Τοπικά Νέα

Σύσκεψη Χαρίτση για Καλαμάτα – Ριζόμυλος: Με σύμβαση παραχώρησης το Καλό Νερό – Τσακώνα

Κινητικότητα παρατηρείται τις τελευταίες μέρες σε κυβερνητικό επίπεδο, με πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση, για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος.

Για το δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε συνάντηση στην Αρτα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της υλοποίησης του έργου με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, πιθανότατα του “Μορέα”.

Αναλυτικά, όσον αφορά το έργο του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος, της βελτίωσης – ανακατασκευής του υφιστάμενου δρόμου Ασπρόχωμα – Ριζόμυλος, ο Μεσσήνιος υπουργός αναγνώρισε ότι έχουν καθυστερήσει οι μελέτες, τη στιγμή που είναι ευοίωνες οι προοπτικές για τη χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Προχθές ο κ. Χαρίτσης συγκάλεσε σύσκεψη με τη συμμετοχή του γ.γ. Υποδομών Γιώργου Δέδε και υπηρεσιακών στελεχών του υπουργείου Περιβάλλοντος και ζήτησε από τα δύο υπουργεία την επιτάχυνση της σύνταξης των μελετών του έργου. Επισημάνθηκε πως θα πρέπει άμεσα, επιτέλους, να εγκριθεί η περιβαλλοντική προμελέτη και να κινηθούν με γρήγορους ρυθμούς οι υπόλοιπες διαδικασίες. Ο υπουργός ενημέρωσε το βράδυ και τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, που δεν μπόρεσε να παραστεί στη σύσκεψη, γιατί βρισκόταν στην Αρτα.

Ενδιάμεσα ο κ. Χαρίτσης είχε συνάντηση και με στελέχη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στην Ελλάδα και πήρε διαβεβαιώσεις πως είναι θετικές οι προοπτικές για τη χρηματοδότηση του έργου από την τράπεζα. Μέχρι να εγκριθεί η χρηματοδότηση το έργο θα ενταχθεί στο εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, με στόχο να είναι μελετητικά ώριμο και και να δημοπρατηθεί μέσα στο 2018.

ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ – ΤΣΑΚΩΝΑ

Στην Αρτα σε σύσκεψη με την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου, ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης άνοιξε δημόσια το θέμα της μείωσης της τιμής των διοδίων με παράλληλη αύξηση του χρόνου των συμβάσεων παραχώρησης και παράλληλη αύξηση του φυσικού αντικειμένου.

Ο υπουργός μίλησε για τις επόμενες προτεραιότητες του υπουργείου και σε μία από αυτές ζήτησε τη στήριξη του Ευρωκοινοβουλίου, προκειμένου να μειωθεί η τιμή των διοδίων με αντάλλαγμα τη χρονική επιμήκυνση του χρόνου παραχώρησης και την παράλληλη δρομολόγηση επεκτάσεων των δρόμων αυτών.

Μεταξύ των έργων που σχεδιάζεται να υλοποιηθούν με τις επεκτάσεις είναι να κλείσει το “δαχτυλίδι” της Πελοποννήσου στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, κυρίως στο τελευταίο τμήμα που ανήκει στη Μεσσηνία. Το ζήτημα που εξετάζεται είναι το πώς θα επιτευχθεί η συναίνεση των παραχωρησιούχων, των χρηματοδοτών (ΕΤΕπ και εμπορικές τράπεζες) και θα βρεθεί η επιπρόσθετη χρηματοδότηση.

Να υπενθυμίσουμε ότι στο πρώτο μας θέμα στις 2 Φεβρουαρίου σημειώναμε ότι: “Mε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ως συμπληρωματικό έργο στη σύμβαση παραχώρησης του “Μορέα”, εξετάζει η κυβέρνηση την υλοποίηση του έργου του δρόμου Καλό Νερό – Τσακώνα. Ο δρόμος αυτός που αποτελεί την κατάληξη της Ολυμπίας Οδού και ανήκει στο διευρωπαϊκό δίκτυο της χώρας, θα λειτουργεί με διόδια”.

Την προοπτική αυτή μας είχαν επισημάνει έγκυρες πηγές του υπουργείου Υποδομών, που μας ενημέρωσαν και για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό, που φαίνεται να βρίσκεται στα αζήτητα, μετά την απαγορευτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σε οποιαδήποτε διαπλάτυνση του δρόμου, στο μεγαλύτερο μήκος του.

Για το Καλό Νερό – Τσακώνα, το κόστος της κατασκευής του υπολογίζεται στα 100 εκ. ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις. Το έργο είναι περιβαλλοντικά εγκεκριμένο και στο μεγαλύτερο μέρος του προβλέπει νέα χάραξη: Παράκαμψη στο Κοπανάκι με κατ εντ κάβερ, διέλευση πιο νότια στο Δώριο από τον υφιστάμενο δρόμο και πιο βόρεια σε Μάλθη – Κόκλα και στην περιοχή που είναι οι στροφές (μεταξύ Καλού Νερού – Κοπανακίου) καινούργια χάραξη.

Οσον αφορά το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό, από τη μελέτη της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, προβλεπόταν: Από την παράκαμψη του Πύργου μέχρι και τον κόμβο του Σαμικού καινούργια χάραξη. Από τον κόμβο Σαμικού μέχρι και την Ελαία, αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου και στη συνέχεια νέα χάραξη ανατολικά προς την παράκαμψη Καλού Νερού. Η μελέτη καθόριζε τα 9,5 μέτρα πλάτος του υφιστάμενου δρόμου να επεκταθούν άλλα 7,5 μέτρα, για να δημιουργηθεί ένας δρόμος 17 μέτρων, όπως είναι το Λεύκτρο – Σπάρτη.

Μετά την προσφυγή του Ναυταθλητικού Συλλόγου Ζαχάρως Προστασίας Περιβάλλοντος, με έδρα το Κολωνάκι, το 2010 το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του απαγόρευσε στο τμήμα από Σαμικό μέχρι Γιαννιτσοχώρι να γίνει διαπλάτυνση ούτε 1 πόντο. Και πρόκειται για απόφαση αμετάκλητη.

Νωρίτερα το 2003 το ΣτΕ είχε απαγορεύσει την παραλιακή χάραξη στο τμήμα αυτό, μεταξύ του υφιστάμενου δρόμου και της παραλίας και μάλιστα κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή, πράγμα που συνιστούσε περιβαλλοντικό έγκλημα.

Σύμφωνα με τα υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, σε αυτά τα 25 χιλιόμετρα μπορεί να γίνουν μόνο έργα αναβάθμισης οδικής ασφάλειας. Δηλαδή, κυκλικοί κόμβοι (δεν επιτρέπουν την αριστερή στροφή), νέοι ασφαλτοτάπητες και βελτίωση κάποιων επικίνδυνων στροφών, χωρίς να μεταβάλλεται το πλάτος του δρόμου.

Γ.Σ. eleftheriaonline.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button