ΓαργαλιάνοιΤοπικά Νέα

Υπογράφηκε η περίφημη ΑΕΠΟ για το Λιμάνι της Μαραθόπολης

Υπογράφηκε, και δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ προχθές από το γενικό διευθυντή Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Διονύσιο Παναγιωτόπουλο, η Απόφαση Έγκρισης (ανανέωσης) Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του έργου για την «Ανάπτυξη του Αλιευτικού Καταφυγίου της Μαραθόπολης», με φορέα υλοποίησης το Λιμενικό Ταμείο Μεσσηνίας. Σύμφωνα με την απόφαση οι περιβαλλοντικοί όροι της ΑΕΠΟ έχουν ισχύ για δέκα χρόνια και επέχει θέση έγκρισης επέμβασης.

Στην τεχνική έκθεση του φακέλου ανανέωσης της ΑΕΠΟ αναφέρει πως ο υπάρχων σήμερα λιμένας της Μαραθόπολης διαθέτει υπήνεμο και προσήνεμο μόλο. Ο συγκεκριμένος υπήνεμος μόλος, όμως, στην πραγματικότητα είναι και αυτός προσήνεμος για το βόρειο τομέα του πελάγους. Έχει μήκος περίπου 120 μέτρα, είναι θωρακισμένος εξωτερικά με φυσικούς ογκόλιθους. Εσωτερικά διαθέτει κρηπιδώματα μήκους περίπου 60 μέτρων, στα οποία προσδένουν αλιευτικά σκάφη. Ο προσήνεμος μόλος έχει υποστεί καταστροφή και χρειάζεται ανακατασκευή. Μόνο ένα τμήμα του προσήνεμου μόλου περίπου 50 μέτρων, θωρακισμένος εξωτερικά και με εσωτερικό κρηπίδωμα για τα αλιευτικά σκάφη, δε χρειάζεται καμιά επανορθωτική επέμβαση. Το τμήμα στο οποίο απαιτείται ανάταξη είναι περίπου 120 μέτρα.
Η «λιμενολεκάνη» έχει περίπλοκο σχήμα και η είσοδος βρίσκεται βορειοδυτικά. Το μεγαλύτερο τμήμα της αποτελείται από μικρά βάθη (μικρότερα του 1,5 μ.), ενώ ο πυθμένας είναι αμμώδης.
Η ευρύτερη ακτή στην περιοχή της Μαραθόπολης είναι εκτεθειμένη σε πολύ μεγάλα αναπτύγματα πελάγους και συνεπώς στη δράση υψηλών κυμάτων.
Ο λιμένας κατατάσσεται ανάμεσα στους 14 αλιευτικούς λιμένες της Μεσσηνίας, ενώ δεν παρουσιάζει εμπορευματική κίνηση. Οι μεταφορικές εξυπηρετήσεις για το επιβατικό κοινό είναι τοπικού χαρακτήρα και περιορισμένες στη σύνδεση με τη Νήσο Πρώτη που βρίσκεται σε μικρή απόσταση (περίπου 2 ναυτικά μίλια).

Τα έργα που προβλέπονται να γίνουν στο λιμένα της Μαραθόπολης κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες:

Στον προσήνεμο μόλο, στον υπήνεμο μόλο, έργα εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης και έργα στη χερσαία ζώνη.
-Τα έργα στον προσήνεμο μόλο είναι: Άρση σωρού φυσικών ογκολίθων και τετραπόδων. Επέκταση και ανακατασκευή προσήνεμου μόλου. Κρηπίδωμα στο υπάρχον τμήμα του προσήνεμου μόλου
-Το έργο εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης περιλαμβάνει: Βυθοκόρηση στην είσοδο της λιμενολεκάνης στη στάθμη -4,65 μ. Βυθοκόρηση στη λιμενολεκάνη στην στάθμη -3,00 μ.
-Τα έργα στον υπήνεμο μόλο περιλαμβάνουν: Κρηπίδωμα στον υπήνεμο μόλο. Ενίσχυση θωράκισης τμήματος του υπήνεμου μόλου
-Τα έργα στη χερσαία ζώνη περιλαμβάνουν: Κρηπίδωμα κατ’ επέκταση του προσήνεμου μόλου. Επιχωμάτωση.
Με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων η λιμενολεκάνη θα έχει έκταση περίπου 25,5 στρέμματα (170 μ Χ 150 μ). Το συνολικό μήκος προσήνεμου μόλου, υπήνεμου μόλου και κρηπιδωμάτων, θα είναι 730 μέτρα, με το μήκος του προσήνεμου μόλου στα 235 μ., του υπήνεμου στα 200 μ. και των κρηπιδωμάτων στα 295 μ.
Με την επέκταση του προσήνεμου μόλου προστατεύεται επαρκώς από τους κυματισμούς η υπάρχουσα λιμενολεκάνη και βελτιώνονται οι κυματικές συνθήκες στην είσοδο του λιμένα.
Με την προτεινόμενη αύξηση του ύψους της στάθμης του προσήνεμου μόλου κατά 0,5 μ. μειώνεται σημαντικά η παρατηρούμενη υπερπήδηση και αυξάνεται η ασφάλεια του λιμένα.
Με την κατασκευή των διαφόρων επιμέρους κρηπιδωμάτων θα εξυπηρετείται ικανός αριθμός σκαφών. Με την κατασκευή της χερσαίας ζώνης δημιουργούνται οι απαραίτητοι χώροι για την εξυπηρέτηση των αναγκών των αλιευτικών σκαφών.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button