Αγροτικά

Ρωσία, η κορυφαία σε κατανάλωση μη ελαιοπαραγωγός χώρα παγκοσμίως

Όπως γράψαμε τις προηγούμενες ημέρες, η Αλγερία αποτελεί μια άγνωστη ελαιοκομική δύναμη. Για τη Ρωσία θα μπορούσαμε να πούμε αντίστοιχα ότι αποτελεί μια ανερχόμενη καταναλωτική δύναμη. Για την ακρίβεια, η Ρωσία αποτελεί μια ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς είναι η κορυφαία σε κατανάλωση μη ελαιοπαραγωγός χώρα στον κόσμο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του έγκριτου στρατηγικού αναλυτή ελαιοκομίας κ. Juan Vilar, η ετήσια κατανάλωση ελαιολάδου στη Ρωσία ανέρχεται σε 23.500 τόνους, με την πλειονότητα αυτού να εισάγεται από την Ισπανία και την Ιταλία. Η χώρα μας κατέχει σημαντική θέση σε αυτή τη λίστα (βλ. Πίνακας 2).

Το ελαιόλαδο αποτελεί μόλις το 0,9% του συνόλου των ελαίων που καταναλώνονται, με τα φυτικά και ζωικά λίπη και έλαια να κατέχουν το 81,1% και το 18% αντίστοιχα στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Το ηλιέλαιο αποτελεί το έλαιο που χρησιμοποιείται περισσότερο από τους Ρώσους καταναλωτές, λόγω του ότι αποτελεί μια πιο οικονομικά προσιτή λύση από ότι το ελαιόλαδο, που θεωρείται Premiun προϊόν. Η προτίμηση σε συσκευασίες πλαστικού κατά 90% ενισχύει την παραπάνω διαπίστωση.

Πίνακας 1: Κατανάλωση και χρήσεις ελαιολάδου στη Ρωσία

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο, που μας δείχνει και ο Πίνακας 1, συνιστά η ισορροπία ανάμεσα στις ποσότητες που καταλήγουν για άμεση ανθρώπινη κατανάλωση και αυτές που καταλήγουν στη βιομηχανία (53% και 47% αντίστοιχα). Πρόκειται δηλαδή για ένα διαφορετικό καταναλωτικό πρότυπο από χώρες όπως η Γαλλία. Τα παραπάνω στοιχεία όμως αφορούν, ας μην ξεχνάμε, μια χώρα που δεν έχει διαδεδομένη την κουλτούρα του ελαιολάδου, καθώς δεν παράγει και η ίδια ελαιόλαδο.

Στη Ρωσία το 99% της κατανάλωσης ελαιολάδου κατευθύνεται στην οικιακή χρήση, με το 1% μόλις να καταναλώνεται στη μαζική εστίαση (Ho.Re.Ca.) και κατά κύριο λόγο στα ξενοδοχεία.

Αναφορικά με την κατανάλωση ελαιολάδου ανάλογα με το φύλο, οι γυναίκες υπερτερούν σημαντικά των ανδρών (54% και 46% αντίστοιχα). Επιπλέον, η ηλικιακή ομάδα η οποία καταναλώνει περισσότερο ελαιόλαδο είναι η 50 έως 65 ετών (40%), με την ηλικιακή ομάδα 34-49 να ακολουθεί με 30%.

Ένα αξιοσημείωτο δεδομένο αποτελεί ότι το “ελαιόλαδο” (δηλ. το μίγμα παρθένου με ραφινέ) προτιμάται σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι το παρθένο ελαιόλαδο. Ακόμη, το 52% των καταναλωτών προτιμά το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, ποσοστό σαφώς υποδεέστερο πολλών ελαιοπαραγωγών χωρών, γεγονός που συνδέεται και με τις υψηλές τιμές των πιο ποιοτικών κατηγοριών ελαιολάδου.

Τέλος, οι Ρώσοι δεν προορίζουν το ελαιόλαδο που αγοράζουν για μαγείρεμα, καθώς κατά 89% το χρησιμοποιούν ωμό σε σαλάτες, ενώ τα κύρια σημεία που τα προμηθεύονται είναι οι υπεραγορές και ακολουθούν τα μικρότερα supermarket.

Η Ρωσία αποτελεί μεν εξαγωγικό προορισμό για το ελληνικό ελαιόλαδο, καθώς η χώρα μας έχει εδραιωθεί στην τρίτη θέση πίσω από την Ισπανία και την Ιταλία, όμως με ένα πολύ μικρό ποσοστιαίο μερίδιο της αγοράς.

Πίνακας 2: Εξαγωγές ελαιολάδου στη Ρωσία ανά χώρα (2020)

Χώρα Εξαγωγές ελαιολάδου στη Ρωσία (σε τόνους)
Ιταλία 7.204
Ισπανία 7.109
Ελλάδα 1.218
Πορτογαλία 579
Τουρκία 253

 

olivenews.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button