Υγεία

Αυτά είναι τα 4 σνακ που δεν πρέπει να βάζετε σπίτι σας

Όταν έχουμε ένα τρόφιμο κρυμμένο στο σπίτι μας, ένα σνακ που μας προκαλεί να το φάμε, συνήθως είναι αδύνατο να το αγνοήσουμε.

Με δεδομένο ότι αυτό συμβαίνει αρκετά συχνά, ένας γκουρού της μακροζωίας δήλωσε ότι υπάρχουν τέσσερα σνακ που είναι καλό ποτέ να μην βάζουμε στο ντουλάπι μας.

Ο συγγραφέας και συνεργάτης του National Geographic Dan Buettner έχει κάνει καριέρα μελετώντας τους μακροβιότερους ανθρώπους στον κόσμο.

Σύμφωνα με τη SUN επινόησε τον όρο «Γαλάζιες Ζώνες» για να αναφερθεί σε πέντε σημεία σε όλο τον κόσμο όπου οι κάτοικοι ζουν συνήθως μέχρι την ηλικία των 100 ετών.

Έχοντας μελετήσει τους πληθυσμούς της Οκινάουα, της Σαρδηνίας, της Νικόγια, της Ικαρίας και της Λόμα Λίντα, ο Νταν φαίνεται να γνωρίζει καλά τα πράγματα όταν πρόκειται για συνήθειες που μπορούν να σας κάνουν να ζήσετε περισσότερο.

Σε μια πρόσφατη ανάρτηση σε αυτό το Instagram, μοιράστηκε τέσσερις τροφές που δεν πρέπει ποτέ να φέρνουμε στο σπίτι μας «για λόγους μακροζωίας».

1. Ζαχαρούχα ροφήματα

Τεχνικά, αυτό δεν είναι τρόφιμο, αλλά τα ζαχαρούχα ποτά ήταν στην κορυφή της λίστας του Dan.

Μπορεί να μην τοποθετείτε τα ανθρακούχα ποτά στην ίδια κατηγορία με τα μπισκότα, το κέικ ή το παγωτό.

Όμως, σύμφωνα με τον Dan, τα δροσιστικά ροφήματα περιέχου μια αρκετά «ζαχαρούχα γροθιά».

«Τα ζαχαρούχα ποτά είναι η νούμερο ένα πηγή ραφιναρισμένης ζάχαρης», είπε.

Οι μεγάλες ποσότητες ζάχαρης μπορούν να έχουν ένα σωρό δυσάρεστες παρενέργειες στην υγεία σας – από το να συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους και τη φλεγμονή μέχρι να αυξήσουν τον κίνδυνο διαβήτη και υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Όλα αυτά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με τον Dr. Frank Hu, καθηγητή διατροφής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Χάρβαρντ.

Όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι δεν πρέπει να τρώτε καθόλου ζάχαρη.

Αντιθέτως, σκεφτείτε να πάρετε ένα παράδειγμα από τα βιβλία των Blue Zoner – αυτοί «τρώνε ζάχαρη σκόπιμα, όχι από συνήθεια ή κατά λάθος», σύμφωνα με τον Dan.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κρατάτε τα γλυκά, τα μπισκότα και τα κέικ για ειδικές περιστάσεις.

2. Μπέικον και λουκάνικα

Τα επεξεργασμένα κρέατα – οτιδήποτε έχει συντηρηθεί με ωρίμανση, αλάτισμα, κάπνισμα, ξήρανση ή κονσερβοποίηση – είναι επίσης στη λίστα του Dan.

Σε αυτά περιλαμβάνονται οι τυπικές προσθήκες σε ένα πρωινό τηγανητό, όπως το μπέικον, τα λουκάνικα και η μαύρη πουτίγκα.

Αλλά και αλλαντικά όπως το ζαμπόν και το σαλάμι μπαίνουν επίσης στην λίστα.

Σύμφωνα με τον Dan, αυτού του είδους τα κρέατα είναι «καρκινογόνα» – που σημαίνει ότι η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με τον καρκίνο.

Δεν είναι ο μόνος που το υποστηρίζει αυτό – μελέτες λένε ότι η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου.

Εν τω μεταξύ, το να εγκαταλείψετε το μπέικον και τα ανθρακούχα ποτά θα μπορούσε να προσθέσει μια δεκαετία στο προσδόκιμο ζωής σας, διαπίστωσαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μπέργκεν στη Νορβηγία.

3. Συσκευασμένα γλυκά

Τα συσκευασμένα γλυκά ήταν τα τρίτα στη λίστα με τα τρόφιμα που ο Dan δεν ήθελε να έχει στο σπίτι.

«Τα μπισκότα σας και οι καραμέλες σας», εξήγησε ο ειδικός σε θέματα μακροζωίας.

Αυτού του είδους οι λιχουδιές είναι συχνά ιδιαίτερα επεξεργασμένες – που σημαίνει ότι περιέχουν μια σειρά από συστατικά που δεν θα χρησιμοποιούσατε όταν μαγειρεύετε – και είναι φορτωμένες με λίπος και ζάχαρη.

Οι εκθέσεις συνδέουν τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα με αυξημένο κίνδυνο ασθενειών, όπως παχυσαρκία, καρδιακές προσβολές, εγκεφαλικά επεισόδια, καρκίνο, διαβήτη τύπου 2 και άνοια.

4. Πατατάκια και αλμυρά σνακ

«Το τελευταίο είναι τα αλμυρά σνακ», συνέχισε ο Dan, τα οποία, όπως είπε, «συσχετίζονται περισσότερο με την παχυσαρκία».

Αυτό περιλαμβάνει τα πατατάκια και άλλα αλμυρά σνακ.

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι υψηλές δόσεις αλατιού στη διατροφή σας μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, καθώς και την υψηλή αρτηριακή πίεση.

Αν θέλετε να τσιμπολογάτε με τον εκατονταετή τρόπο, οι ξηροί καρποί είναι ο σωστός τρόπος.

Προτιμήστε ένα μείγμα από αμύγδαλα, φιστίκια, κάσιους και καρύδια για να επιμείνετε σε μόνο δύο χούφτες την ημέρα.

ieidiseis.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button