Πολιτική

Λαμπρόπουλος κατά κυβέρνησης για τους οδικούς άξονες της Μεσσηνίας

Συμπληρώνονται τρεισήμισι χρόνια  διακυβέρνησης της χώρας, από τους κ.κ. Τσίπρα και Καμμένο και τα έργα υποδομής, που αφορούν τον Νομό μας, βρίσκονται όλα στον αέρα, με τους Υπουργούς τους να μην έχουν ακόμη αποφασίσει, τι και πως θα το κάνουν.

Τρεισήμισι χρόνια ψεύδονται, αυτό μόνο γνωρίζουν να κάνουν καλά.

Σχετικά με τους Οδικούς Άξονες, Καλαμάτα-Ριζόμυλο-Πύλο-Μεθώνη και Τσακώνα –Καλό Νερό, τον περασμένο Φεβρουάριο από το ψευτο-συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ στην Τρίπολη, μας ανήγγειλαν ότι «έχουν ήδη δρομολογήσει την οριστικοποίηση της χρηματοδότησης μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων».

Ύστερα από ερώτηση, που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατόπιν παρακλήσεώς μου, ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, στις 14/05/2018, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απάντησε «ότι είναι ενήμερη, στο πλαίσιο των συζητήσεών της με την Ελληνική Κυβέρνηση, αλλά δεν έχει υποβληθεί πρόταση στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων» και συνεχίζει ότι «η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα εξετάσει όλες τις προτάσεις για έργα, που είναι ώριμα για χρηματοδότηση, σύμφωνα με τους στόχους της Πολιτικής Μεταφορών της ΕΕ και τους πρότυπους διαδικαστικούς κανόνες για την εκτίμηση και έγκριση έργων από την ΕΤΕπ».

Αν και οι μελέτες και των δυο αξόνων είναι έτοιμες, κωλυσιεργούν, δεν αποφασίζουν και αφήνουν τον χρόνο να περνάει μέχρι τις εκλογές.

Είναι τυχαίο ότι καθυστερεί, κοντά έναν χρόνο, η έγκριση της προκαταρκτικής περιβαλλοντικής αξιολόγησης, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για το Τμήμα Καλαμάτας-Ριζόμυλου, αφού εγκατέλειψαν την προηγούμενη έτοιμη μελέτη.

-Το Τμήμα Πάτρας-Πύργου, εξελίσσεται σε Βατερλώ για τον κ. Σπίρτζη και την Κυβέρνησή του.

Όπως είναι γνωστόν, εκεί ενώ ήταν να γίνει η δημοπράτηση για κατασκευή του έργου τον Μάρτιο του 2015, ο κ. Σπίρτζης την ακύρωσε και έσπασε το τμήμα σε οκτώ μικρότερα, προκειμένου να μπορεί να συμμετάσχει ο εργολάβος τους, ο παρ΄ολίγον καναλάρχης με τα βοσκοτόπια.

Τις τέσσερις εργολαβίες, τις κέρδισε ο κ. Καλογρίτσας, για τις οποίες ακόμη δεν έχουν υπογραφεί συμβάσεις, που στη συνέχεια, θα πρέπει να πάνε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση και στη Βουλή για κύρωση.

Εάν είχε γίνει η δημοπράτηση, σήμερα το έργο θα είχε τελειώσει και η Δυτική Ελλάδα θα είχε έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο.

Τρεισήμισι χρόνια η Κυβέρνηση των κ.κ. Τσίπρα και Καμμένου, δεν προετοίμασε, δεν συμβασιοποίησε, δεν κύρωσε στη Βουλή, δεν ξεκίνησε, δεν κατασκεύασε και δεν παρέδωσε ούτε ένα μέτρο δρόμου, για την Μεσσηνία και την Πελοπόννησο.

Ο κ. Τσίπρας καταψήφιζε στη Βουλή και πετροβολούσε τις συμβάσεις παραχώρησης, με τις οποίες η Νέα Δημοκρατία, από το 2004 μέχρι το 2009, προγραμμάτισε και άρχισε να κατασκευάζει, όλους τους μεγάλους Οδικούς Άξονες της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Πελοποννήσου.

Για την Κυβέρνηση, που κακή την τύχη, κυβερνάει τον Τόπο, τα ψέματα δεν τελειώνουν.

Έτσι θα μας πάνε μέχρι τις εκλογές.

Στη συνείδηση του Λαού μας και στην Ιστορία θα καταγραφούν ως ψεύτες, ανίκανοι και επικίνδυνοι για την χώρα.

 

Ιωάννης Δ. Λαμπρόπουλος

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-001559/2018

προς την Επιτροπή

Άρθρο 130 του Κανονισμού

Manolis Kefalogiannis (PPE)

Θέμα:     Ερώτηση για οδικά δίκτυα Μεσσηνίας

Τα οδικά δίκτυα διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη μίας περιοχής. Ειδικότερα για το νομό Μεσσηνίας που βρίσκεται στο νοτιοδυτικό μέρος της Πελοποννήσου η οδική διασύνδεση με τις κύριες εθνικές οδούς είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, η οποία βασίζεται κυρίως στον πρωτογενή τομέα και στον τουρισμό.

Τέτοια δίκτυα που διευκολύνουν το μεταφορικό έργο είναι και οι σχεδιαζόμενοι δρόμοι «Τσακώνα-Καλό Νερό» και «Καλαμάτα-Ριζόμυλος». Δυστυχώς τα τελευταία τρία χρόνια η υλοποίησή τους μένει στα χαρτιά καθώς τα προαναφερόμενα έργα δεν δημοπρατούνται.

Τις τελευταίες ημέρες έχει διαρρεύσει στον τύπο ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα χρηματοδοτήσει μέσω ειδικού προγράμματος την κατασκευή τους.

Η Μεσσηνία είναι ένας νομός με οδικό δίκτυο που εντάσσεται στα  διευρωπαϊκά δίκτυα και επομένως οι κάτοικοί της δικαιούνται να γνωρίζουν  με ποιο τρόπο και πότε πρόκειται να ολοκληρωθούν τα σημαντικά έργα στο οδικό της δίκτυο.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

Έχει υποβληθεί κάποιο αίτημα εκ μέρους των ελληνικών αρχών για χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ των δικτύων «Τσακώνα-Καλό Νερό» και «Καλαμάτα-Ριζόμυλος» ;

Μπορεί  η ΕΤΕπ  να χρηματοδοτήσει τα προαναφερόμενα έργα;

 

EL

E-001559/2018

Απάντηση της κας Bulc

εξ ονόματος της Επιτροπής

(14.5.2018)

 

 

Η Επιτροπή θα ήθελε να ενημερώσει τον κ. βουλευτή ότι τα τμήματα του οδικού δικτύου  «Τσακώνα-Καλό Νερό» και «Καλαμάτα-Ριζόμυλος» δεν χρηματοδοτούνται επί του παρόντος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Η ΕΤΕπ είναι ενήμερη για τα δύο έργα στο πλαίσιο των συζητήσεών της με την ελληνική κυβέρνηση, αλλά δεν έχει υποβληθεί πρόταση στην ΕΤΕπ. Η χρηματοδότησή τους δεν προβλέπεται ούτε από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία.

 

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα εξετάσει όλες τις προτάσεις για έργα που είναι ώριμα για χρηματοδότηση, σύμφωνα με τους στόχους της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ και τους πρότυπους διαδικαστικούς κανόνες για την εκτίμηση και έγκριση έργων από την ΕΤΕπ. Να αναφερθεί ενημερωτικά επίσης ότι, το 2017, η ΕΤΕπ υπέγραψε για νέα έργα στην Ελλάδα ύψους 2,1 δισ. EUR και προέβη στην εκταμίευση σχεδόν 1,9 δισ. EUR.

Σχετικά Άρθρα

2 Σχόλια

  1. ΓΙΑΝΝΑΚΗ ΚΑΤΣΕ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΝΑ ΕΚΛΕΓΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΡΕΣΚΟΣ, ΑΡΚΕΤΑ ΣΕ ΦΑΓΑΜΕ ΣΤΗ ΜΑΠΑ! ΕΣΥ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΜΙΛΑΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΜΟΥΓΚΑ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ, ΚΑΤΑΛΗΞΑΤΕ ΝΑ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΑΤΕ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΛΑΜΟΓΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΙΤΙΚΟ ΠΑΣΟΚ. ΑΝΤ¨ΑΥΤΟΥ, ΠΕΣΑΤΕ ΣΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΟΠΩΣ ΠΡΟΣΤΑΞΕ ΤΟ ΕΤΕΡΟ ΑΡΧΙΛΑΜΟΓΙΟ ΣΑΜΑΡΑΣ. ΑΙ ΣΙΧΤΙΡ ΜΑΚΑΚΑ!!!!!!

  2. Το θράσος σας πάντως έχει ξεπεράσει τα όρια αυτό οφείλω να το παραδεκτό. Τα ρεκόρ τιμής ανά χλμ σε ότι είχατε κατασκευάσει έχουν γίνει απροσπέλαστα και έστειλαν τον Κεφαλογιάννη να κάνει επερώτηση στην ευρωπαϊκή επιτροπή για τα οδικά δίκτυα της περιοχής μας. Μάστα, αφού του απάντησαν χαράς το κουράγιο τους αυτό έχω μόνο να πω. Τώρα για τα υπόλοιπα το να μην γίνεται ένας διαγωνισμός αλλά περισσότεροι για ένα οδικό έργο «η νέα Οδηγία το επιβάλλει, δεν το επιτρέπει απλά, εφόσον τα τμήματα του έργου μπορούν να λειτουργήσουν αυτοτελώς. Ήταν μία από τις μεγάλες αλλαγές που έχουν οι νέες Οδηγίες και έγινε γιατί σε όλη την Ευρώπη παρατηρήθηκε αυτό που παρατηρήθηκε και στη χώρα μας, δηλαδή μεγάλη συσσώρευση έργων σε λίγες εταιρείες και μικρές εκπτώσεις, δηλαδή όχι υγιής ανταγωνισμός». Το 2016 η Ελλάδα εναρμονίστηκε με αυτές τις οδηγίες, με το νόμο των δημόσιων συμβάσεων. «Γι’ αυτό το τμήμα Πάτρα-Πύργος δεν βγήκε σε έναν διαγωνισμό, αλλά σε οκτώ τμηματικούς»
    «Όπως αποκαλύπτει και η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, ένα από τα εγκλήματα που έγιναν στις αναθεωρήσεις των άθλιων συμβάσεων Σουφλιά, ήταν ότι αφαίρεσαν πολύ μεγάλο κομμάτι του φυσικού αντικειμένου από τα έργα των παραχωρήσεων. Έτσι ο αυτοκινητόδρομος από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα έγινε από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα, άρα το κομμάτι Πάτρα-Πύργος αφαιρέθηκε. Δεν υπήρχε καν η πρόβλεψη ότι αυτό το τμήμα δεν θα χρειάζεται όλες τις εγκρίσεις, που χρειάζεται ένα τέτοιο έργο υποδομής. Επομένως, ο φάκελος έργου έπρεπε να πάει στην Κομισιόν και να πάρει τις εγκρίσεις αυτές, από όλα τα αρμόδια όργανα, μετά το “έγκλημα” να βγει το συγκεκριμένο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου έξω από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού»
    Επιπρόσθετα, «ένα από αυτά που έπρεπε να γίνουν ήταν να αιτιολογηθεί με σημερινούς όρους και όχι του 2006, η βιωσιμότητα του έργου. Με τις νέες διαδικασίες στην Κομισιόν, για να ενταχθεί, εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί ένα έργο από το ΕΣΠΑ, πρέπει να είναι βιώσιμο. Για έναν αυτοκινητόδρομο πρέπει να έχουμε πάνω από 15.000-20.000 οχήματα ημερησίως, διόδια σε συγκριμένο ύψος για την λειτουργία και συντήρησή του, πολλούς άλλους όρους, που ξεκίνησαν από την αρχή. Αν δεν ακολουθούσαμε αυτή την τακτική, την νομοθέτηση και την τμηματική δημοπράτηση, αν δεν είχαμε μεγάλες εκπτώσεις, ποτέ η μελέτη βιωσιμότητας δεν θα έδειχνε ότι αυτό το έργο είναι βιώσιμο. Δεν θα έπαιρνε χρηματοδότηση»
    «Τώρα, το Ελληνικό Δημόσιο θα γλιτώσει 250 εκατ. ευρώ, από έναν μόνο δρόμο, από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο» και αν συνυπολογίσει κανείς τα 750 εκατ. ευρώ που εξοικονομήθηκαν από άλλες περιπτώσεις στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων την τελευταία τριετία, εξοικονομήθηκε «1 δισ. ευρώ ακριβώς από τις οδικές υποδομές. Αν πάμε στο Μετρό Θεσσαλονίκης, 1,1 δισ. ευρώ διεκδικούσε η κατασκευαστική κοινοπραξία για το 30% του έργου».
    Αλλά βλέπεις είχατε μάθει αλλιώς κ Γιάννη μας και ήρθαν οι ανίκανοι να τα καταστρέψουν όλα. Δεν πειράζει όμως χρόνια να έχεις μπροστά σου εύχομαι να το συνηθίσεις…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button