Προτάσεις και από funds της Αμερικής, είχε ο Δημήτρης Μελισσανίδης για την πώληση της ΑΕΚ, ωστόσο ο ίδιος παραδέχτηκε ότι προτίμησε να μεταβιβάσει την ομάδα στον εφοπλιστή, Μάριο Ηλιόπουλο, καθώς “δεν ήθελα να βάλω την ομάδα σε περιπέτειες”.
Ο κ. Μελισσανίδης επικαλούμενος τους βασικότερους λόγους για τους οποίους αποχώρησε από την ομάδα και μετά από σχετικό ερώτημα του Capital.gr, σημείωσε ότι: “Είχα πει και παλαιότερα ότι κάποια στιγμή θα τελειώσει αυτό το ταξίδι για εμένα. Πιστεύω ό,τι δεσμεύτηκα το 2011, τα έκανα πράξη. Μεγαλώνω, έχω περάσει ένα σοβαρό θέμα για την υγεία. Θα είμαι κοντά στην ΑΕΚ”.
Σε ό,τι αφορά τα “περιουσιακά στοιχεία” που παραλαμβάνει ο νέος ιδιοκτήτης, Μάριος Ηλιόπουλος, αναφέρουμε ότι στη χρήση από 1 Ιουλίου του 2022 έως και 30 Ιουνίου του 2023 η ΠΑΕ ΑΕΚ, εισέπραξε μεταξύ άλλων 27 εκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων, 7,26 εκατομμύρια ευρώ από χορηγίες και διαφημίσεις, 4,64 εκατομμύρια ευρώ από δικαιώματα αναμετάδοσης αγώνων. Το τέλος της προαναφερόμενης χρήσης η ΠΑΕ ΑΕΚ είχε ταμειακά διαθέσιμα ύψους 7,72 εκατομμυρίων ευρώ από 6,6 εκατομμύρια ευρώ που είχε στην αντίστοιχη χρήση 2021-2022. Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας με τον Δ. Μελισσανίδη, ο νέος ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα χρήσης του γηπέδου της ΑΕΚ για τα επόμενα 49 χρόνια. Ως περιουσιακό στοιχείο το γήπεδο ανήκει στην ερασιτεχνική ΑΕΚ, η οποία εισπράττει τα έσοδα από την αξιοποίησή του για τις ανάγκες ενίσχυσης των ακαδημιών υποδομής του σωματείου.
Στις 30 Ιουνίου του 2023 η καθαρή θέση της εταιρείας ήταν θετική στα 4,73 εκατομμύρια ευρώ και το μετοχικό της κεφάλαιο ανήλθε σε 4 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα προ φόρων ήταν ζημιογόνα στα 4,28 εκατομμύρια ευρώ και μετά από τους φόρους επίσης ζημιογόνα στα 4 εκατ. ευρώ. Ως προς τις συνολικές τις υποχρεώσεις – μακροπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες – στο τέλος Ιουνίου του 2023 ήταν 54,37 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των υποχρεώσεων προς τους ποδοσφαιριστές.
Τα συνολικά λειτουργικά της έσοδα στην περίοδο από 1η Ιουλίου 2022 έως 30 Ιουνίου 2023 ήταν 34,76 εκατομμύρια ευρώ, προερχόμενα από χορηγίες και διαφημίσεις, δικαιώματα αναμετάδοσης, έσοδα από την πώληση εισιτηρίων και λοιπά λειτουργικά έσοδα. Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά της έξοδα στην ίδια περίοδο ανήλθαν σε 41,01 εκατομμύρια ευρώ και αντιστοιχούν σε κόστος πωλήσεων υλικών, αμοιβές ποδοσφαιρικού τμήματος και λοιπές δαπάνες, έξοδα απομείωσης και αποσβέσεων, απομείωση παγίων περιουσιακών στοιχείων και λοιπά λειτουργικά έξοδα. Σημειώνεται ότι η ΠΑΕ δαπάνησε 4,12 εκατ. ευρώ για την απόκτηση ποδοσφαιριστών, ενώ αποκόμισε έσοδα 3,35 εκατ. ευρώ από πώληση ή δανεισμό ποδοσφαιριστών της.
Τα κυριότερα περιουσιακά στοιχεία της ΠΑΕ απορρέουν από δικαιώματα εγγραφών ποδοσφαιριστών, η αναπόσβεστη αξία των οποίων στις 30 Ιουνίου του 2023 ήταν 32,26 εκατομμύρια ευρώ. Οι βασικότερες οικονομικές υποχρεώσεις της ΑΕΚ προκύπτουν από τα συμβόλαια των ποδοσφαιριστών, τα οποία είναι πληρωτέα στην τρέχουσα χρήση που ολοκληρώνεται στις 30 Ιουνίου του 2024, ύψους 13,04 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης μετά την 1η Ιουλίου του 2024 τα ποσά που πρέπει να καταβάλλει η ομάδα για συμβόλαια παικτών ανέρχονται συνολικά σε 11,7 εκατομμύρια ευρώ. Στις 3 Μαρτίου του 2022 πραγματοποιήθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 5 εκατ. ευρώ και στις 12 Ιουνίου του 2023 αποφασίστηκε νέα αύξηση κεφαλαίου κατά 3 εκατ. ευρώ, όπου το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων καλύφθηκε με συμψηφισμό χρέους της ΠΑΕ. Επίσης στις 12 Ιουνίου του 2023 ελήφθη απόφαση για ονομαστική μείωση μετοχικού κεφαλαίου κατά 7,42 εκατ. ευρώ με μείωση ονομαστικής αξίας όλων των μετοχών της εταιρείας κατά 6,5 ευρώ με συμψηφισμό ισόποσων ζημιών.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος και η Seajets
Εξετάζοντας αντίστοιχα και την επιχειρηματική δραστηριότητα του νέου ιδιοκτήτη της ΠΑΕ, η Seajets, συμφερόντων του Μάριου Ηλιόπουλου, όπως αναφέρεται στην “Ετήσια Μελέτη για την Ελληνική Ακτοπλοΐα – 2023” της XRTC, αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία, με στόλο 29 πλοία (24 ταχύπλοα και 5 συμβατικά). Eπίσης, διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων παγκοσμίως και εξυπηρετεί 33 νησιά στις Κυκλάδες, τόσο με σύνδεση από Πειραιά, Λαύριο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Ραφήνα, όσο και με ενδοκυκλαδικές συνδέσεις. Το 2022, η εταιρεία απέκτησε το Speedrunner 3, το τελευταίο πλοίο της Aegean Speed, ενώ το Νοέμβριο του 2022, αγόρασε από τη Νορβηγική Color Line το Superstar II (πρώην Color Viking) έναντι 8 εκατ. ευρώ (VesselsValue), μεταφορικής ικανότητας 1.460 επιβατών (148 κρεβάτια) και 340 Ι.Χ. (510 lane meters).
Ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει αποχωρήσει εδώ και δύο χρόνια από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ερχόμενος σε σύγκρουση με τη διοίκηση του Συνδέσμου και κυρίως με τον όμιλο Attica και με δική του πρωτοβουλία έχει ιδρύσει νέο Συνδέσμου Ταχυπλόων και Κρουαζιερόπλοιων. Μαζί του στο εγχείρημα αυτό συντάχθηκαν η Alpha Lines του ακτοπλόου Αντώνη Αγαπητού και τα αδέρφια, Δημήτρης και Γιώργος Στεφάνου της Golden Star Ferries, με ένα πλοίο.
Το 2023 ο Μ. Ηλιόπουλος πρωταγωνίστησε σε μία από τις σημαντικές στιγμές της ελληνικής ναυτιλίας, προσπαθώντας να ανακόψει την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica Group στη Strix -συμφερόντων της τράπεζας Πειραιώς-, καθώς είχε επιχειρήσει να εξαγοράσει εκείνος την ΑΝΕΚ.
Εμφανώς συγκινημένος ο Δ. Μελισσανίδης – Οι προτάσεις από funds και γιατί είπε “όχι”
Ο Δημήτρης Μελισσανίδης, ο οποίος ήταν ο πρώτος που μίλησε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, όπου παρουσίασε τον Μάριο Ηλιόπουλο ως τον νέο ιδιοκτήτη της ομάδας, ήταν εμφανώς συγκινημένος. “Το ταξίδι έφτασε στο τέλος. Ήθελα να σας παρουσιάσω τον κύριο Ηλιόπουλο. Είναι ένας νέος άνθρωπος και θα είναι ο νέος προστάτης της ομάδας μας. Το σκέφτηκα πολύ, το δουλεύω έναν – ενάμιση χρόνο στο μυαλό μου. Κατέληξα στον Μάριο γιατί ξέρω τον χαρακτήρα του, τις φιλοδοξίες του και είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρει. Θα είμαι δίπλα του μέχρι να βρει τον βηματισμό του. Ένα αυτοδημιούργητο παιδί που έχει κάνει πολλά βήματα και αισθάνομαι ότι η ΑΕΚ μαζί του θα έχει μία συνέχεια. Το ποδόσφαιρό είναι η βάση της κοινωνίας και πρέπει να είμαι προσεκτικός στο τι θα πω για τη διαδοχή. Όλοι κρινόμαστε κι εγώ θα κριθώ κάποια στιγμή. Είμαι συγκινημένος. Πρέπει να πω ότι απόφαση που έχω πάρει, πιστεύω ότι είναι σωστή. Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι ο νέος ιδιοκτήτης της ΠΑΕ, η οποία διαθέτει ικανά στελέχη, μία ομάδα με πολλή υγεία, παραλαμβάνει το αθλητικό κέντρο και τα δύο μουσεία που δημιουργήσαμε και για 49 χρόνια την εκμετάλλευση του γηπέδου, το οποίο ανήκει στον ερασιτέχνη. Από τα έσοδα του γηπέδου συντηρείται ο ερασιτέχνης όπου έχουμε δει πρόοδο και εκεί σε όλα τα τμήματα. Πριν την τελική συμφωνία, θα πρέπει να σας πω ότι είχα προτάσεις από funds της Αμερικής, αλλά δεν ήθελα να βάλω την ΑΕΚ σε περιπέτειες και ούτε καν το συζήτησα μαζί τους. Μέσα στη συμφωνία συμπεριλαμβάνεται η δέσμευση του κυρίου Ηλιόπουλου ότι πρέπει να ολοκληρώσει το αθλητικό κέντρο και το ξενοδοχείο και έτσι η ΑΕΚ θα κάνει αυτά τα οποία είχαμε δεσμευτεί, με το προπονητικό κέντρο, το ξενοδοχείο και ό,τι άλλο χρειαστεί. Αγαπάω το ποδόσφαιρο αλλά ας μην κρυβόμαστε καθότι σε μία απόφαση πλέον βαρύνουν τόσο η ηλικία όσο και η υγεία. Στο ποδόσφαιρο αισθάνομαι καλύτερος από πολλούς, όχι όμως από όλους”.
“O Δημήτρης Μελισσανίδης, ο μοναδικός που θα μπορούσε να τελειώσει το γήπεδο της ΑΕΚ”
Ο Μάριος Ηλιόπουλος από την πλευρά του εκθείασε τον Δημήτρη Μελισσανίδη και τα όσα υλοποίησε κατά την παρουσία του στη ΑΕΚ. “Δεν γλύφω, έχω έρθει και σε κόντρες με αρκετούς και αυτό το γνωρίζουν όσοι με θυμούνται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο Δημήτρης Μελισσανίδης ήταν ο μοναδικός που μπορούσε να τελειώσει το γήπεδο της ΑΕΚ. Είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας που πέρασε από το ελληνικό ποδόσφαιρο τα τελευταία 30 χρόνια. Χαρισματικός, με αντίληψη, βλέπει πίσω από τον τοίχο, με διορατικότητα, αποτελεί μία χαρισματική φυσιογνωμία και είναι ένας κολοσσός που θα μείνει στην ιστορία ως ο ευεργέτης της ΑΕΚ. Παραδίδοντάς μου τα ηνία, μου θύμιζε συχνά-πυκνά ότι η ΑΕΚ είναι παιδί του”.
Ο κύριος Ηλιόπουλος δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές για τις αθλητικές υποδομές της Ελλάδας. “Δυστυχώς είμαστε μία χώρα χωρίς υποδομές και εκεί που έγιναν υποδομές στους Ολυμπιακούς αγώνες, παραμένουν αναξιοποίητες. Πολλά αθλητικά κέντρα και σκουριάζουν στο χρόνο. Έχω όραμα και για τις ακαδημίες της ΑΕΚ, γιατί εκεί είναι τα ταλέντα που διψούν για διάκριση και είναι το κομμάτι που θέλουμε να επενδύσουμε με υποδομές, κάτι που δεν είναι σύνηθες στην Ελλάδα”.
“H Seajets έχει μηδενικό δανεισμό – Θέλω να είμαι αρχιστράτηγος στη μάχη”
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην εταιρεία συμφερόντων του, τη Seajets. “Με μηδενικό δανεισμό είναι βασικός πυλώνας του ελληνικού τουρισμού. Αποτελεί τη ραχοκοκαλιά στην οποία βασίζεται η ελληνική οικονομία για τον εισερχόμενο τουρισμό. Η Seajets έχει προσφέρει σε οτιδήποτε έχει σχέση με τον αθλητισμό. Εκτός από το ράλι Ακρόπολις που ήταν έτοιμο να εξαφανιστεί από τα ευρωπαϊκά και παγκόσμια ημερολόγια, έχει πραγματοποιήσει δωρεές σε ομάδες, έχει προσφέρει δωρεάν μετακινήσεις σωματείων, δωρεές για υποδομές και με την ίδρυση του ιδρύματος Τάκης Ηλιόπουλος, θα γίνουν δράσεις οι οποίες θα έχουν σχέση με την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Δεν με ενδιαφέρει η καρέκλα, αλλά να είμαι αρχιστράτηγος στη μάχη, σε ένα πεδίο που είναι το ελληνικό ποδόσφαιρο. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε τις ρίζες μας, τις οποίες τιμά με συγκινητικό τρόπο ο Δημήτρης Μελισσανίδης. Όποιος δεν τιμά τις ρίζες, δεν ξέρει να προστατεύσει αρχές και αξίες”.
Πηγή: Capital.gr