ΚαλαμάταΤοπικά Νέα

Λιμάνι Καλαμάτας: Απαραίτητα τα έργα για να μπορεί να συνεχίσει να δέχεται κρουαζιερόπλοια και διεθνείς πλόες

Κώδικας ISPS και χώρος ultra Schengen στο λιμάνι της Καλαμάτας μέχρι το 2021

Δύο ολόκληρα χρόνια έχει στη διάθεσή της η Μεσσηνία και ειδικότερα η Καλαμάτα, προκειμένου να αναπτύξει όλα τα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας που επιτάσσουν οι ευρωπαϊκές και διεθνείς ντιρεκτίβες για να μπορεί το λιμάνι της από το 2021, να συνεχίσει να δέχεται κρουαζιερόπλοια.
Ήδη από την αρμόδια υπηρεσία του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας έχει γίνει η πρώτη αυτοψία στο λιμάνι της Καλαμάτας για τη δημιουργία περιοχής ultra Schengen, η οποία πιθανότατα θα χωροθετηθεί στην ευθεία της απόληξης της οδού Φαρών.
Παράλληλα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο παρέλαβε και ενέκρινε, τις προηγούμενες ημέρες, τη μελέτη για τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων κατά τον διεθνή κώδικα ISPS. Ο κώδικας αυτός  αφορά την ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων και είναι αναγκαία συνθήκη, προκειμένου οι ελληνικοί λιμένες να μπορούν να φιλοξενούν κρουαζιερόπλοια και γενικότερα διεθνείς πλόες.

Κώδικας ISPS
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, προχώρησε στη σύνταξη της μελέτης, η οποία προβλέπει έργα προϋπολογισμού 432.000 ευρώ, για την προμήθεια και εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης ασφάλειας για την λιμενική εγκατάσταση της Καλαμάτας. Η μελέτη εγκρίθηκε από το ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας και τώρα θα κατατεθεί στους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου για να κριθεί η ωριμότητά της. Σύμφωνα με πληροφορίες, χρηματοδότηση για τέτοια έργα από συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν αιτηθεί από  12 λιμάνια της χώρας και η Καλαμάτα διεκδικεί να είναι ανάμεσα σε αυτά που θα επιλεγούν.
Εάν η χρηματοδότηση του έργου εγκριθεί, θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση 2 εγκεκριμένου τύπου μαγνητικών πυλών ελέγχου επιβατών και προσωπικού στα κεντρικά σημεία εισόδου και εξόδου του λιμανιού, 2 ακτινοσκοπικών συσκευών ελέγχου χειραποσκευών στις κεντρικές πύλες, 2 θερμικές κινητές κάμερες για καταγραφή κινήσεων ημέρα και νύχτα, τόσο από τη θάλασσα όσο και από την ξηρά, εγκατάσταση επιπλέον σταθερών καμερών για έλεγχο των χώρων του λιμανιού, πλατφόρμα παρακολούθησης κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης, σύστημα ελέγχου πρόσβασης προσωπικού επιβατών στις δύο κεντρικές πύλες, σύστημα συναγερμού και τοποθέτηση ασύρματων ηχητικών σειρήνων.
Με το ίδιο πρόγραμμα προβλέπεται να γίνουν εργασίες ενίσχυσης της περίφραξης στο τμήμα του λιμανιού που γειτνιάζει με την παραλιακή οδό της Καλαμάτας, με σταθερή και κινητή περίφραξη, αλλά και βελτίωση – ενίσχυση του φωτισμού. Τέλος, θα γίνει προμήθεια και μιας μεγάλης γεννήτριας για όλο το λιμάνι και τις εγκαταστάσεις του, σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.

Χώρος ultra Schengen
Παράλληλα, όπως αναφέραμε μέχρι το τέλος του 2021, το λιμάνι της Καλαμάτας πρέπει να αποκτήσει και χώρο ultra Schengen για να μπορεί, ως πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας, να δέχεται κρουαζιερόπλοια.
Η περιοχή αυτή θα πρέπει να είναι απομονωμένη από κάθε άλλη εγκατάσταση και θα περιλαμβάνει χώρους ελέγχου, χώρο συνεντεύξεων, κρατητήριο, κ.λπ.
Ο χώρος αυτός μαζί με το χώρο ISPS, θα αλληλοεξυπηρετούνται από τα συστήματα ασφαλείας που θα διαθέτουν.
Το ultra Schengen, που είναι ευρωπαϊκό πρότυπο, αφορά περισσότερο τον έλεγχο αυτών που μπαίνουν στη χώρα, ενώ το  ISPS είναι διεθνές και αφορά αυτούς που θα μπουν στο λιμάνι και στόχος του είναι να προστατεύει τόσο το λιμάνι, όσο και το πλοίο από εξωτερικούς κινδύνους.

Της Βίκυς Βετουλάκη στο Θάρρος

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.