Ελλάδα

Ο πιο εντυπωσιακός σταθμός Μετρό στην Ελλάδα -Δείτε πώς θα είναι

Το πλούσιο πολιτισμικό απόθεμα της πόλης θα αναδεικνύει ο σταθμός Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα αποτελεί τον ομορφότερο σταθμό Μετρό στην Ελλάδα.

Οι τελευταίες «πινελιές» απομένουν για την ολοκλήρωση των περισσότερων σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως έχει δεσμευθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία τον Νοέμβριο του 2024.

Σύμφωνα με δηλώσεις, ο πιο εντυπωσιακός σταθμός Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι ο σταθμός «Βενιζέλου», o οποίος χωροθετείται ανάμεσα στους σταθμούς «Δημοκρατίας» και «Αγία Σοφία», στη συμβολή των οδών Εγνατία και Βενιζέλου.

σταθμός βενιζέλου αρχαιότητες

Οι εργασίες στον σταθμό είχαν παγώσει μετά την αποκάλυψη σημαντικών αρχαιοτήτων και την επακόλουθη διαμάχη για την ορθή διαχείρισή τους. Τελικά υιοθετήθηκε η λύση της απόσπασης και επανατοπέθέτησης των αρχαιοτήτων.

Η έκταση του Σταθμού Βενιζέλου είναι 1.260 τ.μ. όμως η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ. Αποκαλύφθηκε η ιδρυτική φάση της πόλης του Κασσάνδρου, η οποία αναπτύχθηκε σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, στους ίδιους οδικούς άξονες, με μικρές μετατοπίσεις.

σταθμός βενιζέλου αρχαιότητες

Αποκαλύφθηκαν, ακόμα, τα στρώματα της ελληνιστικής και ρωμαϊκής κεντρικής οδού, η οποία στα νότια πλαισιωνόταν με την πεσσοστήρικτη στοά, που εξασφάλιζε την πρόσβαση προς την οικοδομική νησίδα.

Σε βίντεο που είχε δημοσιεύσει πριν από λίγα χρόνια η Ελληνικό Μετρό (σ.σ. δείτε το παραπάνω) μπορούμε να πάρουμε μία γεύση για το πώς θα είναι η τελική μορφή του Σταθμού «Βενιζέλου» μόλις αυτός παραδοθεί στο επιβατικό κοινό.

Όπως είναι αντιληπτό, φέρει σύγχρονη αρχιτεκτονική σχεδίαση η οποία «παντρεύεται» αρμονικά με τις αρχαιότητες που επιτρέπουν στο επιβατικό κοινό να περιηγηθεί νοερά στο πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι η βασική Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι μήκους 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Θα εξυπηρετεί περί τους 250.000 επιβάτες καθημερινά, ενώ υπολογίζεται ότι θα «απομακρύνει» από το οδικό δίκτυο της πόλης περίπου 60.000 ΙΧ ημερησίως, μειώνοντας τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους.

Λίγους μήνες με την κοπή του πρώτου εισιτηρίου στη βασική Γραμμή, θα ακολουθήσουν τα εγκαίνια της επέκτασης προς Καλαμαριά.

carandmotor.gr

Σχετικά Άρθρα

Ενα Σχόλιο

  1. Άλλο ένα καταστροφικό έργο με υπογραφή του πραγματικά σιχαμερού Καραμανλή. Δεν υπάρχουν λόγια.

    Λες και δεν μπορούσαν να πάνε τον σταθμό λίγο πιο κάτω.

    Λες και δεν γνωρίζουν τα κοράκια οι πολιτικοί και τα τρωκτικά που τους περιτριγυρίζουν πως η Θεσσαλονίκη είναι χτισμένη ΑΚΡΙΒΩΣ πάνω από το σχέδιο της πόλης της Ελληνινιστικής εποχής.

    Μιλάμε για γελοίους.

    Καλά τους κάνουν και τους ξευτιλίζουν οι Σκοπιανοί και οι Αλβανοί και αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες και απόγονοι του Αλεξάνδρου, της Θεσσαλονίκης και του Πτολεμαίου.

    Καλά κάνει το νέτφλιξ και παρουσιάζει την Κλεοπάτρα ως Αφρικανή.

    Βρίσκουν τους αμόρφωτους τυχάρπαστους απατεώνες και τα κάνουν.

    Για τα μπάζα και μόνο. Ο σιχαμένος Καραμανλής είναι που περηφανευόταν πως οδηγούσε χωρίς ζώνη. Και οι ανώμαλοι του Μαξίμου τον έκαναν υπουργό μεταφορών. Και είδαμε τι έγινε με το σίχαμα. Στα σκουπίδια να τους πετάξουν θα κάνουν εξέγερση τα σκουπίδια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button