Οικονομία

Bloomberg: O Πειραιάς μπορεί να γίνει το Νο 1 λιμάνι της Ευρώπης

Η Κίνα θεωρεί ότι ο Πειραιάς αποτελεί το «κεφάλι του δράκου», έναν στρατηγικής σημασίας διαμετακομιστικό κόμβο.

Το νούμερο ένα λιμάνι όχι μόνο στη Μεσόγειο αλλά και στην Ευρώπη μπορεί να γίνει ο Πειραιάς, ο οποίος κατέχει κομβικό ρόλο στην κινεζική πρωτοβουλία «Μια ζώνη, ένας δρόμος» σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του Bloomberg TV.

Η Κίνα θεωρεί ότι ο Πειραιάς αποτελεί το «κεφάλι του δράκου», έναν στρατηγικής σημασίας διαμετακομιστικό κόμβο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ το οποίο μεταξύ άλλων εξιστορεί την ιστορία της COSCO στη χώρας, από την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ το 2009 έως και την εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΠ το 2016.

«Η επένδυση αυτή έχει στεφθεί με επιτυχία και φαίνεται ότι η COSCO βρέθηκε στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη στιγμή. Το λιμάνι του Πειραιά είναι αυτή το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το έβδομο στην Ευρώπη», σημειώνει ακόμη το Bloomberg.

Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές της Κίνας σε συνδυασμό με την εξάπλωση των κινεζικών επιχειρήσεων σε όλη την Ευρώπη προκαλούν ανησυχία στις Βρυξέλλες σχετικά με την «ήπιας δύναμης» προσέγγιση που ακολουθεί.

«Αυτό που μας ενδιαφέρει να διασφαλίσουμε σχετικά με τις κινεζικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ευρωπαϊκό χώρο αλλά και τα επενδυτικά σχέδια που χρηματοδοτούνται από την Κίνα είναι η οικονομική βιωσιμότητά τους. Επιπλέον, οι πλειοδοτήσεις να είναι ανταγωνιστικές και ανοιχτές σε όλους. Θέλουμε να συμμετέχουμε σε αυτή την πρωτοβουλία, αλλά οι σημαντικές επενδύσεις πρέπει να είναι λογικές και διασφαλισμένες», δηλώνει στο Bloomberg TV ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Γίρκι Κατάινεν.

Πάντως, κάποιοι αναλυτές επισημαίνουν ότι γίνονται προσπάθειες εκ μέρους της Κίνας να ενισχύσει τη στρατηγική της επιρροή σε διάφορες χώρες μέσω των θετικών επενδύσεων σε αυτές και από τα οφέλη που αποκομίζουν ιδίως στον τομέα των υποδομών αλλά και την παροχή τεχνικής βοήθειας.

Στη συνέχεια, το Πεκίνο χρησιμοποιεί αυτήν την επιρροή προς όφελος της. Για παράδειγμα, τόσο η Ελλάδα όσο και η Ουγγαρία, που έχουν ωφεληθεί ιδιαιτέρως από τις κινεζικές επενδύσεις μπλόκαραν την έκδοση ανακοίνωσης από την Ε.Ε. που θα καταδίκαζε τις κινεζικές πρακτικές στη θάλασσα της Νότιας Κίνα.

Πηγή: insider

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button