Εκπαίδευση

Αλλάζει η βαθμολογία στο σχολείο – Τέλος στο παραδοσιακό 20άρι

Μείωση μαθημάτων και αλλαγή της παραδοσιακής κλίμακας βαθμολόγησης από 1-20 εξετάζει το υπουργείο Παιδείας – Δεν αποκλείεται κλίμακα 1-5 ή το ABC

Χωρίς τέλος φαίνεται ότι είναι τα σενάρια για τις αλλαγές στην εκπαίδευση.  Εν μέσω συσκέψεων για αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται σε μείωση μαθημάτων στο λύκειο και σε  αλλαγή του συστήματος βαθμολόγησης των μαθητών. Η εικοσάβαθμη κλίμακα  από 1-20 φαίνεται ότι θα αλλάξει. Στο «τραπέζι» του διαλόγου έχουν πέσει βαθμολογίες , που χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό, όπως το ABC  ενώ δεν αποκλείεται και η κλίμακα από το 1-5.

«Είναι αναγκαίο να αλλάξει ο τρόπος βαθμολόγησης. Ο συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης που ισχύει στην Ελλάδα δεν ακολουθείται στις υπόλοιπες  χώρες, ως επί το πλείστον. Αντιθέτως εφαρμόζεται το A,B,C, βαθμοί από το 1 έως το 5 , αλλά με πολύ μικρότερα διαστήματα στη βαθμολόγηση» δήλωσε  ο Γενικός Γραμματέας  Δια Βίου Μάθησης  του υπουργείου Παιδείας Παυσανίας Παπαγεωργίου, μιλώντας  στο ΣΚΑΪ.

«Για να μπορέσουμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο  για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, είναι αναγκαίο να προσαρμόσουμε και τον τρόπο βαθμολόγησης μέσα στο σχολείο. Με λιγότερα μαθήματα, με ένα Νέο Λύκειο που βοηθάει στη γνώση και στη δημιουργία ενός σωστού ανθρώπου δεν χρειαζόμαστε πλέον αυτό το πολύ συγκεκριμένο σύστημα βαθμολόγησης των  μαθητών από 1-20» πρόσθεσε.
Οι αλλαγές που σχεδιάζονται για το λύκειο 

Το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει μεγάλες αλλαγές στο λύκειο και ιδιαίτερα στην Β’ και Γ’ τάξη.

Στη Β’ λυκείου εισάγονται τις επόμενες χρονιές δυο νέα μαθήματα, των Φυσικών Επιστημών (μάθημα διαθεματικής προσέγγισης μέσω της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας) και των Κοινωνικών Επιστημών (που θα περιλαμβάνει Ιστορία και Πολιτειακή Αγωγή).

Στην Γ’ λυκείου μελετάται εάν τα μαθήματα κορμού θα είναι ένα (Γλώσσα) ή δύο (Γλώσσα και Ιστορία),  συν δυο ακόμη μαθήματα επιλογής ανά κατεύθυνση και ένα ακόμη επιλογής για τη έκδοση του απολυτηρίου.

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται για το Δημοτικό 

Για τους  μαθητές  της Α’ και Β’ τάξης Δημοτικού προβλέπεται μόνο προφορική περιγραφική αξιολόγηση. Ο δάσκαλος της τάξης με τη λήξη κάθε τριμήνου θα ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για την πρόοδό τους. Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου δεν καταχωρίζεται καμία βαθμολογία και οι στήλες για τις τάξεις αυτές στο εν λόγω βιβλίο παραμένουν κενές.

Στο τέλος του διδακτικού έτους συμπληρώνονται με την ένδειξη «Προάγεται» ή «Επαναλαμβάνει την τάξη». Στις Γ ́ και Δ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα βαθμολογίας ως ακολούθως: Άριστα (Α), Πολύ καλά (Β), Καλά (Γ), Σχεδόν καλά (Δ).

Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με τα σύμβολα των λεκτικών χαρακτηρισμών, δηλαδή με τα κεφαλαία γράμματα Α, Β, Γ και Δ.
Η διαδικασία αυτή τηρείται και στους ελέγχους προόδου των μαθητών.

Κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων, στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου αναγράφεται μόνο η λέξη «Προάγεται».

Στις Ε ́ και ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα Βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική, ως ακολούθως:
Άριστα (9-10),
Πολύ καλά (7-8),
Καλά (5-6),
Σχεδόν καλά (˂5).

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button