ΚυπαρισσίαΤοπικά Νέα

Κυπαρισσία: Έγιναν αλλαγές και τροποποιήσεις στην κυκλοφοριακή μελέτη;

Όγδοη μέρα σήμερα από την εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Κυπαρισσία και ακόμη παρατηρούνται αρρυθμίες ενώ είναι μικρό το χρονικό διάστημα για να απαντηθεί αξιόπιστα το κρίσιμο ερώτημα εάν αυτές οι ρυθμίσεις πράγματι θα λύσουν προβλήματα ή θα προκαλέσουν άλλα και αντί για ρύθμιση του κυκλοφοριακού θα φέρουν απορρύθμιση στη ζωή και λειτουργία της πόλης.

Ωστόσο, από τον τρόπο της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης ανακύπτουν πολλά ερωτηματικά. Θυμίζουμε ότι, σοβαρά ερωτήματα για την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης έθεσε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Τριφυλίας στις 20 Ιουνίου η επικεφαλής της Ρ.Α.ΚΙ., Ιωάννα Μαραβελή, λέγοντας «να συζητήσουμε για την κυκλοφοριακή μελέτη, που έρχεται από το 2008-2009, να δούμε τι έχει γίνει μ’ αυτή. Η απόφαση αυτή, για την κυκλοφοριακή μελέτη, είναι από το 2009. Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχουν αλλαγές… Επειδή η δέσμευση ήταν ότι τυχόν τροποποιήσεις θα συζητηθούν στο δημοτικό συμβούλιο, ήθελα να ρωτήσω πότε ήρθε και πότε το συζητήσαμε;». Με τη σειρά του, ο επικεφαλής της ΛΑ.ΣΥ., Σαράντος Κουκούμης, ανέφερε ότι η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, χωρίς να έχουν μπει όλες οι πινακίδες, είναι ο κανόνας της προχειρότητας και έκανε λόγο για «κομφούζιο» καθώς άλλες πινακίδες είναι σκεπασμένες, άλλες όχι, αλλού υπάρχουν πινακίδες, αλλού όχι κτλ…

Απαντώντας ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, είπε ότι «το 2009 ολοκληρώθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη της Κυπαρισσίας, έγινε το συμβούλιο της αποδοχής και έκτοτε σταμάτησαν όλα τα πράγματα εκεί» και συμπλήρωσε ότι με αυτή τη δημοτική Αρχή (σ.σ. τη δική του) επανήλθε το θέμα στην επιφάνεια και αποφάσισαν να το υλοποιήσουν, ακριβώς όπως παραλήφθηκε η μελέτη το 2009. Μάλιστα, άφησε αιχμές για το μελετητή, επειδή όπως είπε, ο ίδιος έχει κάνει μελέτη και στην πόλη που ζει ο ίδιος (σ.σ. Γαργαλιάνους) και εκεί προκλήθηκαν προβλήματα και αφού εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι και στην Κυπαρισσία θα δημιουργηθούν προβλήματα, αυτά, είπε, θα τα ξανακουβεντιάσουν. Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας ότι, «Αυτή η δημοτική Αρχή, όπως κατέθεσε μαζί με την τεχνική υπηρεσία, την κυκλοφοριακή μελέτη προς έγκριση και, τελικά, προς υλοποίηση, δεν έκανε καμία παρέμβαση και οι όποιες αλλαγές γίνανε όσον αφορά για τις ανηφόρες και τις κατηφόρες στην Πάνω Πόλη της Κυπαρισσίας, η όποια μεταβολή προκλήθηκε ήτανε από γνωμοδότηση της Τροχαίας του δήμου της Τριφυλίας. Ο δήμος δεν είχε καμία εμπλοκή».

Πως άλλαξε, ωστόσο, η μελέτη, χωρίς συζήτηση και απόφαση του Δ.Σ. Τριφυλίας. Από μόνη της η Τροχαία άλλαξε τη μελέτη που είχε παραλάβει ο δήμος;

O κ. Κατσίβελας πρόσθεσε ότι, «κουβεντιάζονται πολύ για τις μεταβολές τις οποίες πρότεινε το δημοτικό συμβούλιο του 2009 όσον αφορά τις προτεινόμενες από το τότε δημοτικό συμβούλιο τις μεταβολές της μελέτης της κυκλοφοριακής στην πόλη της Κυπαρισσίας. Η απόφαση του δημοτικού συμβούλιου δεν πήρε έγκριση νομιμότητας. Κατά συνέπεια, η εντολή ήτανε να μην εκτελεστούν οι μεταβολές οι οποίες υπήρχανε και υπάρχει και το σχετικό έγγραφο και το καταθέτω στη διάθεση του Σώματος».

Αφού όμως η απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας δεν εγκρίθηκε, γιατι δε γύρισε πίσω στο Σώμα; Γιατι δε συζητήθηκε στο Δ.Σ. Τριφυλίας ότι η απόφαση αυτή, για τις αλλαγές, δεν εγκρίθηκε και «αφέθηκε» η μελέτη σε εκείνα τα σημεία να μείνει ως είχε; Έμεινε όμως έτσι και ως είχε, χωρίς αλλαγές που είχε αποφασίσει το Δ.Σ. Κυπαρισσίας, τίθεται σε εφαρμογή; Από τον ισχυρισμό του κ. Κατσίβελα περί γνωμοδότησης της Τροχαίας, για αλλαγή στις ρυθμίσεις της κυκλοφοριακής μελέτης, το ερωτηματικό που προκαλείται είναι, πώς η γνωμοδότηση «αποτυπώθηκε» στη μελέτη χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δ.Σ. Τριφυλίας. Ποιος «έβαλε χέρι», όπως λέει ο λαός μας, στη μελέτη και το χάρτη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από μια γνωμοδότηση, χωρίς προηγούμενη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου; Και, τότε, πως η μελέτη λέγεται ότι είναι ως είχε κατατεθεί αφού διαπιστωμένα έχει αλλαγές, που δε συζήτησε και αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο Τριφυλίας; Μήπως έχει «μπει χέρι» και σε άλλες από τις ρυθμίσεις της μελέτης; Η μελέτη είναι εκείνη που έχει θεωρηθεί στις 3-12-2008 από την (τότε) ΤΥΔΚ ή άλλη; Την απάντηση, σε όλα αυτά τα ερωτήματα, έδωσε ο ίδιος ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, στην ίδια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Τριφυλίας (σ.σ. στις 20 Ιουνίου 2018) λέγοντας επί λέξει και μάλιστα στη σελίδα του στο facebook έχει ανεβάσει και βίντεο από απάντησή σου σε σχετικά ερωτήματα: «Και ευτυχώς που υπάρχουνε οι φωτογραφίες της εποχής, που χρειάστηκε να πάω στην Πάτρα να κάνουμε τις τροποποιήσεις μαζί με τον κ. Πετρακόπουλο και να ’χω και τις σφραγίδες κοντά μου και για να μην καθυστερούμε έβαλα τις σφραγίδες σ’ ένα διάδρομο απέξω απ’ τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών…».

Ο ίδιος, δηλαδή, είπε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Τριφυλίας ότι η μελέτη που προωθήθηκε για έγκριση από τη δημοτική Αρχή Τριφυλίας δεν είναι ακριβώς η μελέτη που έκαναν οι μελετητές και παρεδόθη και παρελήφθη από τον τέως δήμο Κυπαρισσίας αλλά στη μελέτη έγιναν τροποποιήσεις τις οποίες έκανε ο ίδιος στην Πάτρα (σ.σ. στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση) βάζοντας εκείνη τη στιγμή τις σφραγίδες του δήμου Τριφυλίας που είχε μαζί του, χωρίς προηγούμενη συζήτηση και απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο Τριφυλίας! Αυτό είπε; Άρα, η απόφαση του Δ.Σ. Τριφυλίας με αριθμό 117/2015 ότι «Εγκρίνει την με αριθ.27/2015 Απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Τριφυλίας ώστε να εφαρμοστεί η κυκλοφοριακή Μελέτη για την πόλη της Κυπαρισσίας ως έχει», σύμφωνα με τα λεχθέντα από τον ίδιο τον κ. Κατσίβελα, υπάρχει ενδεχόμενο να μην έχει πλέον ισχύ αφού άλλαξε – τροποποιήθηκε η μελέτη και δεν είναι ως είχε τότε; Και, κάτι τέτοιο είναι σύμφωνο με τη νομιμότητα, τη διαφάνεια, τη δικαιοσύνη, τη δημοκρατική λειτουργία και τη χρηστή διοίκηση του δήμου Τριφυλίας ή όχι; Άλλαξε – τροποποιήθηκε η μελέτη, χωρίς απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Τριφυλίας, χωρίς αιτιολογία και χωρίς σχετική έγκριση από την αρμόδια υπερκείμενη υπηρεσία, γεγονός που ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ να δημιουργήσει προβλήματα στην κυκλοφορία και να θέσει σε κίνδυνο οχήματα, επιβαίνοντες σε αυτά και πεζούς ή όχι; Άλλαξαν, κατά την εφαρμογή της μελέτης, ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στη μελέτη και το χάρτη της ή όχι;

Του Ηλία Γιαννόπουλου στο Θάρρος

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.