Είμαστε λίγες ημέρες μακριά από τον πρώτο αγώνα της σεζόν και με τις χειμερινές δοκιμές να έχουν ολοκληρωθεί. Ας δούμε τι περιμένουμε στο ξεκίνημα της νέας σεζόν.
Μπορεί η είδηση της μεταγραφής του Hamilton στη Ferrari από το 2025 να επισκίασε την pre season όμως πλέον είμαστε στην τελική ευθεία για το νέο πρωτάθλημα το οποίο αρχίζει το τριήμερο Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο (29/2 – 2/3), στο Μπαχρέιν. Εκεί έγινε και το μοναδικό τριήμερο χειμερινών δοκιμών στο οποίο οι ομάδες κάλυψαν περισσίτερα από 20.000 χιλιόμετρα συνολικά!
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και μικραίνει το διάστημα που οι ομάδες έχουν τα μονοθέσια στην πίστα για να προετοιμαστούν και αυτό, όπως γίνεται αντιληπτό, περιορίζει και τις πιθανότητες να έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα για τη δυναμική τους. Καμία από αυτές δεν κινήθηκε στο όριο στο Sakhir. Μπορεί το τέλος των δοκιμών να έδειξαν ότι στις 2 ημέρες κυριάρχησε η Ferrari και στην πρώτη η Red Bull αλλά αυτό πρακτικά δεν σημαίνει κάτι.
Χρησιμοποιώντας και την ανάλυση του επίσημου site της F1, μπορεί κάποιος να διαπιστώσει ότι και σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών αλλά και σε ρυθμό αγώνα, η Red Bull διατηρεί την πρωτιά. Γι αυτό δεν είχαμε και μεγάλη αγωνία, ίσα ίσα που το περιμέναμε. Το βασικό που μας αφορά είναι η διαφορά που θα έχει στο ξεκίνημα της σεζόν. Αν τα δύο δέκατα που μας δίνει η Formula 1, εμφανιστούν και στο πρώτο επίσημο τριήμερο, τότε με χαρά μπορούμε να πούμε ότι θα δούμε πρωτάθλημα. Θυμίζω ότι στην αρχή του 2023 η απόσταση της αυστριακής ομάδας από τις υπόλοιπες ήταν από μισό εώς ένα δευτερόλεπτο.
Δεν χρειάζεται να έχεις κάνει διατριβή στη Formula 1 για να δώσεις και φέτος τον τίτλο του φαβορί στη Red Bull. Μπορεί οι καταγγελίες για τον Horner να έχουν ταράξει την ηρεμία μέσα στην ομάδα αλλά σίγουρα αυτό δεν θα έχει άμεσο αντίκτυπο εντός πίστας. Θα είναι κομβικό το πως θα εξελιχθεί αυτή η σοβαρή υπόθεση, γιατί ο Horner είναι ο άνθρωπος που έχει κάνει τους αυστριακούς διεκδικητές των τίτλων από το 2010 και μετά (7 πρωταθλήματα οδηγών και 6 κατασκευαστών σε 14 χρόνια). Ο Verstappen είναι ο πρωταθλητής που ξέρει ότι όλοι θα θέλουν να τον εκθρονίσουν, ενώ ο Perez αντιλαμβάνεται πώς έχει κάψει όλα τα… κανονάκια του και αυτή μοιάζει να είναι η τελευταία του ευκαιρία.
Στη Ferrari, αρχίζει άλλη μία σεζόν με προσδοκίες. Ο Vasseur είχε το χρόνο να μάθει το τι συμβαίνει στην ομάδα και έχει μπροστά του μία ιδιαίτερη χρονιά. Εκτός του τι θα συμβεί στο κομμάτι εξέλιξης του μονοθεσίου, έχει στα χέρια του δύο πιλότους που χρειάζονται διαφορετική μεταχείριση. Ο Leclerc μπορεί να αισθανόταν… βασιλιάς στην τοποθεσία Maranello αλλά εντός πίστας δεν το ένιωσε τα τελευταία χρόνια. Το 2025 ξέρει ότι δεν θα αισθάνεται καν έτσι, οπότε είναι μία σεζόν η φετινή που καλείται να κερδίσει πόντους ενόψει της συνύπαρξής του με τον Hamilton. Ο Sainz από την άλλη θα παλέψει να δείξει στον επόμενο εργοδότη του, όποιος κι αν είναι αυτός, ότι η Ferrari δεν τον αξιολόγησε σωστά. Η εξίσωση είναι δύσκολη και μόνο αν το μονοθέσιο τους δώσει τη δυνανότητα να είναι ανταγωνιστικοι, δεν θα έχουν εσωτερικά θέματα.
Η Mercedes δείχνει ότι αντιλήφθηκε πως το δικό της project την τελευταία διετία, ήταν αποτυχημένο. Φαίνεται να… έστριψε στη σχεδιάση και μένει να φανεί αν θα καλύψει το χαμένο έδαφος. Ο Hamilton θα κλείσει φέτος μία καριέρα 26 χρόνων στην ομάδα και δεν μπορεί να έχει κάποιος την αμφιβολία ότι θα θελήσει να το κάνει με εμφατικό τρόπο. Το να συζητάει για τίτλο, μοιάζει ουτοπικό αλλά η χρονιά είναι μεγάλη. Από τους υπόλοιπους, η McLaren φαίνεται ότι βρίσκεται στο σωστότερο δρόμο. Γενικά οι επιλογές της την τελευταία διετία είναι σωστές. Ο Piastri βγήκε και με το παραπάνω ενώ ο Norris κάθε χρόνο ωριμάζει και φαίνεται ικανός να γίνει ο ηγέτης μίας από τις ιστορικότερες ομάδες του grid.
Δεν έχει νόημα να εκτιμήσουμε στα… τυφλά το τι θα συμβεί από την 4η θέση και κάτω. Χρόνος υπάρχει και περιμένουμε την πρώτη επίσημη μάχη για να έχουμε πιο καθαρή εικόνα. Τα κόκκινα φώτα είναι έτοιμα να σβήσουν, το Σάββατο 2 Μαρτίου στο Sakhir.