Σημαντικές και αξέχαστες εμπειρίες και γνώσεις ζωής απέκτησαν μαθητές, συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς, του Γυμνασίου Θουρίας και του ΕΠΑΛ Μεσσήνης, οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από συμμαθητές τους στη Βερόνα της Ιταλίας, στο πλαίσιο του έργου Erasmus+ «Archaeoschool for the Future: a sustainability approach», το οποίο συντονίζει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας και διαχειρίζεται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών…
Όπως σημειώνουν το Γυμνάσιο Θουρίας και το ΕΠΑΛ Μεσσήνης, στην Ιταλία «πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια που είχαν οργανωθεί από τα ιταλικά σχολεία σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Βερόνας (Αρένα, Ρωμαϊκό Θέατρο) όπως επίσης και σε άλλες κοντινές περιοχές (σπηλιά του Κάτουλου – ερείπια επιβλητικής ρωμαϊκής βίλλας στην άκρη της χερσονήσου του Σιρμιόνε, εθνικό αρχαιολογικό μουσείο της Adria) με ελληνορωμαϊκή πολιτιστική κληρονομιά. Επίσης, η καθηγήτρια Caterina Carpinato από το Πανεπιστήμιο της Βενετίας έκανε μαθήματα Ιταλικής γλώσσας στους Μεσσήνιους και τους Καταλανούς μαθητές. Τα οφέλη ήταν πολλαπλά για τους μαθητές/μαθήτριες αφού εκτός των επισκέψεων και των συμμετοχών τους σε βιωματικά εργαστήρια, βίωσαν και την καθημερινή ζωή των συμμαθητών/συμμαθητριών τους στο σχολείο και στο σπίτι.
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην κινητικότητα των μαθητικών ομάδων ήταν οι εξής: Μαρία Μπαλάσκα και Αναστάσιος Ντυμένος από το Γυμνάσιο Θουρίας και Άννα Κλείδωνα, Ευθαλία Παντόστη από το Επαγγελματικό Λύκειο Μεσσήνης. Επίσης, στην ανταλλαγή συμμετείχαν 2 ακόμα σχολεία με αντίστοιχες μαθητικές ομάδες από την Ισπανία, το Collegi Sant Pau Apostol Ταραγόνας και το INS Bais Camp Ρέους.
Παράλληλα με την κινητικότητα των μαθητών/μαθητριών πραγματοποιήθηκε και διακρατική συνάντηση των εταίρων για τη διαχείριση του έργου όπου αξιολογήθηκε η πορεία και η πρόοδός του, συζητήθηκαν τυχόν δυσκολίες και σχεδιάστηκαν με λεπτομέρειες τα επόμενα βήματα. Το έργο συνεχίζεται με επιτυχία και σύμφωνα με τον αρχικό του προγραμματισμό.