Ελλάδα

Enfield 8000: Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυκλοφορεί ξανά στη Σύρο -Χάρη στην «τρέλα» ενός Βρετανού

Το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στη Σύρο το 1973 σε μόλις 120 αντίτυπα.

Το τέλος του άδοξο, καθώς η ελληνική γραφειοκρατία δεν του επέτρεψε να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους.

Οι υπάλληλοι του υπουργείου οικονομικών εκείνης της εποχής δεν γνώριζαν σε τι κατηγορία οχημάτων έπρεπε να το κατατάξουν, καθώς δεν είχε κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Έτσι τα λιγοστά Enfield 8000 ταξίδεψαν σε διάφορες χώρες του πλανήτη και πολλά από αυτά στην Μεγάλη Βρετανία, όπου μπορούσαν να κυκλοφορήσουν.

To Enfield 8000 μποστά από την είσοδο του εργοστασίου που το κατασκεύαζε
To Enfield 8000 μποστά από την είσοδο του εργοστασίου που το κατασκεύαζε

50 χρόνια μετά η “τρέλα” και η επιμονή ενός Βρετανού συνταξιούχου μαθηματικού, ο οποίος εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Σύρο, ήταν ο λόγος που ένα Endield 8000 κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους του νησιού και μάλιστα για πρώτη φορά στην ιστορία του με ελληνικές πινακίδες.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1975. Ο Jonny Parkinson το αγόρασε το 1981 από ένα κατάστημα που πουλούσε μπαταρίες και είχε αποκτήσει το όχημα για την προβολή της επιχείρησής. Ο Jonny Parkinson χρησιμοποιούσε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το 2017. Τότε λόγω ασθένειας αποφάσισε να το πουλήσει σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων από όπου το αγόρασε το 2021 ο σημερινός του ιδιοκτήτης Will Sawyer.

Η μητέρα του Will Sawyer οδηγεί στη Σύρο το Enfield-8000
Η μητέρα του Will Sawyer οδηγεί στη Σύρο το Enfield-8000

Η αφήγηση του ιδιοκτήτη του κόκκινου Enfield 8000 στο iefimerida.gr

Το iefimerida.gr εντόπισε τον κύριο Will Sawyer τον ιδιοκτήτη του κόκκινου Enfield 8000 και μέσα από την αφήγηση του καταγράφει την ιστορία του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στους δρόμους της χώρας με κανονικές πινακίδες πενήντα χρόνια μετά την κατασκευή του.

To Enfield 8000 στη ράμπα για να γίνει ξανά λειτουργικό
To Enfield 8000 στη ράμπα για να γίνει ξανά λειτουργικό

H αφήγηση ξεκινά:

«Ζω στη Σύρο τα τελευταία πέντε χρόνια. Η σύντροφος μου είναι Ελληνίδα και ζούμε μαζί τα τελευταία 25 χρόνια. Μόλις βγήκαμε στη σύνταξη και μεγάλωσε η κόρη μου εγκατασταθήκαμε εδώ. Αποφάσισα να αποκτήσω ένα Enfield 8000 όταν έμαθα την συναρπαστική ιστορία του, το είδα στο μουσείο της Σύρου, και μετά μέσα από ένα ντοκιμαντέρ. Το “Ανάμεσα σε δύο νησιά”. Μία πολύ συναισθηματική ιστορία. Εντόπισα ένα από αυτά στην πατρίδα μου και άρχισα να το επισκευάζω. Το αρχικό του χρώμα ήταν μπλε. Προσπάθησα να βρω όλα τα γνήσια ανταλλακτικά και να το φέρω στην αρχική του μορφή. Μηχανικά ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, αλλά χρειαζόταν δουλεία. Ήταν κάτι που με ενθουσίασε. Βέβαια υπήρχαν πολλά προβλήματα και δυσκολίες, ακόμα και οικονομικές, μέχρι να φτάσει στην Σύρο και να “βγάλει” Ελληνικές πινακίδες. Όμως ήθελα να πραγματοποιήσω το όνειρό μου. Είπα: «Αυτό το αυτοκίνητο δεν ανήκει στην Μεγάλη Βρετανία, ανήκει εδώ στη Σύρο». Πολλοί μιλούσαν για αυτό εδώ στο νησί. Ήμουν ενθουσιασμένος για το όλο εγχείρημα. Ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Σύρο θα επέστρεφε στο νησί.”

Για ακόμα μία φορά όμως το να κυκλοφορήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στη Σύρο αποδείχτηκε δύσκολο εγχείρημα καθώς έμεινε σχεδόν τρεις μήνες στο τελωνείο της Ελευσίνα, καθώς δεν πληρούσε τις προδιαγραφές EURO 5, που πρέπει να έχουν τα εισαγόμενα οχήματα.

To Enfield 8000 με κόκκινο χρώμα πλέον
To Enfield 8000 με κόκκινο χρώμα πλέον

Ο κύριος Will όμως δεν ήθελε να βγάλει στο όχημα ιστορικές πινακίδες και χρειάστηκε την βοήθεια του κυρίου Αλέξη Μαραντζίδη, προέδρου του Συλλόγου ιστορικών οχημάτων Σύρος-Enfield, ώστε να ανοιχτεί κωδικός για το συγκεκριμένο αυτοκινητάκι, στο υπουργείο Μεταφορών. Άλλωστε το ηλεκτροκίνητο Συριανό Enfield εξέπεμπε μηδενικούς ρύπους.

Βρετανός ιδιοκτήτης Enfield 8000: Το αγαπώ, με κάνει και χαμογελώ

Τελικά χάρη στην «τρέλα» ενός Βρετανού το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου, το οποίο κατασκευάστηκε στην Ελλάδα κυκλοφορεί και πάλι στους δρόμους της Σύρου.

To Enfield 8000 στους δρόμους της Σύρου
To Enfield 8000 στους δρόμους της Σύρου

Ο Will λεει στο iefimerida.gr: “Υπάρχει ακόμα ένα στο μουσείο της Σύρου. Το δικό μου κυκλοφορεί κανονικά. Όπως κυκλοφορούσε και στους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας. Το αγαπώ. Με κάνει και χαμογελώ. Η αίσθηση του να το οδηγάς είναι υπέροχη. Δεν είναι ένα συνηθισμένο αμάξι. Όταν πατώ το κουμπί για να πάρει μπρος δεν καταλαβαίνεις εάν λειτουργεί η όχι. Κάνει έναν μικρό ήχο και ξεκινά. Όταν μαρσάρω ο ήχος είναι απολαυστικός».

Όπως μας λέει το χρησιμοποιεί καθημερινά. «Πηγαίνω στο κέντρο της Ερμούπολης και όσοι το βλέπουν ενθουσιάζονται. Μου ζητούν να το πάρουν και να το πάνε βόλτα. Όταν παρκάρω έρχονται μικροί και μεγάλοι. Συζητούν μαζί μου. Βγάζουν φωτογραφίες. Ένας άνθρωπος μου είπε μια μέρα ότι ο πατέρας του κατασκεύαζε αυτά τα αμάξια αλλά δεν είχε δει ποτέ κάποιο από κοντά….Νομίζω ότι στους δρόμους της Σύρου θα έπρεπε να κυκλοφορεί ένα Enfield 8000. Αυτό τώρα είναι πραγματικότητα….”

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο τον προηγούμενο μήνα ταξίδεψε στις Σπέτσες για το ράλι αντίκα του νησιού, ενώ σε λίγες ημέρες θα λάβει μέρος σε αγώνες ράλι στο νησί της Σύρου.

Ο ιδιοκτήτης του Enfield 8000, Will Sawyer μιλά στο iefimerida.gr
Ο ιδιοκτήτης του Enfield 8000, Will Sawyer μιλά στο iefimerida.gr

«Το δικό μου είναι στην καλύτερη κατάσταση από οποιοδήποτε άλλο στον κόσμο»

Σύμφωνα με τον Will μόλις 3 Enfileld 8000 κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ υπάρχουν πληροφορίες για την τύχη 80 ακόμα οχημάτων τα οποία ανήκουν σε συλλέκτες. Όπως λέει με περηφάνια το δικό του αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή είναι στην καλύτερη κατάσταση από οποιοδήποτε άλλο στον κόσμο.

 

iefimerida.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button