Αγροτικά

Γάλα: Τι λένε οι επιχειρήσεις για τις εξελίξεις στην αγορά σε αγελαδινό και αιγοπρόβειο

Μεγάλη ήταν η απήχηση και το ενδιαφέρον για το ρεπορτάζ της «ΥΧ» με τις εξελίξεις στο αγελαδινό και στο αιγοπρόβειο γάλα, που δημοσιεύθηκε στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας και στην ιστοσελίδα ypaithros.gr.

Άρχισαν οι πιέσεις στο γάλα – μείωση τιµής στο αγελαδινό, ανησυχία για το αιγοπρόβειο

Σε αυτό καταγράφεται η πρόσφατη αρνητική εξέλιξη στα τιμολόγια γάλακτος αγελαδοτρόφων που συνεργάζονται με μεγάλες γαλακτοκομικές επιχειρήσεις και είδαν μειώσεις έως 2 λεπτών, ξεκινώντας από τον περασμένο Δεκέμβριο.

 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, το οποίο επιβεβαιώνει και πρόσφατη ανακοίνωση της Ένωσης Φυλής Χολστάιν (12/1/23), οι επιχειρήσεις που προέβησαν σε μείωση είναι η «ΔΕΛΤΑ» και η «ΟΛΥΜΠΟΣ» («ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ ΑΕ»).

Η εξέλιξη αυτή έσπασε το αυξητικό μομέντουμ που είχε αποκτήσει η τιμή παραγωγού στο αγελαδινό γάλα, αν και αυτό ήρθε με μεγάλη καθυστέρηση και με πολύ αργούς ρυθμούς, όπως σημειώνουν αγελαδοτρόφοι, τονίζοντας ωστόσο ότι η εξέλιξη ήταν απολύτως αναγκαία για να κρατηθούν σε τροχιά βιωσιμότητας οι μονάδες.

Όπως είναι λογικό, οι τριγμοί που προκλήθηκαν στους αγελαδοτρόφους προκάλεσαν ανησυχία σε όλο το φάσμα της γαλακτοπαραγωγού κτηνοτροφίας, με τους αιγοπροβατοτρόφους να φοβούνται ότι… παίρνουν σειρά για τις μειώσεις.

Τι δηλώνει η «ΟΛΥΜΠΟΣ»

Η «ΥΧ» ζήτησε ένα σχόλιο από την «ΟΛΥΜΠΟΣ» για τις εξελίξεις στο γάλα και η τοποθέτηση εκ μέρους του μέλους του ΔΣ της επιχείρησης, Στέλιου Δ. Σαράντη, ήταν η εξής: «Η εταιρεία μας κινείται πάντα αφουγκραζόμενη τις ανάγκες και τα ερεθίσματα της αγοράς και του τελικού καταναλωτή. Οι παράγοντες που ώθησαν την εταιρεία μας να κινηθεί σε μειώσεις στην τιμή του αγελαδινού γάλακτος έρχονται από την ίδια την αγορά.

Είναι γεγονός ότι όλες οι κατηγορίες γαλακτοκομικών τροφίμων στην Ελλάδα έχουν μειωθεί σε όγκο το 2022 και αυτή η τάση συνεχίζεται έντονα και στο ξεκίνημα του 2023. Αυτή η μείωση της κατανάλωσης είναι μία δυσκολία που αντιμετωπίζει και η δική μας εταιρεία και φαίνεται ότι προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από τις αυξημένες τιμές των τροφίμων τον τελευταίο καιρό. Η μείωση όγκου πωλήσεων έχει ως συνέπεια να περισσεύει κάποια ποσότητα από το νωπό αγελαδινό γάλα που συλλέγουμε.

Η μόνη διέξοδος σε αυτό το πρόβλημα είναι η τόνωση της κατανάλωσης και η αύξηση των όγκων. Η μείωση της τιμής στο νωπό αγελαδινό γάλα θα οδηγήσει αντίστοιχα σε μείωση της τιμής των προϊόντων στο ράφι, κάτι που αναμένουμε ότι θα λειτουργήσει υπέρ των καταναλωτών και θα επαναφέρει τους όγκους πωλήσεων στα πρότερα επίπεδα. Για το αιγοπρόβειο γάλα, μέχρι στιγμής, οι τιμές παραμένουν ως έχουν και δεν προβλέπεται κάποια αλλαγή».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «ΥΧ» ζήτησε σχόλια και από άλλες μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες δεν θέλησαν να τοποθετηθούν. Τις εξελίξεις παρακολουθούν, μεταξύ άλλων, και οι μεγάλες επιχειρήσεις της Ηπείρου, οι οποίες ωστόσο δεν θέλησαν να προβούν σε κάποιο επίσημο σχόλιο. Πάντως, κύκλοι σημαντικών παικτών του τυροκομικού κλάδου θεωρούν ότι δεν προβλέπεται μια σημαντική αλλαγή προς το χειρότερο για την τιμή παραγωγού στο αιγοπρόβειο γάλα, αφήνοντας πάντως ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει μια μικρή «διόρθωση», όπως τη χαρακτήρισαν, μετά τον Φλεβάρη.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button