Ελλάδα

Leasing και όχι αγορά αυτοκινήτου επιλέγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες

Ποιες εταιρείες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο

Η εγχώρια αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων εξελίσσεται σε έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, είτε πρόκειται για βραχυχρόνιες μισθώσεις με κινητήριο δύναμη τον τουρισμό, είτε για μακροχρόνιες μισθώσεις με επιχειρήσεις και ιδιώτες να προτιμούν το leasing σε σχέση με την αγορά ενός αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με έρευνα της Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, η συνολική εγχώρια αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων εκτιμάται ότι ξεπέρασε το 1,1 δισ. ευρώ το 2023 παρουσιάζοντας Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) 9% την περίοδο 2015-2023. Σημειώνεται ότι ο ΜΕΡΜ της περιόδου 2021-2023 διαμορφώθηκε στο 23% λόγω της ανόδου του τουρισμού αλλά και της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Όπως επισημαίνει ο κ. Αδάμ Ρεγκούζας, manager της Στόχασις, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς των μακροχρόνιων μισθώσεων συνεχίζει την ανοδική πορεία του, και το 2023 υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας ΜΕΡΜ 8,5% την περίοδο 2015-2023.

Αντίστοιχα, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων υπολογίζεται ότι προσέγγισε τα 500 εκατ. ευρώ το 2023 παρουσιάζοντας ΜΕΡΜ 10% την περίοδο 2015-2023. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην εντυπωσιακή ανάπτυξη του εξωτερικού τουρισμού από το 2013 και έπειτα (επιβραδύνθηκε προσωρινά το 2016 και το 2020 λόγω πανδημίας Covid-19).

Η συμμετοχή της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων στο σύνολο της αγοράς, όπως προκύπτει από τη μελέτη «Ενοικίαση Αυτοκινήτων» της Στόχασις, εκτιμάται περίπου σε 41% το 2023, ενώ το μερίδιο της αγοράς των μακροχρόνιων μισθώσεων εκτιμάται περίπου σε 59%.

Μεγάλη βελτίωση στα περιθώρια κέρδους σε σχέση με την περίοδο της κρίσης Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, όπως παρατηρεί η υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, το ΕΒΙΤDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων των επιχειρήσεων του κλάδου, παρουσιάζει αισθητή βελτίωση τη διετία 2021- 2022, ύστερα από τη σχετική σταθερότητά της περιόδου 2013-2020. Η τιμή του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών των επιχειρήσεων του κλάδου ιδιαίτερα τη διετία 2021-2022 δείχνει ότι ο κλάδος έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει πιθανές αρνητικές μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος.

Η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων (υπερδιπλασιασμός) σε σχέση με την αύξηση του κόστους λειτουργίας το 2022 σε σύγκριση με το 2013, είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των καθαρών κερδών την ίδια περίοδο.

Το γεγονός αυτό «αποτυπώνεται» στο περιθώριο καθαρού κέρδους (2013: -2,55% , 2022: 21,01%), καθώς και στους χρηματοοικονομικούς δείκτες αποδοτικότητας ιδίων (2013: -4,10%, 2022: 29,99%) και απασχολουμένων κεφαλαίων (2013: 1,17%, 2022: 8,64%) την ίδια περίοδο.

Στις πέντε πρώτες θέσεις του κλάδου από πλευράς τζίρου και κερδοφορίας βρίσκονται η Autohellas, η Olympic (Avis), η LeasePlan Hellas, η Σφακιανάκης και η Lion Rental (Sixt). H Σφακιανάκης δραστηριοποιείται στον κλάδο από το 2016 μετά την απορρόφηση της EXECUTIVE LEASE A.E. και τόσο ο κύκλος εργασιών, όσο και τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων 2022 που αναφέρονται στον πίνακα αφορούν αποκλειστικά στον τομέα ενοικίασης οχημάτων.

ΠΗΓΗ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΤΣΗΣ

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button