ΚυπαρισσίαΤοπικά Νέα

Αγγελής Πετρακόπουλος: “Απειλείται με απένταξη το OPEN MALL Κυπαρισσίας”

Αγγελής Πετρακόπουλος: Ένα έργο σχεδόν δύο εκατομμυρίων ευρώ δεν εντάσσεται στο ΕΣΠΑ με ευχολόγια

Ο Αρχιτεκτόνων Μηχανικός ΕΜΠ από την Κυπαρισσία, Αγγελής Πετρακόπουλος, με ενημερωτική επιστολή του σχετικά με το έργο «ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ» προς την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών & Πολιτικής Προστασίας Δήμου Τριφυλίας, την οποία κοινοποιεί στο Δήμαρχο Τριφυλίας, τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας, το Τοπικό Συμβούλιο Κυπαρισσίας, το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, τον  Εμπορικό Σύλλογο Κυπαρισσίας, την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και τους Βουλευτές Μεσσηνίας, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το έργο, σημειώνοντας πως, “14 μήνες μετά την αναληψη των καθηκόντων της, η Δημοτική Αρχή ψάχνει να βρει τις «χαμένες μελέτες» του έργου. Τις μελέτες «που υπήρχαν» και κάποιος «τις πήρε μαζί του και έφυγε». Αλλά η αλήθεια είναι λίγο (ή πολύ) διαφορετική. Άφησε ένα ενταγμένο έργο 2.000.000 ευρώ να απειλείται με απένταξη ενώ είχε όλο το χρόνο να το αποτρέψει. Αυτή είναι η αλήθεια”.

Αναλυτικά η επιστολή:

Κυπαρισσία 09-11-2020

Τις τελευταίες ημέρες, εκφράζεται από στελέχη της Δημοτικής Αρχής Τριφυλίας, σε ανεπίσημες και επίσημες συναντήσεις με θεσμικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, η άποψη ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την υλοποίηση του έργου «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Τριφυλίας», επειδή «δεν υπάρχουν μελέτες» ή, επειδή «οι μελέτες που υπήρχαν χάθηκαν» ή, ακόμα και επειδή «τις μελέτες του έργου τις πήρε μαζί του ο υπεύθυνος του έργου φεύγοντας».

Για όποιον έχει ασχοληθεί με μελέτες και έργα, με συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, με διαδικασίες εγκρίσεων προτάσεων ΕΣΠΑ κλπ., όλα αυτά προφανώς του φαίνονται από αφελή έως γελοία. Δυστυχώς όμως λέγονται και μάλιστα από τα πιο επίσημα χείλη. Επειδή όμως εγώ προσωπικά, ως μηχανικός της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών αλλά και ως ενεργός πολίτης του τόπου μου, πίστεψα από την πρώτη στιγμή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και τις δυνατότητές του και επένδυσα άπειρο προσωπικό χρόνο και κόπο, δουλεύοντας εντός και εκτός ωραρίου, ατελείωτες ώρες επί μήνες, προκειμένου να συνταχθεί ένας πολύ δύσκολος κατά τεκμήριο φάκελος υποβολής πρότασης για λογαριασμό του Δήμου Τριφυλίας, νοιώθω ότι έχω υποχρέωση να σας παρουσιάσω ορισμένα δεδομένα προς αποκατάσταση της αλήθειας και μόνο.

Η πρόσκληση με τίτλο «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (Κωδικός Πρόσκλησης: 098 – Α/Α ΟΠΣ ΕΣΠΑ: 2658) εκδόθηκε στις 04-06-2018. Πριν ακόμα εκδοθεί η πρόσκληση, ήδη από τη φάση της προδημοσίευσης, ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών προέβη σε όλες εκείνες τις επαφές με τους εμπλεκόμενους φορείς και θεσμικούς παράγοντες, προκειμένου να έχουμε όλες τις πληροφορίες του Προγράμματος και εισηγήθηκε στην Δημοτική Αρχή την συμμετοχή στο Πρόγραμμα. Στη συνέχεια αυτής της απόφασης, ασχολήθηκα προσωπικά με τη μελέτη όλων των στοιχείων και εγγράφων της πρόσκλησης, προκειμένου να προετοιμαστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα. ΟΙ ενέργειες αυτές είχαν ως συνέπεια, όταν δημοσιεύτηκε η πρόσκληση και λήφθηκε η απόφαση για συμμετοχή στο πρόγραμμα, να είμαστε ήδη πολύ καλά ενημερωμένοι για τις απαιτήσεις του Προγράμματος.

Ακολούθησαν μήνες εντατικής δουλειάς, κυρίως από την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Τριφυλίας και εμένα προσωπικά, για:
– την συλλογή και έλεγχο των στοιχείων και προϋποθέσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα (οι οποίες ήταν πολύπλοκες και πολυεπίπεδες),
– τον καθορισμό της περιοχής παρέμβασης (η οποία απαιτούνταν να πληροί πολλαπλά κριτήρια σύμφωνα με το πρόγραμμα)
– τον καθορισμό των παρεμβάσεων που θα εντάσσονταν στην πρόταση (επιλέγοντας μέσα από εκατοντάδες δυνατότητες και προσπαθώντας να ικανοποιούνται όλες οι προϋποθέσεις της πρόσκλησης)
– την υποστήριξη και την συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο και στη συνέχεια με το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, για το τμήμα των παρεμβάσεων που αφορά σε αυτό
– ατελείωτες ώρες ενημέρωσης και συζήτησης με ιδιοκτήτες επιχειρήσεων της περιοχής παρέμβασης, με σκοπό την ενεργό συμμετοχή τους και
– την σύνταξη του Τεχνικού Δελτίου της πρότασης του Δήμου και της συλλογής των δικαιολογητικών και εγγράφων, τα οποία έπρεπε να συνοδεύουν το Τεχνικό Δελτίο Πράξης, σύμφωνα με την πρόσκληση.

Συγκεκριμένα, συντάχθηκαν και υποβλήθηκαν
01. Τεχνικό Δελτίο Πράξης
02. Στοιχεία που τεκμηριώνουν την αρμοδιότητα του δικαιούχου
03. Απόφαση Αρμόδιου Συλλογικού Οργάνου για την υποβολή της πρότασης: Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την περίπτωση του Δικαιούχου και Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου για την περίπτωση Συνδικαιούχου.
04. Παράρτημα ΤΔΠ – Τμήμα Η: Χρηματοδοτικό Σχέδιο Υποέργου Εκτέλεσης με ίδια μέσα, εφόσον απαιτείται
05. Τυποποιημένα χρονοδιαγράμματα για την εκτίμηση της ρεαλιστικότητας του χρονοδιαγράμματος
06. Αποτελέσματα έρευνας αγοράς και σχετική τεκμηρίωση για υποέργα προμηθειών: (τεκμηρίωση βάσει τουλάχιστον τριών προσφορών) και σύμφωνα με την Τεχνική Έκθεση (βλ. “Παράρτημα ΙΙ: Λοιπά στοιχεία απαραίτητα για την υποβολή της αίτησης πρότασης χρηματοδότησης)
07. Έντυπο Ανάλυσης Κόστους: (αναλυτική εκτίμηση του κόστους παρέμβασης ανά διακριτή ομάδα εργασιών (π.χ. οικοδομικές εργασίες, έργα πρασίνου, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες κ.λπ.): Σύμφωνα με την Τεχνική Έκθεση (βλ. “Παράρτημα ΙΙ: Λοιπά στοιχεία απαραίτητα για την υποβολή της αίτησης πρότασης χρηματοδότησης)
07. Σχέδιο Απόφασης εκτέλεσης με ίδια μέσα, εφόσον απαιτείται
08. Πίνακες για την εξέταση της συμμόρφωσης με τις κατευθύνσεις της ΚΥΑ ΣΜΠΕ του ΕΠ
09. Έκθεση τεκμηρίωσης εξασφάλισης της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία: (πλήρης συμμόρφωση με τις οδηγίες σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για όλους» του ΥΠΕΚΑ και το ΝΟΚ)
09. Μελέτη σκοπιμότητας ή σχετική τεκμηρίωση για εξέταση της αναγκαιότητας υλοποίησης της Πράξης
10. Τεκμηρίωση αξιοποίησης αποτελεσμάτων πράξης από Δικαιούχο και Φορέα Λειτουργίας, εφόσον διαφέρουν
11. Εγκριτικές αποφάσεις μελετών
12. Πίνακας αποτύπωσης των αναγκαίων, τεχνικών υποστηρικτικών μελετών και της ωρίμανσης Πράξης
13. Πίνακας αποτύπωσης των αδειών και εγκρίσεων του συνόλου της πράξης και του βαθμού προόδου αυτής
14. Δελτίο Ενεργειών Ωρίμανσης και Υποχρεώσεων Πράξης
15. Διοικητική Ικανότητα / Οργανωτική Δομή και Διαδικασίες
16. Διοικητική Ικανότητα / Διαδικασίες διαχείρισης και υλοποίησης έργων
17. Επιχειρησιακή ικανότητα / Ομάδα Έργου & Υλοποίηση συναφών Έργων
18. Επιχειρησιακή ικανότητα / Εμπειρία στην υλοποίηση συναφών έργων
19. Χρηματοοικονομική ικανότητα, εφόσον απαιτείται

Επίσης, σύμφωνα με την πρόσκληση, υποβλήθηκαν με την πρόταση του Δήμου Τριφυλίας και του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, προς απόδειξη της συμμόρφωσής της με την πρόσκληση:

20. Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΟΤΑ Α’ βαθμού (Δικαιούχος) και Επιμελητηρίου (Συνδικαιούχος), συνοδευόμενο από πέντε (5) Παραρτήματα τα οποία περιλαμβάνουν:
21. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: Τεχνική Έκθεση για την Αναβάθμιση Δημόσιου Χώρου, Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης, Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Η Τεχνική Έκθεση περιελάμβανε:
Τεχνική Έκθεση υπογεγραμμένη από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου, η οποία δομήθηκε από τις παρακάτω ενότητες:
α. Αναλυτική παρουσίαση της υφιστάμενης κατάστασης της περιοχής παρέμβασης με καταγραφή:
 της οικονομικής δραστηριότητας της περιοχής παρέμβασης (ανάλυση σχετικά με πλήθος καταστημάτων, κενά καταστήματα, καταστήματα ανά κλάδο δραστηριότητας συγκεντρώσεις-αγορές, περιοχές/οικισμούς που εξυπηρετεί),
 SWOT ανάλυση –συγκριτικά πλεονεκτήματα, προβλήματα, ευκαιρίες, απειλές – για την περιοχή παρέμβασης.
β. Αναλυτική απεικόνιση σε υπόβαθρο αεροφωτογραφιών και σε τοπογραφικό διάγραμμα της περιοχής παρέμβασης, στην οποία θα αποτυπώνονται:
 τα ακριβή όρια της περιοχής παρέμβασης (εμπορικός δρόμος ή δίκτυο εμπορικών δρόμων (έκταση, περιγραφή των ορίων, ονομασία οδών κ.λπ.),
 οι υφιστάμενες χρήσεις γης,
 τα εμπορικά καταστήματα – επισήμανση ωφελούμενων επιχειρήσεων (εμπορικών επιχειρήσεων και καταστημάτων εστίασης, χώροι συγκέντρωσης κοινού (κινηματογράφοι, θέατρα, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις),
 στοιχεία μνημείων και κτιρίων πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, τα οποία και θα αναδειχθούν,

 οι υφιστάμενες υποδομές για τον έλεγχο της κυκλοφορίας και την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης στις εισόδους – εξόδους της περιοχής παρέμβασης
 οι υφιστάμενοι χώροι στάθμευσης που εξυπηρετούν την περιοχή παρέμβασης
 προσβασιμότητα εμπορικής περιοχής παρέμβασης (ανάλυση σχετικά με την εξυπηρέτηση από ΜΜΜ, δίκτυα ποδηλατοδρόμων, δίκτυα πεζοδρόμων, συνδέσεις με κόμβους μεταφοράς, στάθμευση Ι.Χ.).
γ. Αναλυτική περιγραφή και απεικόνιση των προτεινόμενων παρεμβάσεων για τις Κατηγορίες Ενεργειών:
1 «Αναβάθμιση Δημόσιου Χώρου»,
2 «Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης»,
3 «Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων βιώσιμης αστικής κινητικότητας»
σε υπόβαθρο αεροφωτογραφιών και σε τοπογραφικό διάγραμμα της περιοχής παρέμβασης που συνοδεύεται από:
 τεκμηρίωση σε σχέση με την αναγκαιότητα υλοποίησης, αναλυτική περιγραφή και εκτίμηση του κόστους παρέμβασης ανά διακριτή ομάδα εργασιών (οικοδομικές εργασίες, έργα πρασίνου, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες κ.λπ.). Η τεκμηρίωση συνοδεύεται από πλήρη φωτογραφική αποτύπωση.
22. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ: Τεχνική έκθεση για τη λειτουργική/αισθητική αναβάθμιση της σχέσης των ωφελούμενων επιχειρήσεων με το δημόσιο χώρο στην περιοχή παρέμβασης. Η τεχνική έκθεση περιελάμβανε:
Α. Τεχνική περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης, με αναφορά στα ειδικά χαρακτηριστικά των προσόψεων των επιχειρήσεων της περιοχής παρέμβασης, στα χαρακτηριστικά του κοινόχρηστου χώρου που καταλαμβάνουν οι επιχειρήσεις και προσδιορισμό των λειτουργικών/αισθητικών προβλημάτων που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Η τεχνική περιγραφή συνοδευόταν από:
 i. έγχρωμη φωτογραφική τεκμηρίωση των προσόψεων των κτιρίων. Οι φωτογραφίες παρουσιάζονται σε λογική αλληλουχία για τεκμηρίωση όλου του μήκους της περιοχής παρέμβασης. Η φωτογραφική τεκμηρίωση συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα της περιοχής παρέμβασης σε κλίμακα 1:500, στο οποίο αναγράφονται οι γωνίες λήψης.
 ii. προσδιορισμό τριών τυπικών επιχειρήσεων της περιοχής παρέμβασης με βάση την κλίμακα και τη διαμόρφωση των προσόψεών τους.
Β. Τεχνική περιγραφή της πρότασης με παρουσίαση της στρατηγικής για την αναβάθμιση και αισθητική ενοποίηση των ωφελούμενων επιχειρήσεων της περιοχής παρέμβασης και της βασικής ιδέας της αρχιτεκτονικής σύνθεσης, με αναφορά σε σαφείς προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν καταγραφεί.
o Η τεχνική περιγραφή συνοδεύεται από:
 i. παρουσίαση των στοιχείων που προτείνεται να αποψιλωθούν/απομακρυνθούν από τις προσόψεις των επιχειρήσεων. Η παρουσίαση θα συνοδεύεται από φωτογραφική τεκμηρίωση
 ii. παρουσίαση των παρεμβάσεων που προτείνονται στις προσόψεις των επιχειρήσεων και τον κοινόχρηστο χώρο (σε περίπτωση χρήσης του από τις επιχειρήσεις).
 iii. Για καθεμιά από τις τυπικές επιχειρήσεις του Α.ii, υποβλήθηκε:
 πρόταση διαμόρφωσης της όψης, με καταγραφή των προτεινόμενων υλικών και χρωματισμών.
 μια έγχρωμη φωτορεαλιστική απεικόνιση της προτεινόμενης όψης
23. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ: Πίνακας Λειτουργικότητας του έργου
24. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV: Συνολικό Χρηματοδοτικό Σχήμα
25. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V: ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ για την εγκατάσταση / εφαρμογή στοιχείων / υλικών επί των προσόψεων αυτών
26. Ενενήντα οκτώ (98) υπεύθυνες δηλώσεις ωφελούμενων επιχειρήσεων
27. Ενενήντα οκτώ (98) υπεύθυνες δηλώσεις de minimis επιχειρήσεων
Συνολικά υποβλήθηκαν στο ΟΠΣ του ΕΠΑΝΕΚ περισσότερα από εκατό (100) έγγραφα και σχέδια, πέραν των διακοσίων (200) δηλώσεων και εγγράφων που αφορούν στις ιδιωτικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
 
Επίσης, σύμφωνα με την πρόσκληση του προγράμματος, σε περιπτώσεις εγγράφων, για τα οποία δεν ήταν τεχνικά εφικτή η ηλεκτρονική επισύναψη/υποβολή (π.χ. χάρτες, σχέδια, κλπ), ο δικαιούχος υποχρεούται να τα αποστείλει στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ. Αυτό πραγματοποιήθηκε για ορισμένους χάρτες (αποτύπωσης επιχειρήσεων, φωτογραφικής αποτύπωσης, φωτορεαλιστικών προτάσεων) λόγω μεγέθους των αρχείων που δεν μπορούσαν να υποβληθούν μέσω ΟΠΣ.
Όλα τα ανωτέρω έγγραφα και σχέδια, τα οποία αποτελούν και τον πλήρη φάκελο του έργου, υποβλήθηκαν μέσω του ΟΠΣ στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, σύμφωνα με τους αυστηρούς κανόνες του ΕΣΠΑ 2014-2020 και τις απαιτήσεις της πρόσκλησης και ελέγχθηκαν διεξοδικά και σε διάφορα στάδια, από τις ειδικές επιτροπές αξιολόγησης του Υπουργείου, όσον αφορά την Πληρότητα και επιλεξιμότητα πρότασης αλλά και όσον αφορά την αξιολόγηση της πρότασης ανά ομάδα κριτηρίων.
Για να συνταχθούν και να ελεγχθούν όλα τα ανωτέρω έγγραφα και δεδομένου ότι πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα, το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί ξανά, ενώ ο χρόνος προετοιμασίας ήταν πολύ περιορισμένος, απαιτήθηκε προσωπική εργασία πολλές ώρες της ημέρας, εκτός ωραρίου, σε ημέρες άδειας, σαββατοκύριακα, ξενύχτια, όχι μόνο για τις αρμοδιότητες και ευθύνες που προέκυπταν από την πρόσκληση για τον Δικαιούχο Δήμο Τριφυλίας, αλλά και για όσα απαιτούνταν για λογαριασμό του Συνδικαιούχου Επιμελητηρίου Μεσσηνίας. Για την υποβολή της πρότασης με τίτλο «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Τριφυλίας» κάποια συγκεκριμένα πρόσωπα εργάστηκαν με αφοσίωση, όρεξη και διάθεση για προσφορά: οι άνθρωποι του Δήμου που ανέλαβαν το έργο, τα στελέχη του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας και του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας και τα στελέχη της εταιρείας ΑΝΕΛΙΞΗ, με τους οποίους είχα και έχω άριστη συνεργασία. Χωρίς εμάς που πονέσαμε και ιδρώσαμε για την υποβολή πρότασης δεν θα είχαμε ποτέ ενταχθεί στο πρόγραμμα. Αυτό είναι μία αλήθεια που αναγνωρίζεται από όλους (εκτός της δημοτικής αρχής δυστυχώς). Ακόμα και όταν αρχικά η πρόταση δεν προχώρησε για μία τυπικότητα, η μικρή αυτή ομάδα ανθρώπων ήταν που ανέλαβε πάλι να συγκεντρώσει μέσα σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια όλα τα απαραίτητα έγγραφα και να κάνει τις ενέργειες που απαιτούνταν.
Αποτέλεσμα της δουλειάς της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και όλων όσων συνεργάστηκαν μαζί της, ήταν η υπ’ αριθ. πρωτ. 4311/1473/Α3/28-06-2019 απόφαση ένταξης της πράξης (ΑΔΑ: 645Α465ΧΙ8-ΗΥΒ), συνολικού προϋπολογισμού 1.696.000,00 €.
Ο «φάκελος» που δηλώνει η δημοτική αρχή ότι «δεν υπάρχει», είναι ακριβώς αυτό το τεράστιο σε όγκο σύνολο αρχείων, εγγράφων, σχεδίων και άλλων στοιχείων, τα οποία έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά στον ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ μέσω του ΟΠΣ και βάσει αυτών εγκρίθηκε η ένταξη της πρότασης του Δήμου στο Πρόγραμμα. Αυτός ακριβώς ο φάκελος ήταν η υποχρέωση της ομάδας που ανέλαβε την υποβολή πρότασης στο Πρόγραμμα και αυτό υλοποιήσαμε με αποδεδειγμένη επιτυχία.

Πρόσβαση στο ΟΠΣ είχε και έχει ο Δήμος Τριφυλίας και όλα τα αρχεία, τα έγγραφα και οι μελέτες ήταν πάντα στη διάθεσή του. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι αλλιώς, για αυτούς που γνωρίζουν πως λειτουργούν αυτές οι διαδικασίες. Πέραν αυτού, αποχωρώντας από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών στις 30-04-2020 (αφού ο Δήμαρχος έκρινε ότι δεν είχα πλέον τίποτα να προσφέρω εκεί), παρέδωσα προσωπικά και ιδιοχείρως (ανάμεσα σε όλους μου τους υπηρεσιακούς φακέλους) και δύο φακέλους με όλο το αρχείο του έργου «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Τριφυλίας», με πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής υπογεγραμμένο και σφραγισμένο από εμένα και τη Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών. Φακέλους οι οποίοι περιείχαν όλα τα έγγραφα, τις μελέτες και πληροφορίες σχετικά με την πρόταση του Δήμου.
Από την ημερομηνία ένταξης του έργου στο ΕΠΑΝΕΚ του ΕΣΠΑ 2014-2020, ο Δήμος έπρεπε με γρήγορους ρυθμούς να προετοιμαστεί και να προβεί σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνταν για την υλοποίηση του έργου: την επικαιροποίηση του Τεχνικού Δελτίου του Έργου, την οριστικοποίηση των υποέργων και του προϋπολογισμού αυτών, την πρόσληψη συμβούλου παρακολούθησης του έργου, τη συνεργασία με τον Συνδικαιούχο για την υποστήριξη του έργου του και κυρίως, την σύνταξη των μελετών και των τευχών δημοπράτησης για τις αναθέσεις των απαραίτητων συμβάσεων, την έγκρισή τους από τους αρμόδιους φορείς και την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και τέλος την υλοποίησης του έργου στο σύνολό του. Όλα τα ανωτέρω δεν αποτελούσαν και δεν αποτελούν τμήμα του φακέλου υποβολής της πρότασης του Δήμου Τριφυλίας στο Πρόγραμμα. Πρόκειται αντιθέτως για ένα διαφορετικό τεράστιο έργο του Δήμου και του Επιμελητηρίου, το οποίο δεν στηρίχθηκε από τη Δημοτική Αρχή, με αποτέλεσμα να αποτύχει. Και αυτό τεκμηριώνεται από όλα όσα συνέβησαν τον τελευταίο χρόνο.
Δεδομένου ότι το πρόγραμμα ήταν μία πρωτοπόρα και καινοτόμα προσπάθεια συνεργασίας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μέσω του ΕΣΠΑ, η οποία δεν είχε αντίστοιχο προηγούμενο, από την ημερομηνία καθορισμού της οριστικής λίστας των ενταγμένων προτάσεων, απαιτήθηκαν πολλές και πολύπλοκες διοικητικές αποφάσεις και διαδικασίες σε επίπεδο υπουργείων και ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, έως να φτάσουμε στο σημείο να λυθούν τα σοβαρά προβλήματα υλοποίησης των πράξεων.
Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου, από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής (Σεπτέμβριος 2019), ενημέρωσα μαζί με τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών τους αρμόδιους αντιδημάρχους Τεχνικών Υπηρεσιών αλλά και τον τεχνικό σύμβουλο του Δημάρχου για όλα τα θέματα που αφορούν στην υλοποίηση της πράξης και κυρίως για το γεγονός ότι αναμέναμε οδηγίες από την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ για την διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος. Επιπλέον, σε συνάντηση όλων των ανωτέρω στο γραφείο του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών, ζητήθηκε από τη δημοτική αρχή η τροποποίηση τμημάτων της πρότασης, όπως αυτή είχε υποβληθεί στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, γεγονός που όπως ενημέρωσε ο ίδιος ο Διευθυντής δεν ήταν δυνατόν να γίνει.

Στη συνέχεια, ακολούθησαν συσκέψεις τον Δεκέμβριο του 2019 με τον Τεχνικό Σύμβουλο του Δημάρχου, με αντικείμενο την διερεύνηση τροποποίησης της πρόσκλησης και την ενημέρωση για την διαδικασία που προηγείται της δημοπράτησης του έργου. Τον ίδιο μήνα, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία” του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης διοργάνωσε, σε συνεργασία με την ΜΟΔ Α.Ε., διήμερο σεμινάριο με θέμα «Εκπαίδευση σε θέματα προμηθειών/υπηρεσιών/δημοσίων έργων, ΕΣΗΔΗΣ και ΟΠΣ», για δικαιούχους του ΕΠΑνΕΚ στο πλαίσιο της δράσης «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου». Μετά από πολύ κόπο και προσπάθεια κατάφερα να πείσω τη δημοτική αρχή για την σημασία του συγκεκριμένου σεμιναρίου και κυριολεκτικά την τελευταία ημέρα εγκρίθηκε η συμμετοχή μου, όπου συζητήθηκαν πολλά θέματα που αφορούν την υλοποίηση των πράξεων, χωρίς όμως και πάλι να λυθούν ορισμένες σοβαρές λεπτομέρειες, τις οποίες ανέλαβε να απαντήσει σε μεταγενέστερο χρόνο η ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ.
Από τον Ιανουάριο του 2020 η Γραμματεία της ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, άρχισε να αποστέλλει ενημερωτικά emails προς τους δικαιούχους και τους συνδικαιούχους του προγράμματος, με τα οποία ενημέρωνε για την εξέλιξη των διαδικασιών υλοποίησης του προγράμματος αλλά και για ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί ο Δήμος αλλά και το Επιμελητήριο. Όλα τα σχετικά mails είχαν και έχουν παραλήπτη το γραφείο Δημάρχου, το οποίο ελάμβανε και λαμβάνει γνώση για όλες τις εξελίξεις σχετικά με το πρόγραμμα. Προσωπικά εκτέλεσα όσες ενέργειες ήταν στη ευχέρειά μου να πραγματοποιήσω (δήλωση τιμών στόχων των δεικτών της πράξης στο ΟΠΣ, συμπλήρωση προβλέψεων πληρωμών ΠΔΕ στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, ενημέρωση της Διεύθυνσης Οικονομικής Υπηρεσίας για ενέργειες αρμοδιότητάς της), ενώ υπέβαλα και πολλές διευκρινιστικές ερωτήσεις στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ προκειμένου να προετοιμαστούμε για την υλοποίηση του έργου (ενδεικτικά 25-02-2020, 31-03-2020).
Στις 20-01-2020, στα πλαίσια συνεδρίασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Τριφυλίας, σε ερώτηση του Δημοτικού Συμβούλου κου Παναγιώτη Τσίγγανου, σχετικά με τις εξελίξεις του open mall Κυπαρισσίας, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής κ. Αντώνης Βλάχος είπε ότι ο ίδιος δεν ξέρει για το θέμα και ότι με το θέμα ασχολείται και το χειρίζεται αποκλειστικά ο ίδιος ο Δήμαρχος Τριφυλίας, ενώ σε ερώτηση του κ. Τσίγγανου εάν έχει εμπλακεί στο θέμα του έργου η τεχνική υπηρεσία, ο κ. Βλάχος απάντησε «όχι» και πρόσθεσε ότι έχει χαθεί και δεν έχει φανεί και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Βαγγέλης Ξυγκώρος (www.gargalianoionline.gr/ερώτηση-παναγιώτητσίγγανου-για-το-αν/)
Στις 27 Ιανουαρίου 2020 ο Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας απέστειλε επιστολή προς τον αρμόδιο Υπουργό και Υφυπουργό, τους βουλευτές και τον Δήμαρχο Τριφυλίας κ.α. αναφέροντας ότι δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου. Στην επιστολή ανταποκρίθηκε ο βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Περικλής Μαντάς και με πρωτοβουλία του πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Παναγιώτη Σταμπουλίδη στις 29 Ιανουαρίου, προκειμένου να συμβάλει στην διευκόλυνση υλοποίησης του προγράμματος. Τον Φεβρουάριο του 2020 υποβλήθηκε από τον βουλευτή του Νομού Μεσσηνίας κο Αλέξιο Χαρίτση επερώτηση στην βουλή σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Τριφυλίας». Η απάντηση της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ και ΕΚΤ ουσιαστικά παρουσίασε όσα αναφέρω ανωτέρω για τις ενέργειες της ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ για την υλοποίηση του προγράμματος και καλούσε το Δικαιούχο Δήμο και τον Συνδικαιούχο Επιμελητήριο να προβούν σε υλοποίηση της πράξης. Όλα τα ανωτέρω έγγραφα απεστάλησαν αποκλειστικά στο γραφείο Δημάρχου και ουδέποτε έλαβε γνώση η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, ούτε ζητήθηκε ποτέ η γνώμη της.
Σύμφωνα με σχετικά δελτία τύπου του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας, στις 30 Ιανουαρίου 2020 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας με τον κ. Δήμαρχο Τριφυλίας, τους Αντιδημάρχους κ.κ. Αντώνη Βλάχο και Δημήτρη Στριμπάκο, τον Πρόεδρο του Συμβουλίου Κοινότητας Κυπαρισσίας κ. Γιώργο Τσάλτα κατά την οποία ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε για τη συγκρότηση Ομάδας Εργασίας από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την προώθηση υλοποίησης του έργου. Επίσης, στις 11 Οκτωβρίου 2020 είχε προηγηθεί συνάντηση του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας με τον κ. Δήμαρχο Τριφυλίας κατά την οποία τέθηκαν στον κ. Δήμαρχο θέματα της πόλης και περιοχής με πρώτο το θέμα του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου. Τέλος σε εθιμοτυπική επίσκεψη στο Δήμαρχο Τριφυλίας κ. Γιώργο Λεβεντάκη του Προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Βαγγέλη Ξυγκώρου, ο οποίος συνοδευόταν από μέλη του Δ.Σ., τη Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019, ο Δήμαρχος Τριφυλίας είχε δηλώσει: «Ούτως ή άλλως η συνεργασία των δύο μερών θα είναι έντονη και συνεχής το επόμενο διάστημα, αφού από κοινού θα υλοποιήσουν το τεράστιο έργο παρέμβασης για τον εμπορικό κόσμο και όχι μόνο, το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Κυπαρισσίας». Σε καμία από τις ανωτέρω συναντήσεις δεν ήταν καλεσμένος κανένας εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου.
Σε συνέχεια όλων των ανωτέρω, στις 11 Μαρτίου 2020 πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στο Δημαρχείο Τριφυλίας, με τον κ. Δήμαρχο Τριφυλίας, τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κο Αντώνιο Βλάχο, τον πρόεδρο και στελέχη του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, μέλη του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας και εμένα, ως εκπρόσωπο της Τεχνικής Υπηρεσίας και υπεύθυνο του έργου. Στη συνάντηση παρουσίασα αναλυτικά όλες τις εκκρεμότητες και τις αποφάσεις που απαιτείται να λάβει η δημοτική αρχή, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου, εφιστώντας για άλλη μία φορά την προσοχή σε όλους ότι έχει περάσει πολύς χρόνος και ότι πρέπει να εργαστούμε άμεσα. Συγκεκριμένα, στην εισήγησή μου ενημέρωσα για τα εξής:
– Ανάγκη άμεσης ανάθεσης υπηρεσιών συμβούλου για την παρακολούθηση του έργου (επιλέξιμη δαπάνη του έργου), δεδομένου ότι απαιτούνταν εξειδικευμένες ενέργειες τροποποίησης του Τεχνικού Δελτίου στο ΟΠΣ
– Ανάγκη άμεσου προσδιορισμού του αριθμού και του προϋπολογισμού των υποέργων της πράξης, δεδομένου ότι επανειλημμένα η ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ μας είχε ζητήσει την τροποποίηση του Τεχνικού Δελτίου, το χρονοδιάγραμμα του οποίου είχε καταστεί μη εφαρμόσιμο λόγω παρέλευσης των προθεσμιών και η δημοτική αρχή ζητούσε προσθήκες ή τροποποιήσεις που δεν είχαν καθοριστεί
– Ανάγκη άμεσης τροποποίησης του Τεχνικού Δελτίου της Πράξης, του χρονοδιαγράμματος του έργου, των υποέργων του και των προυπολογισμών τους
– Μετά από τα ανωτέρω, απαιτείται σύνταξη της μελέτης και των τευχών δημοπράτησης τα οποία ενημέρωσα ότι έπρεπε να λάβουν προέγκριση από την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και μετά να προβούμε σε δημοπράτηση
– Τα τεύχη δημοπράτησης του συγκεκριμένου έργου, δεδομένου της συνθετότητας και της πολυπλοκότητάς της, απαιτούν πολύ χρόνο και προετοιμασία και θα έπρεπε να επισπεύσουμε όλοι τις ενέργειές μας
Τα ανωτέρω μπορούν να τα επιβεβαιώσουν όλοι οι παρευρισκόμενοι στη συνάντηση.
Επιπλέον, στις 20-03-2020 η ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, με mail προς το Γραφείο Δημάρχου, είχε ζητήσει να επικαιροποιήσουμε την κατάσταση του έργου και να τους ενημερώσουμε ότι σκοπεύουμε να προβούμε σε τροποποίηση του Τεχνικού Δελτίου Πράξης με ανακατανομές ποσών υποέργων, επικαιροποίηση χρονοδιαγραμμάτων, χρήση ιδίων πόρων του Δήμου κ.λπ. παρεμβάσεις. Κάτι που φυσικά ουδέποτε έγινε, αφού ποτέ η Δημοτική Αρχή δεν έλαβε τις αποφάσεις που έπρεπε.
Απτή απόδειξη της πρόθεσης της δημοτικής αρχής για άμεση και απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου ήταν ότι στις 24-03-2020, 27-03-2020 και στις 03-04-2020 ενημέρωσα με mail την Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών (δούλευα εξ’ αποστάσεως λόγω κορωνοϊού) για την ανάγκη να υπογραφεί άμεσα σύμβασης τεχνικού συμβούλου για το έργο, αποστέλλοντας συνημμένα μελέτη που συνέταξα προς θεώρηση και υπογραφή. Η θεωρημένη μελέτη και το τεκμηριωμένο αίτημα της Υπηρεσίας απεστάλησαν στον Δήμαρχο την 03-04-2020 και για μήνες έμεινε εκεί, χωρίς να πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια. Εν τω μεταξύ στις 28-04-2020 η δημοτική αρχή αποφάσισε την απομάκρυνσή μου από την Τεχνική Υπηρεσία και κατά συνέπεια από το έργο, αλλά στις 17-07-2020, μετά από αίτημα της Τεχνικής Υπηρεσίας, μου ανατέθηκαν παράλληλα καθήκοντα αποκλειστικά για το συγκεκριμένο έργο. Τελικά η σύμβαση υπογράφηκε σχεδόν πέντε (5) μήνες μετά, στις 24-08-2020 (!), ενώ η πρώτη σύσκεψη μαζί του για το έργο πραγματοποιήθηκε δύο μήνες μετά από την υπογραφή της σύμβασης (27-10-2020).

Επίσης, στις 02-04-2020 απέστειλα στην Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών mail με τίτλο ΑΝΑΓΚΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΠΡΑΞΗΣ, με συνημμένο σχέδιο εγγράφου της υπηρεσίας προς τον Δήμαρχο, με το οποίο τον ενημερώναμε για τις σοβαρές εκκρεμότητες του έργου και τις ενέργειες που ο ίδιος πρέπει να προβεί για την άμεση υλοποίησή του. Το έγγραφο αυτό απεστάλη στον Δήμαρχο στις 29-06-2020 (ΔΤΥ/859).
Στις 11-06-2020 η ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ απέστειλε mail στο Γραφείο Δημάρχου με το οποίο ενημέρωνε ότι:
– μέχρι την ημέρα αυτή (11-06-2020) ο Δήμος Τριφυλίας δεν έχει προβεί σε ανάληψη καμίας νομικής δέσμευσης και σύμφωνα με το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ), έχουμε υπερβεί τον προβλεπόμενο στην απόφαση ένταξης χρόνο ανάληψης της πρώτης κύριας νομικής δέσμευσης κατά 50% (18 μήνες από την ένταξη της πράξης)
– δεν έχουν λάβει αίτημα τροποποίησης από το προηγούμενο mail της 20-03-2020 και η Πράξη λόγω μη ύπαρξης νομικής δέσμευσης θεωρείται ανενεργή
– θα πρέπει οι ενέργειές σας για επίσπευση των παραπάνω να είναι άμεσες. Σε διαφορετική περίπτωση θα εφαρμοσθούν τα ως ανωτέρω προβλεπόμενα του ΣΔΕ (απένταξη της πράξης)
Όλα τα ανωτέρω αποδεικνύονται με έγγραφα και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που είναι στη διάθεση οιουδήποτε προς επιβεβαίωση.
Από όλα τα ανωτέρω είναι απολύτως σαφές ότι η δημοτική αρχή ήταν από την πρώτη στιγμή ενήμερη για την εξέλιξη του έργου και τις ενέργειες που απαιτούνταν προκειμένου αυτό να υλοποιηθεί και να μην τεθεί σε κίνδυνο. Όμως με τις ενέργειές της ή την απραξία της, έφερε το έργο σε κίνδυνο οριστικής απένταξης. Και πλέον επιχειρεί να ρίξει σε κάποιον την ευθύνη. Όμως η ευθύνη αυτή δεν μου αντιστοιχεί ούτε στο ελάχιστο.
Έως την τελευταία ημέρα που αποχώρησα από τον Δήμο Τριφυλίας, εγώ προσωπικά, τηρώντας τις αρχές και τα καθήκοντά μου, δεν έπαψα ποτέ να ασχολούμαι συνεχώς με το έργο, ακόμα και όταν η ίδια η δημοτική αρχή απόδειξε με τις πράξεις της ότι δεν πίστεψε στην πραγματοποίησή του. Και δε θα πάψω να προσφέρω τις γνώσεις και την εμπειρία μου στο έργο από όποιον μου ζητηθεί καλόπιστα. Ενημέρωσα πολλές φορές τη Δημοτική Αρχή έως σήμερα, σε επίσημες και ανεπίσημες συσκέψεις, συναντήσεις και ενημερώσεις, στα πλαίσια των καθηκόντων μου, εγγράφως και προφορικά, για τα βήματα που πρέπει να κάνει ο Δήμος Τριφυλίας προκειμένου να εξασφαλίσουμε την υλοποίηση του έργου. Το ίδιο έκανε και η ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, αποστέλλοντας συνεχώς ενημερώσεις προς το γραφείο Δημάρχου. Όμως φαίνεται ότι η δημοτική αρχή είχε άλλες προθέσεις για το έργο.
Αν η δημοτική αρχή δεν γνωρίζει τη διάκριση όρων όπως «φάκελος έργου» «φάκελος υποβολής», «μελέτη», «τεύχη δημοπράτησης», η ευθύνη βαραίνει την ίδια. Η αλήθεια όμως είναι αμείλικτη: έργο μου, σε συνεργασία με την υπόλοιπη ομάδα έργου, ήταν η σύνταξη του φακέλου υποβολής της πρότασης του Δήμου και η έγκρισή της από την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ. Κα τα δύο διεκπεραιώθηκαν με επιτυχία. Και τα περιεχόμενα του φακέλου αυτού ήταν και είναι διαθέσιμα σε όλους, από την πρώτη στιγμή.
Οι διοικητικές, οικονομικές και τεχνικές ενέργειες, η σύνταξη των μελετών, των σχεδίων, των τευχών δημοπράτησης, οι συμβάσεις, η συνεργασία με την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, τον Εμπορικό Σύλλογο Κυπαρισσίας και γενικά όλα όσα απαιτούνται για την υλοποίηση του έργου, αποτελούν ένα απολύτως διακριτό αντικείμενο, που ξεκινάει μετά την απόφαση ένταξης του έργου και την ευθύνη του οποίου έχουν, σύμφωνα με τους όρους του Προγράμματος και το εγκεκριμένο Τεχνικό Δελτίο της Πράξης, η Ομάδα Έργου, η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης, με πρώτο τον υπεύθυνο του έργου. Το έργο αυτό αγνοήθηκε από τη Δημοτική Αρχή για δέκα τέσσερις (14) και πλέον μήνες και τώρα που ήρθε αντιμέτωπη με τα αδιέξοδα, ψάχνει να επιρρίψει κάπου αλλού τις ευθύνες. Όμως τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα και κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί από την αλήθεια:
 Ένα έργο σχεδόν δύο εκατομμυρίων ευρώ δεν εντάσσεται στο ΕΣΠΑ με ευχολόγια. Απαιτείται πολύ και σκληρή δουλειά. Απόδειξη είναι να περιλαμβάνεται ο Δήμος Τριφυλίας στους λίγους Δήμους σε όλη την Ελλάδα που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.
 Η υλοποίηση του έργου ξεκινάει από την ημερομηνία ένταξής του και είναι υποχρέωση και ευθύνη του Δήμου να συντάξει τις μελέτες και να δημοπρατήσει τα έργα, τις προμήθειες και τις υπηρεσίες που προβλέπει η απόφαση έγκρισης.
 Άλλο πράγμα είναι ο φάκελος της υποβολής μίας πρότασης στο ΕΣΠΑ και εντελώς διαφορετικό οι ενέργειες για την υλοποίησή του. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν απαιτούνταν η υποβολή των εγκρίσεων και των τευχών δημοπράτησης για τις αναθέσεις των έργων, ενώ η απόφαση ένταξης δεν αποτελεί έγκριση δημοπράτησης. Όλοι οι Δήμοι που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα, χρειάστηκαν δουλειά πολλών μηνών προκειμένου να αρχίσουν την υλοποίηση της πράξης.
 Τους τελευταίους δέκα τέσσερις (14) μήνες, η Δημοτική Αρχή έλαβε δεκάδες ενημερωτικά σημειώματα, έγγραφα, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δελτία τύπου, ανακοινώσεις και συμμετείχε σε πολλές συναντήσεις και συσκέψεις, με θέμα το συγκεκριμένο έργο και τις ενέργειες που έπρεπε να προβεί. Όμως δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της.
 Αντίθετα, αγνόησε όλους όσους, επί τόσους μήνες, την καλούσαν να ενεργήσει άμεσα (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, Επιμελητήριο Μεσσηνίας, Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας, Βουλευτές Μεσσηνίας, Παρατάξεις Αντιπολίτευσης, Τοπικό Συμβούλιο Κυπαρισσίας, τοπικοί φορείς κ.α.). Απομάκρυνε τον υπεύθυνο του έργου από την Τεχνική Υπηρεσία, τον οποίο, ακόμα και σήμερα, δεν έχει αντικαταστήσει, αφήνοντας το έργο στην μοίρα του. Υπέγραψε σύμβαση υποστήριξης και παρακολούθησης του έργου έξι (6) μήνες μετά το σχετικό έγγραφο αίτημα της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και η πρώτη συνάντηση μαζί του έγινε ένα (1) μήνα πριν λήξει το Πρόγραμμα.
 Δέκα τέσσερις (14) μήνες μετά, η Δημοτική Αρχή ψάχνει να βρει τις «χαμένες μελέτες» του έργου. Τις μελέτες «που υπήρχαν» και κάποιος «τις πήρε μαζί του και έφυγε». Αλλά η αλήθεια είναι λίγο (ή πολύ) διαφορετική. Άφησε ένα ενταγμένο έργο 2.000.000 ευρώ να απειλείται με απένταξη ενώ είχε όλο το χρόνο να το αποτρέψει. Αυτή είναι η αλήθεια.

 

Αγγελής Πετρακόπουλος

Αρχιτεκτόνων Μηχανικός ΕΜΠ

Σχετικά Άρθρα

3 Σχόλια

  1. Γκανιαν και κατά τον λαό και οι άρχοντες!!! Θέλατε ο δήμαρχος να είναι απολιτικ και ένας από εσάς.Φιλακια.Αληθεια με το επίδομα των χιλίων ευρώ για κάθε νεογέννητο τι γίνεται;; Ποιος το έχει πάρει;;

  2. Εάν το έργο αυτό απενταχθει θα πρέπει να τους καταπιεί η γη.Δεν υπάρχει καμία μα καμία δικαιολογία.Ανικανότητα σίγουρα ,μήπως όμως και σκοπιμοτητα;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button