Ελλάδα

Παραβίαση ΛΕΑ: Η άγνοια των οδηγών και οι ποινές που επισύρει

Άγνοια του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, απροσεξία και πολλές φορές απλή αδιαφορία, φαίνεται ότι οδηγούν όλο και περισσότερους οδηγούς στην παρανομία, που πολλές φορές έχει τραγική κατάληξη. Σε μια από τις περιπτώσεις που δεν καταγράφηκε από τις αρχές, ανήμερα της Πρωτομαγιάς, αυτοκίνητο κατάληξε πάνω σε σταθμευμένο Ι.Χ. στη Λ.Ε.Α. της Εθνικής Οδού Αθηνών -Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του 59χρονου οδηγού.

Με αφορμή το σοκαριστικό δυστύχημα στον κόμβο Μικροθηβών, η Τροχαία, αναμένεται να προχωρήσει σε οργανωμένες δράσεις σε όλη τη χώρα, για την ορθή χρήση της ΛΕΑ από τους οδηγούς.

Συνολικά από τις 15 Απριλίου, μέχρι και τις 2 Μάϊου, κατά τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, καταγράφηκαν 176 παραβάσεις οδηγών, που κινούνταν παρανόμως σε Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης, σε αυτοκινητόδρομους σε όλη τη χώρα.

Οι αριθμοί που απέκτησαν ανησυχητικές διαστάσεις τις ημέρες του Πάσχα και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, είναι ενδεικτικοί της απροθυμίας αρκετών οδηγών να συμμορφωθούν με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

«Τελευταία στη χώρα μας βεβαίως έχουν αποδοθεί καινούργια τμήματα αυτοκινητοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας, σε μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, δυστυχώς όμως σαν Έλληνες δεν συμμορφωνόμαστε λόγο έλλειψης γνώσης και κατάλληλης ενημέρωσης από το κράτος», αναφέρει, ο έμπειρος πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων Παναγιώτης Μαδιάς.

Στην περίπτωση του σοκαριστικού τροχαίου που σημειώθηκε το πρωί της Πρωτομαγιάς, στην Ε.Ο. Αθηνών -Θεσσαλονίκης, ο 26χρονος οδηγός που βρέθηκε με το αυτοκίνητο του στη Λ.Ε.Α., δεν είχε καν δίπλωμα, ενώ όλες οι λωρίδες τη στιγμή της πρόσκρουσης ήταν εντελώς άδειες. Το αποτέλεσμα ήταν να «καρφωθεί» πάνω στο σταθμευμένο Ι.Χ. και να βρει τραγικό θάνατο ένας 59χρονος άνδρας. Οι αστυνομικοί της τροχαίας, συνέλαβαν τον νεαρό οδηγό για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

«Σε αυτού του είδους τα δυστυχήματα, εκτίμηση μου από την μακρόχρονη εμπειρία μου, είναι ότι θα πρέπει το πλαίσιο των ποινών να μην εμπίπτει στο πλαίσιο της αμέλειας, αλλά της δόλιας συμπεριφοράς με την αποδοχή των ζημιογόνων αποτελεσμάτων. Όπως π.χ. η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Όταν κάποιος πίνει το κάνει εν γνώση του και γνωρίζει ότι θα απωλέσει τη διαύγεια του και θα αποτελέσει κίνδυνο και στους άλλους χρήστες της οδού. Θα πρέπει αυτές οι περιπτώσεις να αξιολογούνται αυστηρότερα», τονίζει ο Παναγιώτης Μαδιάς.

«Πριν λίγες ημέρες είχαμε μία από τις πιο μαζικές εξόδους της Ελληνικής ιστορίας με την ευκαιρία των εορτών του Πάσχα θέλω να επισημάνω ότι στο Εθνικό οδικό δίκτυο δεν υπήρξε ούτε ένας νεκρός. Τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει οργανωμένη δράση της ελληνικής αστυνομίας στο θέμα χρήσης της Λωρίδας Εκτάκτου Ανάγκης από τους οδηγούς. Έχουμε επεξεργαστεί ένα σχέδιο ολοκληρωμένο, ενώ οι κλήσεις δε θα πέφτουν επιτόπου θα έρχονται στα σπίτια των παραβατών. Το βασικό που πρέπει να εμπεδωθεί από όλους είναι ότι οι νόμοι είναι νόμοι, ισχύουν για όλους και τηρούνται για όλους », ανέφερε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.

Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας), η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης απαγορεύεται σε όλα τα οχήματα, εκτός από αυτά που χρησιμοποιούνται σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική,Τροχαία, ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητόδρομων και οδών ταχείας κυκλοφορίας). Η στάση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο σε περίπτωση που το αυτοκίνητό έχει πάθει βλάβη, σε έκτακτη ανάγκη (αδιαθεσία κτλ.) και αν ζητηθεί από την Τροχαία. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με στατιστικές, μία στις δέκα συγκρούσεις προκαλούνται από αυτοκίνητα σταματημένα στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.

Όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, οι οδηγοί που χρησιμοποιούν με οποιονδήποτε τρόπο την Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, έστω και για ελάχιστο χρόνο, όπως για παράδειγμα να προσπεράσουν προπορευόμενα οχήματα, τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για εξήντα ημέρες, καθώς και με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ. Μάλιστα, σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε διάστημα έξι μηνών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της.

Στην περίπτωση βλάβης του αυτοκινήτου που χρειάζεται άμεση στάθμευση σε Λ.Ε.Α., οι οδηγοί πρέπει να έχουν αναμμένα τα αλάρμ και να παρκάρουν όσο πιο δεξιά μπορούν, κοντά σε συσκευές επείγουσας ειδοποίησης. Καλούνται να μην μένουν ποτέ μέσα στο όχημα και να βγαίνουν πάντα από την δεξιά πόρτα του συνοδηγού, ενώ σύμφωνα με τις προβλεπόμενες οδηγίες πρέπει να περνούν το στηθαίο ασφαλείας και να στέκονται πίσω του. Η τροχαία προειδοποιεί τους οδηγούς να μην σταματούν ποτέ σε Λ.Ε.Α, για μελέτη κάποιου οδικού χάρτη, για να δουν τη θέα ή για να μιλήσουν στο τηλέφωνο, ενώ παράλληλα συνιστά να μην περπατούν ποτέ στη λωρίδα.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button