυθμίζουν την αγορά……… Για τον όμιλο να δώσει το τίμημα και να αγοράσει τις εγκαταστάσεις δεν είναι κάτι αποτρεπτικό, ο τζίρος του κυμαίνεται στο 1 δις ευρώ.
    Συνεπώς, το προτζεκτ έχει να διανύσει πολλά στάδια. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι ο ένας όμιλος φέρνει τον άλλον και δεν θα είναι καθόλου παράξενο να υπάρξουν στο άμεσο μέλλον πρακτικές consolidation στην αγορά της Μεσσηνίας-Πελοποννήσου, ήδη συζητιέται η δημιουργία mega factory.
    ‘ Σε ένα εξαιρετικά μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον, το ελληνικό ελαιόλαδο έχει ως βασικό όπλο την υψηλή του ποιότητα. Η είσοδος νέων ανταγωνιστών και η αναθεώρηση της ΚΑΠ καθιστούν μονόδρομο μια εκ βάθρων αλλαγή του τρόπου που λειτουργεί ο κλάδος στην Ελλάδα – με έμφαση πλέον στην τυποποίηση, την καθετοποίηση και τις οικονομίες κλίμακας. Ευτυχώς οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, και τα οφέλη από μια τέτοια αναδιάρθρωση μπορεί να είναι σημαντικά (Κλαδική Μελέτη ΕΤΕ, 2015) ‘ .

    Τι είναι όμως εμπορευματοποίηση, στα αγγλικά Commoditization, δεν είναι καλό; ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΑΚΤΕΡΑΤΖΗΔΕΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ; Ένας απλός ορισμός είναι, όταν τα αγαθά π.χ. ελαιόλαδο που έχουν χρηματική αξία και ξεχωρίζουν αναφορικά με τα χαρακτηριστικά τους καταλήγουν να είναι απλά εμπορεύματα στα μάτια των καταναλωτών, τι να αγοράσω μπουκάλι λάδι με ιδιωτική ετικέτα π.χ. lidl, τι να αγοράσω μπουκάλι λάδι να γράφει Ιταλία π.χ. Bertolli ή Ελλάδα π.χ. Πυθάρι, είναι για το καταναλωτή το ίδιο, μόνο η τίμη στο ράφι παίζει ρόλο.

    Τέλος, συμβουλεύουμε να γίνουν άμεσα εκλογές σε όλους τους συνεταιρισμούς και ομάδες!!!!!!! πρέπει να εκλεγούν άνθρωποι γνώστες της διοίκησης, της παγκόσμιας οικονομίας/αγοράς, του μάρκετινγκ και γενικά να μπορούν να μιλάνε στο διεθνές περιβάλλον, αν δεν υπάρχουν να γίνουν προσλήψεις στελεχών με εμπειρία, όχι ανίψια, σύζυγοι, γιοί και λοιποί παράλυτοι συγγενείς……

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button