Πελοπόννησος

Παίρνει μπρος ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Πελοπόννησο -Πότε θα είναι έτοιμος

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη κατασκευής ενός ιδιαίτερα σημαντικού για τη Μεσσηνία οδικού άξονα.

Την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, τη μείωση των χρόνων μετακίνησης και τη σύνδεση της Καλαμάτας με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη θα σηματοδοτήσει η υλοποίηση ενός νέου οδικού άξονα.

Πρόκειται για τον δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις αρχές του καλοκαιριού, σύμφωνα με ενημέρωση του Δήμου Καλαμάτας.

Οι εργασίες θα ξεκινήσουν από την περιοχή νοτιοδυτικά του Αεροδρομίου Καλαμάτας, όπου την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε επιτόπια συνάντηση εργασίας, παρουσία του Δημάρχου Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλου.

Αντικείμενο της συνάντησης, παρουσία αρμοδίων τεχνικών παραγόντων, ήταν η αντιμετώπιση θεμάτων και ο σωστός σχεδιασμός όσον αφορά τα δίκτυα ΟΚΩ (οργανισμών κοινής ωφέλειας), αλλά και η δρομολόγηση πρόδρομων εργασιών που συνδέονται με την κατασκευή του κύριου έργου.

Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Υπενθυμίζεται ότι ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο για τη Μεσσηνία και τη Νότια Πελοπόννησο. Έχει μήκος 49 χλμ., από τα οποία τα πρώτα περίπου 20 χλμ. αφορούν σε αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών και τα υπόλοιπα σε κατασκευή νέας αρτηρίας.

Η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023 και η χρηματοδότηση «κλείδωσε» τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, όταν το έργο εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η σύμβαση σύμπραξης έχει διάρκεια 30 χρόνια, από τα οποία 4 χρόνια είναι η διάρκεια της κατασκευής και 26 χρόνια η περίοδος συντήρησης.

Το αντικείμενο του έργου

(α) Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 Km και αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411, στην οποία συνδέεται με το οδικό δίκτυο Ριζόμυλος – Πύλος

(β) Το τμήμα Πύλος – Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 Km, χωροθετείται κοντά στην Πύλο, σε απόσταση 380μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν». Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 Km, κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 Km, 5 γεφυρών συνολικού μήκους 764 m, 52 κιβωτοειδών οχετών, 1 ανισόπεδου κόμβου, 7 ισόπεδων κόμβων, 6 ισόπεδων κυκλικών πλατειών,6 ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και 1 ανισόπεδης άνω διάβασης και

(γ) Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 Km και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών και κάθετων οδών συνολικού μήκους 0,5 Km, 10 κιβωτοειδών οχετών και 3 ισόπεδων κόμβων.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button