Τεχνολογία

Facebook: Τι συμβαίνει με τους λογαριασμούς των χρηστών που πεθαίνουν

Το Facebook διαθέτει πάνω 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, μεταξύ των οποίων υπολογίζεται ότι 10 με 30 εκατομμύρια δεν βρίσκονται πια εν ζωή.

Με μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς, το συνολικό ποσοστό των νεκρών χρηστών της μεγαλύτερης πλατφόρμας social media στον κόσμο αγγίζει το 1%. Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτό θ’ αρχίζει να αυξάνεται ραγδαία με την πάροδο του χρόνου.

Το Facebook, πρώτο εδώ και μερικά χρόνια, έχει δημιουργήσει την υπηρεσία «Εις μνήμην» η οποία αφορά όλους αυτούς τους λογαριασμούς. Σύμφωνα με αυτή, ο χρήστης μετά τον θάνατό του, ύστερα από ενημέρωση της πλατφόρμας από τους οικείους, παύει άμεσα να είναι ενεργός και μετατρέπεται σ’ ένα χώρο όπου οι οικείοι και φίλοι θα μπορούν να μοιραστούν τις αναμνήσεις τους και να εκφράσουν την αγάπη τους προς το πρόσωπό του.

Η λέξη «Εις μνήμην» εμφανίζεται δίπλα στο όνομα του προφίλ του νεκρού, ενώ το περιεχόμενο που είχε κοινοποιήσει ο αποθανών (φωτογραφίες – δημοσιεύσεις) παραμένει στο facebook και είναι ορατό στο κοινό το οποίο είχε κοινοποιηθεί. Οι φίλοι του αποθανόντος μπορούν να κοινοποιούν αναμνήσεις στο χρονολόγιο μόνο όταν αν το επέτρεπαν οι ρυθμίσεις απορρήτου του λογαριασμού όσο ο χρήστης ήταν εν ζωή. Το προφίλ, ωστόσο, παύει να εμφανίζεται σε δημόσιους χώρους, όπως προτάσεις στην ενότητα «Άτομα που ίσως γνωρίζετε», στις διαφημίσεις ή τις επισημάνσεις γενεθλίων.

Σημαντικό είναι επίσης να σημειωθεί πως κανείς δεν μπορεί να συνδεθεί στο λογαριασμό, ενώ όσες σελίδες είχαν ως μοναδικό διαχειριστή έναν αποθανόντα, αφαιρούνται άμεσα από το Facebook. Ο μόνος που μπορεί να έχει πρόσβαση στο προφίλ του είναι ο υπεύθυνος για το λογαριασμό σε περίπτωση θανάτου, ο οποίος ορίζεται απευθείας από τον διαχειριστή του, μέσα από μια σχετική διαδικασία στις ρυθμίσεις του Facebook.

Σύμφωνα με τον κανονισμό της πλατφόρμας, ο συγκεκριμένος χρήστης μπορεί να γράψει μια καρφιτσωμένη δημοσίευση για το προφίλ (π.χ. να κοινοποιήσει ένα τελευταίο μήνυμα ή να παρέχει πληροφορίες σχετικά με την κηδεία), να δει τις δημοσιεύσεις, ακόμα και αυτές με τη ρύθμιση απορρήτου «Μόνο εγώ», να επιλέξει ποιοι μπορούν να βλέπουν και να δημοσιεύουν αφιερώσεις, να αλλάξει το κοινό των δημοσιεύσεων στις οποίες έχετε προστεθεί με ετικέτα, ν’ αφαιρέσει τις ετικέτες που έχουν δημοσιευτεί από άλλους, ν’ απαντά στα νέα αιτήματα φιλίας (π.χ. παλιών φίλων ή συγγενών που δεν είχαν ακόμα λογαριασμό στο Facebook), ν’ αλλάξει την εικόνα προφίλ και τη φωτογραφία εξωφύλλου, να ζητήσει την αφαίρεση του λογαριασμού, να απενεργοποιήσει τον υποχρεωτικό έλεγχο των δημοσιεύσεων και των ετικετών προτού εμφανιστούν στην ενότητα των αφιερώσεων, και τέλος να κατεβάσει ένα αντίγραφο του περιεχομένου που έχει κοινοποιηθεί στο Facebook.

Ο υπεύθυνος για το λογαριασμό σε περίπτωση θανάτου, ωστόσο, δεν έχει πρόσβαση σ’ όλες τις υπηρεσίες της πλατφόρμας. Συγκεκριμένα, δεν μπορεί να συνδεθεί στο λογαριασμό του αποθανόντα, να διαβάσει τα μηνύματά του, να διαγράψει φίλους ή να στείλει νέα αιτήματα φιλίας.

Ο χρήστης, ωστόσο, πέρα από τον ορισμό του ανθρώπου που θα διαχειριστεί τα social media του αφού πεθάνει, έχει τη δυνατότητα να διαλέξει την οριστική διαγραφή τους, κάτι που σημαίνει πως όλα τα μηνύματα, οι φωτογραφίες, οι δημοσιεύσεις, τα σχόλια, οι αντιδράσεις και οι πληροφορίες θα διαγραφούν αμέσως και οριστικά από το Facebook.

Ανάλογες υπηρεσίες διαθέτουν κι άλλες πλατφόρμες, όπως το Twitter και το Google, ωστόσο η διαδικασία είναι αρκετά πιο περίπλοκη και χρονοβόρα, καθώς ενδέχεται ο άνθρωπος που έχει οριστεί για τη διαχείριση ενός τέτοιου λογαριασμού να κληθεί να επιβεβαιώσει την ταυτότητα με προσκόμιση κρατικών αποδεικτικών εγγράφων.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button