Εκπαίδευση

Αναβρασμός για τις αλλαγές στην εκπαίδευση

Αναβρασμός επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης, μετά τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα ισχύσει από την σχολική χρονιά 2019-2020.

Μαζί με το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια το Υπουργείο έδωσε στην δημοσιότητα και τις αλλαγές που θα ισχύσουν στην Γ’ Λυκείου και το απολυτήριο

 

Διαφωνούν

Οι αλλαγές, όπως αναφέρει το υπουργείο, εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ευρείας μεταρρύθμισης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης «που θα ενισχύει τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου με ολοκλήρωση της βασικής μόρφωσης στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης αλλά συγχρόνως είναι και στενά συνυφασμένες με τις μεταρρυθμίσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Αυτή βεβαίως είναι η άποψη του Υπουργείου την οποία ωστόσο δεν φαίνεται να συμμερίζονται μαθητές και εκπαιδευτικοί και το Πανελλήνιο μαθητικό κίνημα καλεί τους μαθητές σε δυναμικές κινητοποιήσεις και δεν αποκλείεται από αύριο να ξεκινήσουν καταλήψεις στις σχολικές μονάδες. Ήδη οι μαθητές των σχολείων της Ηλείας κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση και πληροφορίες αναφέρουν ότι ετοιμάζονται για λουκέτα, καθώς διαφωνούν με τις επικείμενες αλλαγές.

Έντονος προβληματισμός όμως επικρατεί και στους κόλπους των εκπαιδευτικών, καθώς δεν ‘βλέπουν’ στο νέο σύστημα κάτι το… ‘νέο’.

 

Τα βασικά σημεία

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου, το νέο σύστημα μειώνει δραστικά τα μαθήματα Γενικής Παιδείας.

Από το 2020-21, θα εξορθολογιστεί το πρόγραμμα της Α’ και Β’ Λυκείου και θα καταργηθεί ο διαχωρισμός σε Ομάδες Προσανατολισμού στη Β’ Λυκείου. Οι μαθητές πλέον να κάνουν την επιλογή τους με την προαγωγή τους στη Γ΄ Λυκείου, σύμφωνα με τις κλίσεις και τις προτιμήσεις τους.

Στα όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας εντάσσονται και οι αλλαγές στις Ομάδες Προσανατολισμού. Σήμερα υπάρχουν τρεις ομάδες Προσανατολισμού και τέσσερα επιστημονικά πεδία. Το νέο σύστημα προτείνει τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού, κάθε μία σε απόλυτη αντιστοίχιση με ένα επιστημονικό πεδίο.

Αυτό που καταργείται επίσης είναι η δυνατότητα με ένα μάθημα Γενικής Παιδείας να ανοίγει η πρόσβαση σε άλλο επιστημονικό πεδίο.

Σε μαθήματα προσανατολισμού στα οποία οι ώρες διδασκαλίας αυξάνονται σημαντικά υπάρχει και σχετική αύξηση της ύλης.

Με το νέο σχέδιο οι εξετάσεις για το απολυτήριο οι μαθητές θα εξεταστούν στα ίδια ακριβώς μαθήματα, τόσο για το απολυτήριο όσο και για τις πανελλαδικές. Για την αναβάθμιση των ενδοσχολικών εξετάσεων, προκρίνεται η λύση της συνεργατικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Τα παραπάνω είναι επιγραμματικά τα βασικά σημεία των αλλαγών και οι εκπαιδευτικοί αναμένουν διευκρινήσεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως, υποστηρίζουν ότι ο χρόνος ο οποίος επελέγη να ανακοινωθούν οι αλλαγές δεν ήταν ο πλέον κατάλληλος, εν μέσω της σχολικής χρονιάς, και οι καθηγητές των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης στην Αμαλιάδα εμφανίζονται επιφυλακτικοί αναφορικά και με το πώς θα εξελιχθεί η θερινή προετοιμασία για την Γ’ Λυκείου, ενώ ταυτόχρονα εισπράττουν και τις αντιδράσεις των μαθητών. Σε κάθε περίπτωση, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να κυριαρχήσει το συγκεκριμένο θέμα.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button