ΑγροτικάΚυπαρισσίαΤοπικά Νέα

Brothers in Farms από την… Κυπαρισσία

Τα παιδικά χρόνια του Πάνου και του Νίκου Αδαμόπουλου είχαν το άρωμα και τη γεύση του καρπουζιού, βιώματα από τα ανέμελα καλοκαίρια στα κτήματα του παππού και της γιαγιάς στην Κυπαρισσία. Όταν οι παππούδες «έφυγαν», τα δυο αδέρφια αποφάσισαν να συνεχίσουν την οικογενειακή παράδοση, αφήνοντας πίσω την Αθήνα για να ξαναπιάσουν επαγγελματικά πια το νήμα των παιδικών καλοκαιριών.

Σήμερα ο 35χρονος Πάνος και ο 33χρονος Νίκος, γνωστότεροι ως Brothers in Farms, καλλιεργούν 100 στρέμματα με κηπευτικά στην Κυπαρισσία, ετοιμάζονται να μπουν στις αγορές του εξωτερικού με ένα premium λάδι και σχεδιάζουν ένα εβδομαδιαίο καλάθι με λαχανικά εποχής για τους καταναλωτές της Αθήνας. Κι αν το όνομα Brothers in Farms ακούγεται οικείο, δεν είναι παρά ένας φόρος τιμής στον εμβληματικό δίσκο των 80’s Brothers in Arms των Dire Straits, καθώς ο Νίκος εκτός από αγρότης είναι και μουσικός συνοδεύοντας ως ντράμερ στην μπάντα του Τόνι Σφήνου, ενώ και τα δυο αδέρφια έχουν κάνει σπουδές στην πληροφορική.

Agro24: Από τους υπολογιστές στο χωράφι ήταν μια εύκολη απόφαση;

Πάνος Αδαμόπουλος: Το μικρόβιο του αγρότη το είχαμε από πιτσιρικάδες. Τα καλοκαίρια κατεβαίναμε στον παππού και τη γιαγιά που είχαν τα κτήματα στην Κυπαρισσία και τους βοηθούσαμε στις δουλειές. Τη φύση την αγαπούσαμε πολύ και χαιρόμασταν με την καθημερινή επαφή μαζί της. Η ενασχόληση με τη γη, λοιπόν, ήρθε ως φυσική συνέχεια.Νίκος Αδαμόπουλος: Και οι δυο ήμασταν πρόσκοποι, οπότε υπήρχε αυτή η επαφή με τη φύση. Όταν «έφυγαν» οι παππούδες μας σκεφτήκαμε ότι είχαμε στη διάθεσή μας όλα αυτά τα στρέμματα και την τεχνογνωσία, οπότε πήραμε την απόφαση να ασχοληθούμε επαγγελματικά. Αυτή τη στιγμή καλλιεργούμε 100 στρέμματα, τα 60 από αυτά ιδιόκτητα, ενώ έχουμε και 9 στρέμματα θερμοκήπια.

Agro24: Καλλιεργητικά βαδίσατε στα βήματα των παππούδων;

Πάνος: Ακριβώς, καλλιεργώντας κυρίως καρπούζια, αλλά και κηπευτικά. Παράγουμε κατά μέσο όρο 400 τόνους καρπούζια το χρόνο, τα οποία διαθέτουμε τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Έχουμε δώσει έμφαση στα πρόωρα καρπούζια, τα οποία ξεκινάμε να τα διαθέτουμε από τα τέλη Απριλίου ως τον Ιούνιο. Στη συνέχεια τα κτήματα τα αφήνουμε σε αγρανάπαυση και ξεκινάμε πάλι την σπορά τον Οκτώβριο. Για εμάς το βασικότερο είναι να έχουμε καλή ποιότητα. Για το λόγο αυτό η συνεργασία μας με τους γεωπόνους είναι στενή. Έχουμε φτιάξει μια πολύ καλή ομάδα.

Νίκος: Τα καρπούζια είναι η αγαπημένη μας καλλιέργεια, είμαστε «καρπουζάδες» λόγω των παππούδων κι επειδή μεγαλώσαμε μ’ αυτά. Τα βλέπουμε πιο συναισθηματικά, θα έλεγα. Το καρπούζι είναι σαν ένα μικρό παιδάκι που το παρακολουθείς λίγο-λίγο να μεγαλώνει: στην αρχή ξεπροβάλλει ο ανθός, μετά το βλέπεις να εξελίσσεται και από τα δύο γραμμάρια να φτάνει στα δέκα κιλά. Είναι σπουδαίο.

Agro24: Σκοπεύετε να εμπλουτίσετε την παραγωγή με νέα προϊόντα;

Πάνος: Κινούμαστε στους ρυθμούς της αγοράς και ακολουθούμε αυτά που θέλει. Στις σκέψεις μας είναι να πάρουμε μια στροφή προς τα βιολογικά προϊόντα, καθώς η θέση των κτημάτων μας, τα οποία είναι παραθαλάσσια, ευνοεί μια τέτοια απόφαση. Τώρα, με αφορμή τον Covid, προετοιμάζουμε το επόμενο βήμα μας: ένα χαρτοκιβώτιο με τα προϊόντα μας που θα είναι διαθέσιμα στους καταναλωτές στην Αθήνα. Θα κόβονται την Παρασκευή και τη Δευτέρα με delivery θα είναι στην πόρτα τους φρέσκα προϊόντα πολύ καλής ποιότητας.

Νίκος: Να προσθέσω ότι η υπηρεσία θα είναι έτοιμη γύρω στο Δεκέμβριο με τον Ιανουάριο και οι παραγγελίες θα γίνονται μέσω του e- shop μας που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη φάση της προετοιμασίας. Αρχικά θα περιλαμβάνει μια σταθερή γκάμα προϊόντων που θα αλλάζουν ανάλογα με την εποχικόητα. Όπως, για παράδειγμα, η ντομάτα το καλοκαίρι για να μας δροσίσει και να μας βοηθήσει να αναπληρώσουμε τα υγρά που χάνουμε και το μπρόκολο το χειμώνα όταν έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη τη βιταμίνη D.

Agro24: Ένα ακόμα χαρακτηριστικό σας είναι η αισθητική, τόσο στην εταιρική σας ταυτότητα όσο και στην παρουσία σας στo social media.

Πάνος: Η αισθητική ήταν ένα κομμάτι που μας ενδιέφερε από την αρχή. Το όνομα το βρήκαμε μόνοι μας και για την εταιρική μας ταυτότητα συνεργαστήκαμε με την Spoon Design που έκανε εξαιρετική δουλειά. Νίκος: Δεν θέλαμε να είμαστε μια από τα ίδια, αλλά να ξεχωρίζουμε και ο άλλος να σταθεί στο λογότυπό μας, στις κάρτες και στις συσκευασίες μας. Μας ενδιέφερε η αισθητική στη λογική της διαφοροποίησης.

Agro24: Nα μιλήσουμε και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε ως επαγγελματίες αγρότες;

Πάνος: Ο καιρός που είναι πάντα ένα απρόβλεπτο στοιχείο και μπορεί να πάει πίσω τις καλλιέργειες. Το βλέπετε εξάλλου να συμβαίνει πλέον πολύ συχνά. Θα περιμέναμε καλύτερη αντιμετώπιση από τον ΕΛΓΑ, δυστυχώς όμως ο τρόπος που λειτουργεί και κάνει τις εκτιμήσεις των ζημιών είναι προβληματικός παρότι εμείς τον πληρώνουμε κανονικά. Νίκος: Το κράτος αντί να στέκεται δίπλα στον παραγωγό, του βάζει εμπόδια. Ενταχθήκαμε στο ΕΣΠΑ πριν από λίγα χρόνια για να φτιάξουμε θερμοκήπια. Ακόμα περιμένουμε τα χρήματα…

Agro24: Το κτήμα είναι επισκέψιμο;

Νίκος: Ναι, είναι και μάλιστα έχει δεχτεί αρκετά σχολεία, αλλά και προσκόπους από τις καλοκαιρινές κατασκηνώσεις της περιοχής. Ας μην ξεχνάμε ότι ήμασταν κι εμείς πρόσκοποι, οπότε μοιραζόμαστε μαζί τους τον ενθουσιασμό τους όταν μπαίνουν στο χωράφι, μαζεύουν λαχανικά και πιάνουν το χώμα.

Agro24: Με μια φράση, ποια είναι η φιλοσοφία των Brothers in Farms;

Πάνος: Η φιλοσοφία μας συνοψίζεται σε μια φράση «αγαπάμε αυτό που κάνουμε». Κι όταν αγαπάς αυτό που κάνεις, πετυχαίνεις.

Συνέντευξη στη Μελίνα Κατσαλούλη στο agro24.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.