Αγροτικά

Συμπληρωματικά μέτρα στήριξης προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες

Με τρεις βασικές ομάδες στόχους χωρών και target group εκδόθηκαν με σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση τα συμπληρωματικά μέτρα για το ειδικό μέτρο στήριξης της προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες για την προγραμματική περίοδο 2019-2023, προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης 13,9 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την απόφαση που αναρτήθηκε στην διαύγεια και συνυπογράφουν οι υπουργοί Ανάπτυξης-Επενδύσεων, Εξωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης στόχοι της στρατηγικής της χώρας αναφορικά με το ειδικό μέτρο στήριξης της ενημέρωσης στα κράτη μέλη της περ.α΄ της παρ.1 του άρθρου 45 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1308/2013, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Στήριξης του αμπελοοινικού τομέα είναι:

α) η παροχή ενημέρωσης προς τους καταναλωτές και τους επαγγελματίες του οινικού κλάδου όσον αφορά την υπεύθυνη κατανάλωση οίνου και τον κίνδυνο που συνδέεται με την επιβλαβή κατανάλωση αλκοόλ, δίνοντας έμφαση στην επιβλαβή κατανάλωση οίνων αγνώστου προελεύσεως,

β) η παροχή ενημέρωσης προς τους καταναλωτές όσον αφορά το ενωσιακό καθεστώς των προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και των προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων σε σχέση με τη συγκεκριμένη ποιότητα, τη φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά του οίνου λόγω του ειδικού γεωγραφικού περιβάλλοντος ή της προέλευσής του,

γ) η αναβάθμιση της γνώσης των επαγγελματιών του κλάδου της HORECA σε σχέση με το καθεστώς που διέπει τους οίνους με γεωγραφικές ενδείξεις (ΠΟΠ και ΠΓΕ) καθώς και τη λελογισμένη κατανάλωση οίνων,

δ) η εκπαίδευση των επαγγελματιών του οινικού κλάδου και της γαστρονομίας καθώς και των καταναλωτών στις χώρες στόχους της ΕΕ όσον αφορά το καθεστώς που διέπει τους οίνους με γεωγραφικές ενδείξεις σε σχέση με τη συγκεκριμένη ποιότητα, τη φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά του οίνου λόγω του ειδικού γεωγραφικού περιβάλλοντος ή της προέλευσής του,

ε) η βελτίωση της εικόνας που διέπει τους ενωσιακούς οίνους με γεωγραφικές ενδείξεις.

Χώρες Στόχοι

Για τις ανάγκες της παρούσας, οι επιλέξιμες χώρες-στόχοι για την ενημέρωση σε αυτές κατηγοριοποιούνται στις ακόλουθες τρεις ομάδες:

α) Ομάδα Ι: Ελλάδα, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία

β) Ομάδα ΙΙ: Κύπρος, Βέλγιο, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, Φινλανδία, Αυστρία.

γ) Ομάδα ΙΙΙ: Λοιπές χώρες Ε.Ε..

Ομάδες – Στόχοι

Οι επιλέξιμες δράσεις απευθύνονται στις εξής ομάδες στόχους:

α) επαγγελματίες του χώρου, όπως. διανομείς, εισαγωγείς, ιδιοκτήτες χώρων εστίασης,

ιδιοκτήτες λιανικής και χονδρικής πώλησης,

β) καταναλωτές, νέοι, έφηβοι και γονείς,

γ) διαμορφωτές της κοινής γνώμης, όπως δημοσιογράφοι και ειδικοί σε θέματα

γαστρονομίας.

Προϋπολογισμός του μέτρου

Το ύψος του προϋπολογισμού του μέτρου σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Στήριξης, για την περίοδο εφαρμογής 2019-2023 την κοινοτική συμμετοχή σε 8,7 εκατ. ευρώ (1,750 εκατ. ευρώ ετησίως) και την εθνική συμμετοχή σε 5,2 εκατ. ευρώ (1,050 εκατ. ευρώ).

Τα ποσά της ενωσιακής χρηματοδοτικής συμμετοχής καθορίζονται με το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο χρηματοδότησης της Κ.Α.Π. έως το τέλος του έτους 2020. Για τα έτη μετά το 2020, η ενωσιακή χρηματοδότηση θα εξαρτηθεί από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο μετά το έτος αυτό.»

Αναλυτικά η ΚΥΑ για τα συμπληρωματικά μέτρα προώθησης για το κρασί σε τρίτες χώρες

δείτε το PDF εδώ

Μαρία Γιουρουκέλη

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button